Pazar 11.11.2012

Sekiz milyon elbise hangi mağazada satılır?

Bu hafta açıklanan rakamlara göre Türkiye'de son altı yılda e-ticaret hacmi 16 kat arttı. Yeni bir siteyse, Türkiye'yi kişiye özel kıyafetlerle tanıştırarak, oyununun kurallarını değiştirmeye hazırlanıyor. Yani yaratıcılık dönemi başlıyor, pişti derdi bitiyor

Şu güzelim pazar gününde eğri oturup doğru konuşalım sevgili okurlar. Söz konusu teknoloji olduğunda, çoğunluğumuzun beklentisi o teknolojinin dünyamızı kurtaracak değişikliklere imza atması değil, hayatımızı kolaylaştırması. Yani ulvi amaçlarla değil bireysel çıkarlarımız doğrultusunda benimsiyoruz yenilikleri. E-ticaret sitelerinin elde ettiği başarının sebebi de hayatımızı kolaylaştırmaları. Nedir bu kolaylıklar, bir göz atalım: Morhipo ve Markafoni gibi siteler, zamansızlıktan mustarip tüketicilere, 'az zamanda çok ve büyük işler başarma' imkanı sunuyor. İstediğiniz ürünleri, mağaza işletim masrafları nedeniyle şişirilmiş piyasa fiyatlarının altına satın alabilmeniz de bir avantaj. Ayrıca mağazaya giderken harcayacağınız ulaşım masraflarından kurtulmanızı, geniş bir ürün yelpazesine birkaç tıkla ulaşmanızı ve 7/24 alışveriş yapma imkanını sağlıyorlar. Kısacası tüketiciyi de üreticiyi de pek çok sıkıntıdan kurtaran bir sistem söz konusu. Lakin sistem eksiksiz değil. Çünkü moda dünyasında artık kişiselleştirilmiş ürünler ön plana çıkıyor. Özellikle kadınlar, kombin yapmakla yetinmiyor, başkalarının üzerinde gördükleri giysileri satın almak istemiyor.

AUDREY HEPBURN'DEN OSMANLI'YA
Kişiye özel üretim hedefiyle kurulan yeni e-ticaret sitesi MakaSSende (www.makassende. com), bu açığı kapatmak için yola çıkmış. Sitede farklı zevklere hitap eden bir dijital tasarım atölyesi bulunuyor. Yani siteye girdiğinize elbise, bluz, etek, kadın gömleği, erkek gömleği gibi seçeneklerden birini seçiyor, ardındansa üç boyutlu bir model üzerinde giysinizi tasarlayabiliyorsunuz. Bu süreçte kumaştan yaka tipine, dekolteden ceplere geniş bir yelpazede seçimler yapabiliyorsunuz. Boğaziçili öğrenciler tarafından yapılan hesaplara göre sitede 8 milyonu aşkın elbise tasarlamak mümkün! Tüm giysiler göz önüne alındığındaysa bu rakam 22 milyonu geçiyor. Bu özelliklerin yanı sıra sitede sinema efsanelerinin adlarıyla (Audrey, Ingrid, Sophia vs.) sunulan retro elbiseleri, sadece bir adet üretilen örgü giysileri ve Osmanlı izleri taşıyan el yapımı tunikleri bulmanız mümkün. Son sözü sitenin kurucu ortağı Işıl Büyükkal'a bırakalım: "MakaSSende Türk kullanıcılara dünyadaki rakiplerinden çok daha fazla seçenek sunuyor. Ayrıca ürünlerin her bileşeninde alanında lider firmalarının ürünlerini kullanıyoruz. Modanın limitsiz olduğu inancıyla, limitsiz hizmet sunan bir site oluşturduk."
'NESİL SÜRDÜREN' ÇORAPLAR
Diyelim ki kıyafetinizi tasarladınız. Ayaklarınız da çıplak kalacak değil elbette. Zira Türk'ün ayağı çıplak kalmaz, kalamaz sevgili okurlar. Cereyanda kalmaktan sonra en büyük korkumuz, ayaklarımızı üşütmektir. Dolayısıyla anne tavsiyesidir çorap giymek. Yoksa böbreklerinizi üşütüp midenizi bozar veya başka bölgelerinizi üşütüp, çocuk sahibi olamazsınız! O halde kış öncesi çorap koleksiyonunu zenginleştirmek gerek. Tavsiyemiz, Gamze Derinöz ve Zeynep Erbay adlı girişimciler tarafından üretilen ve Türkiye'nin yanı sıra Berlin ve Londra'da da satılan Ballonet Socks. Bu renkli çorapları aksesuvar olarak görmek de mümkün. https://ballonet.net

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.