Giriş Tarihi: 5.8.2012

Facebook'u ebeveynler bitirdi!

ABD tarihinin en hızlı değer kaybeden şirketi olan Facebook'un, kullanıcılarıyla da arası limoni. ABD'de yalnızca bir ayda 5 milyon kişi siteden ayrıldı. Peki, bunun sebebi ne?

900 milyonu aşkın kullanıcısı için sosyal medya terimiyle eşanlamlı hale gelen Facebook, zor bir dönemden geçiyor. Çünkü Batı dünyasında sitenin kullanıcı sayısı hızla azalıyor. ABD'de yalnızca geçen mayısta 5 milyon kişi Facebook'tan ayrıldı. İspanya'daki kullanıcı sayısı ise beş ayda 2 milyon azaldı. Asya ve Güney Amerika'daki kullanıcı sayısı artmakta olsa da, Batı'daki dünyasındaki düşüşün er geç bu pazarları da etkisi altına alacağını ve 2012 itibariyle duraklama dönemine giren Facebook'un birkaç yıl sonra eski rakibi Myspace gibi gerileme dönemine gireceğini söylemek gerek. Peki, bu durumun sebebi ne?
"Yavrum bu fotoğrafta ne güzel çıkmışın,", "Görmeyeli maşallah aslan gibi delikanlı olmuşun," İşte Facebook'u bu ve benzeri yorumlar bitirdi! Annebaba, dayı, amca, hala cümbür cemaat siteye girince, gençlerin ortamı bozuldu, muhabbetin tadı kaçtı. İstedikleri fotoğrafları koyamamaya, içlerinden geçeni yazamamaya ve kendi yarattıkları alanda özgürlüklerinin kısıtlandığını hissetmeye başladılar.
Facebook, kullanıcılarının büyük itirazlarına rağmen, arayüzünde değişiklik yapmayı sürdürüyor. Zorunlu tutulan Zaman Tüneli uygulaması, pek çok kişinin siteden ayrılmasına neden oldu.
Kullanıcıların hesaplarından spam reklamlar yollayan virüslerin türemesi ve sayısı 83 milyona ulaşan sahte hesaplar, siteye duyulan güveni azalttı. Bazı kullanıcılarsa, gizlilik politikasında yapılan değişikliklere tepki olarak siteden ayrıldı.
Geçen yıl yapılan bir araştırmaya göre, kullanıcıların çoğu sitenin fazla 'dallı budaklı' olduğunu düşünüyor. Facebook'un her alana hakim olma hırsıyla gittikçe karmaşıklaşması, Twitter ve Google Plus gibi sadeliği ön plana alan sitelerin kullanıcılara daha cazip görünmesini sağladı. Dolayısıyla geçen hafta açıklanan 2012 Amerikan Müşteri Mutluluğu Endeksi'nde Facebook'un sosyal medya siteleri arasında en düşük puanlardan birini (yüzde 61) alması hiç şaşırtıcı değil.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.