Pazar 26.08.2012

Osmanlı kaftanları moda dünyasında

Doğu kültürünün giyim zevkinin belirleyicisi olan kaftanlar, modern moda dünyasında Fas tasarımları ile tanındı. Şimdi Haremlique markası, Osmanlı kaftanlarını dünyaya tanıtıyor

İhtişamlı Osmanlı padişahlarının geleneksel kıyafeti kaftanlar, Doğu kültürünün modern modaya kazandırdığı en önemli parçalardan. Düz kesiminden ziyade kumaşındaki baskı ve desenlerle öne çıkan kaftanlar, dünyada çoğunlukla plaj kıyafeti olarak kullanılıyor. Geçmişinde Doğu kültürünü bir nebze de olsa taşıyan ya da bu zenginliğe ilgi duyan orta yaşı geçmiş, zevk ve tarz sahibi kadınların günlük hayatlarına da taşıdıkları bu giysiler, yıllardır pek çok modacının koleksiyonlarına dahil oluyor, yüksek fiyatlı pek çok markanın her sezon ürettiği parçalar arasında yerlerini alıyor. Fakat ne yazık ki, şimdiye kadar kaftan tasarımlarının çıkış noktası, Fas kültürü olarak görüldü. Osmanlı'nın renk, desen ve doku zenginliği dünya modasına çoğunlukla ulaşamıyordu. İstanbul çıkışlı markalar ise kurumsallaşamadıkları için dünyaya açılmakta hep zorlandı. Haremlique, iki yıl önce üretmeye başladığı ve bu yaz tam bir koleksiyon haline getirdiği kaftanları ile Osmanlı desenlerini dünyaya tanıtıyor. 2009'da, Caroline Koç ve Banu Yentür ortaklığında, ev tekstili sektöründeki şıklık ve fonksiyonellik açığını kapatmak için kurulan Haremlique'in kaftanları Monocle Mediterraneo gazetesi tarafından Avrupalı turistlere önerildi. Haremlique'in giyim sektörüne girmesinin hikayesini ortaklardan Banu Yentür anlattı.
- Haremlique'in iki ortağından biri ve tasarımcısısınız. Bu markadan önce neler yaptınız?
- Güzel sanatlar fakültesi tekstil tasarım mezunuyum. İş hayatıma giyimle başlayıp ev tekstiliyle devam ettim. Uzun yıllar İngiltere ve Amerika pazarı için tasarımlar yaptım. Üç sene önce Haremlique markasını kurduk.
- Ev tekstili ile girdiğiniz Haremlique markasına ne zaman kıyafet tasarlamaya basladınız?
- Sayfiye yerlerindeki ihtiyaçlara yönelik Haremlique à la mer koleksiyonunu, bundan iki yıl önce Alaçatı'daki mağaza için hazırlamıştık. Markanın büyümesiyle birlikte bu yıl daha geniş bir ürün grubuna girdik.
- Böyle bir genişlemeyi planlamış mıydınız?
- Elbette planlarımızda vardı. Ev tekstilinin ardından bu koleksiyonu hazırlamayı istiyorduk, zamanı geldiğinde de gerçekleştirdik.
- Haremlique à la mer koleksiyonu ne tarz ürünlerden oluşuyor?
- Şıklık ve rahatlığın bir arada düşünüldüğü, evlerde ve plajlarda kullanılacak kaftanlar, tunikler, pareolar, peştemaller, plaj çantaları ve havlulardan oluşuyor.
ŞIK VE RAHAT KIYAFETLER
- Desenlerinizi ve renklerinizi neler belirledi?
- Her zaman belirttiğimiz üzere desenlerimizde ve renklerimizde yaşadığımız ülke ve şehrin etkisi çok büyük. Yazın bütün enerjisi de bu koleksiyonla birleşti.
- Kaftan size ne ifade ediyor?
- Olabilecek en yalın şıklık ve rahatlık.
- À la mer koleksiyonunuzda başka hangi parçalar öne çıkıyor?
- Koleksiyonumuzda tek bir parçayı seçmem çok zor, hepsi bir bütünün parçası ve tamamlayıcısı. Koleksiyonu birbirleriyle kombinlenmesi ve kullanım rahatlığı sağlaması için bir bütün olarak hazırladık.
- Kumaşlarınızı nereden temin ediyorsunuz?
- Kullandığımız malzemenin Türk malı olması bizim için çok önemli. Bu nedenle bu koleksiyonun da büyük bir bölümü Türkiye ye ait.
- Fotoğraf çekimleriniz dünya basınının da ilgisi çekti. Çekimlerini nerede yaptınız?
- Koleksiyon çekimlerine İstanbul Boğazı'nda Halas teknesi ve Bodrum'da yeni açılan dünyanın en iyi ve en lüks butik resort zincirlerinden biri olan Amanrùya ev sahipliği yaptı.
- Haremlique markasının DNA'sını nasıl tanımlıyorsunuz?
- Tek bir kelime ile açıklamam gerekirse, bu rafine olur.
- Bu konuda nereye gelmeyi hayal ediyor/ planlıyorsunuz?
- Yurtdışı ve yurtiçinde belli başlı sayfiyelerde 'Haremlique à la mer' görmek istiyoruz, bunun için girişimlerimiz devam ediyor. Tepkiler çok güzel.
ABD'DE DE SATILIYOR
- Ürünleriniz nerelerde satılıyor?
-
À la mer koleksiyonu Haremlique mağazalarının yanı sıra, Bodrum Barboros Bay Kempinski ve Bodrum Amanrùya Otel butiklerinde satışa sunuluyor. Haremlique İstanbul yeni mağazalarını temmuz ayında İstanbul Suadiye'de, Ankara Panora AVM'de ve Riyad'da açtı. Ayrıca özel tasarımlı Haremlique à la mer ürünleri ABD'de Bergdorf Goodman, Antony Todd ve Indagare'de de satılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.