Giriş Tarihi: 19.8.2012

Bayram kucaklıyor, çikolata bölüyor!

11 AĞUSTOS CUMARTESİ
ÇİKOLATA TASARLAYAN KARİM RASHİD, MİLANGO'SU, LİBİDOSU VE SİBEL ARNA

Mısır asıllı ABD'li tasarımcı Karim Rashid, Türkiye'de de bilinen biri. Fuarlar için defalarca geldi, imzası tanınıyor, satılıyor, alınıyor. Arapça 'Allah' yazısı formunda bir vazosu vardır ki mesela, biraz provokatif ama grafik olarak çok hoş bir tasarımdır (Gaia & Gino'dan, halihazırda Koleksiyon Mobilya raflarında olmalı). Karim Rashid, şimdi de (ikinci defa) çikolata tasarladı. Şölen'in Milango markasının yeni dizaynı ona ait. Geçen hafta küçük haberlerini okuduk ama ilk kapsamlı yatak röportajını Sibel Arna'ya vermiş! Sibel Arna, Karim Rashid'in New York'taki evine gitmiş. Manhattan'daki bir rezidansın sekizinci katındaki daire için "Girerken ayakkabılarımızı kapının önünde çıkardığımız bir ev," diyor. "Evin önü adeta küçük bir camii girişi. Dizi dizi ayakkabılar... Neden? Çünkü o bir Mısırlı. 'Böyle gördük, böyle biliriz,' kafasında." (Hürriyet Cumartesi) Karim Rashid yatakta çalışmayı çok seviyormuş, en iyi tasarım alanının da yatak olduğunu düşünüyormuş. Bu yüzden Sibel ile söyleşiyi de yatakta yapmışlar. Fakat şöyle bir durum var: "Seks, tasarım mantığınızın neresinde duruyor? Tasarladığınız her objenin çok seksi olduğunu düşünüyorum...", "Nedense çok yaratıcı adamların libidosunun yüksek olması beklenir. Siz de öyle misiniz?" gibi sorular, her an nevresimin altından Ayşe Arman'ın kafasının çıkacağını düşündürüyor!
12 AĞUSTOS PAZAR
ÇIPLAK AŞÇI' SILVENA: MUTFAK DEHASI MI, PAZARLAMA ŞAHİKASI MI?
GQ dergisinin son sayısında kapaktan 'Çıplak Aşçı Silvena' diye anonslanan, içerdeki fotoğraflarında da göğsüne çiğ ahtapot sarılan, dekolte kostümüyle ocakta tava hoplatan alımlı bir kadın var: Silvena Rowe. Londra'daki lokantası nasıl da jetset'in favorisi, Valentino nasıl da doğum gününü orada kutluyor, Milla Jovovich yemeklerine nasıl da bayılıyor... Modern Osmanlı- Türk yorumları nasıl da yaratıcı, yenebilen çiçekleri nasıl da kullanıyor (Gönül Paksoy!), patlıcanı nasıl da tahinle kombinliyor (Bütün Antakya!)... BBC'de yaptığı programlar nasıl da ününe ün katmış, ünü nasıl da ABD'ye taşmış, şimdi nasıl ABC'de de boy gösterecekmiş... Yazdığı yemek kitapları (altı tane) nasıl da best seller olmuş, nasıl da ödüller almış, nasıl da çeşitli dillerde yayımlanmış... Barbaros Altuğ'un yazısını okuduğunuzda, sanırsınız El Bulli'ci Ferran Adria'yla Melceü't Tabbâhin'ci Mehmet Kamil kırması! Ama aylardır ağızdan ağza, kulaktan kulağa yayılanlar pek de öyle demiyor. Eşsiz bir mutfak dehası mı, işini bilen bir PR harikası mı? Gastronomi âleminin büyük yeteneği mi, 'Ben yaptım oldu'cu bir pazarlama şahikası mı? Silvena Rowe, Doors Grubu'nun, Taksim The Marmara'nın tepesine açacağı lokantanın mönüsünü hazırlıyormuş. Görelim bakalım.
13 AĞUSTOS PAZARTESİ
ADIMA EN UYGUN İTALYAN BU OLMALI!
Tatlı, ufak bir kutlama için Anadolu yakasının hâlâ sayfiye havalı, yeşillikli sokaklarından birinde, Suadiye Oteli'nin karşı kaldırımında, La Mia Luce'nin bahçesindeyiz. Ortalama bir Türkiyeli gurman, yabancı mutfaklar içinde en çok hangisini sever? Bildiniz. İtalyan. Burası yakın zamana kadar Mia Mensa'ydı. Yemekleri hep iyiydi, giderdik. Sonra el değiştirdi, adı La Mia Luce oldu. Bahçe genişledi, yazlık bir açık hava barı eklendi. Ama endişeye mahal yok; menüsü ve mutfak kadrosu aynı kaldı. Ismarladığımız her şey, 'pamuk', 'çıtır', 'taze', 'leziz' gibi sıfatlarla özetleyebileceğimiz, tekrar gelip yine sipariş verebileceğimiz seviyedeydi. La Mia Luce, 'ışığım' demek bu arada!
14 AĞUSTOS SALI
ALEV ALTINKILIÇ: NEDENSE KÖPÜRTÜLMEYEN BİR BAŞARI HİKAYESİ
Geçen haftayı, Ferit Şahenk'in Kahve Dünyası'na talip olduğu haberiyle bitirmiştik. Kahve Dünyası'nı hiç yoktan yaratan, bunca popüler ve Şahenk'in ağzına layık hale getiren o parlak isimden neden fazla bahsedilmiyor? Alev Altınkılıç, son yılların en başarılı kadınlarından bence; gözlerimizin önünde sıfırdan acayip bir marka yarattı. Bir kahveyle, bir lokumla (Ah o bitter çikolataya bulanmış lokumlar!), binlerce insanın hayatına değdi. Ekonomi sayfalarından çıkıp, çok daha fazla köpürtülmeli diye düşünüyorum. Alev Altınkılıç, Saint Benoit ve İstanbul Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu, iki çocuk annesi, hoş bir kadın. Aile şirketleri kakao imal ediyor, yurt dışından kahve ve kakao çekirdeği getirip İstanbul'daki tesislerinde işliyor. Fakat Kahve Dünyası'nın konsepti tamamen ona ait. Hem lezzetli hem ucuz. Alaturka değil ama bizden, yerli ama bütün o Starbucks'larla, Cafe Nero'larla da takır takır yarışıyor. İki kelimeyle: Helal olsun.
15 AĞUSTOS ÇARŞAMBA
ASTARLI SÜTLAÇ VE KISKANDIRACAK KADAR GÜZEL BİR KİTAP
Adına 'astarlı sütlaç' diyorlarmış. Yaygın adı buymuş. Diğer adı zerdeli sütlaç. Sütlaç ile zerdeyi aynı kase içinde kat kat sunmak, Gaziantep'e has bir adetmiş. Genellikle zerde bir gün önceden yapılıp alta konur, ertesi gün üstüne sütlaç dökülürmüş. Sütlaç çok az şekerle pişer ve adeta kaymak gibi, daha şekerli olan zerdenin tadını dengelermiş. Nereden öğreniyoruz? Gaziantep Mutfağı'nı anlatan Güneşin ve Ateşin Tadı'ndan (Yapı Kredi Yayınları). Esas olarak bir yemek tarifi kitabı mı? Evet. Ama bir yemek tarifi kitabından ibaret olduğunu söylemek, bir yandan da saygısızlık olur. Çok özenildiği, titizlenildiği, araştırıldığı, uğraşıldığı çok belli. Öyle temiz bir iş çıkarmışlar ki ortaya, kıskanmamak, haset değil ama gıpta etmemek mümkün değil. Editörü Aylin Öney Tan. Tasarım ve çizimler Suzan Aral'a ait. Fotoğrafları Tuba Şatana çekmiş. Hepsinin eline sağlık, yaptıklarına değmiş.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.