Pazar 11.11.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 10.11.2012

Senin semtin hangisi?

Yaz bitti, İstanbul'un eğlence hayatında sezon açıldı. Taksim, Bebek, Nişantaşı... Bakalım bu sezon hangisi, daha popüler olacak? Farklılıkları, müdavimleri, ortak noktalarıyla üç semti mercek altına aldık

İstanbul'da semt savaşları yaşanıyor. Savaş derken hemen aklınıza olumsuzluklar, kavga, dövüş gelmesin. Popülarite savaşı söz konusu olan. Malum her sezon Taksim, Bebek ve Nişantaşı'ndan biri ön plana çıkıyor. Genelde yazın Bebek ve Boğaz hattına kayan eğlence dünyası, kışın daimi yerine, yani Taksim çevresine rotayı kırardı. Bu yıl Taksim'in trafiğe kapanması durumu nasıl etkiler, bilinmez. Ama Nişantaşı Atiye Sokak'ın trafiğe kapanması, sakinlerini kızdırsa da işletme sahiplerine yaramıştı. Bebek ise her daim sporseverlerin, erken akşam yemeği yiyenlerin, Christian Louboutin ökçeli ayakkabılar yerine Stella McCartney eşofmanlarla Ed Hardy spor ayakkabıları tercih edenlerin değişmez adresi. Nişantaşı'nda ise Hermes çantalar, kuaförden çıkmış saçlar, işle meşgul olduğunu gösteren akıllı telefonlar, dizüstü bilgisayarlar başrolde oluyor. Beyoğlu insanı içinse moda kuralları diye bir şey yok. Yırtık kot, Converse ayakkabısıyla sergi gezene de rastlamak mümkün, Asmalımescit'te rakı içene de. Ama Taksim'de yüksek ökçe kabul görmüyor. Giyenler Arnavut kaldırımlı sokakların gazabına uğruyor. Tabii her semtin demirbaş sayılan müdavimlerini de unutmamak lazım. Üç semti elekten geçirdik, enine boyuna analiz ettik. Bebek'te spor yapanlar, hafta sonu parkta çocuğunu sallayanlar, Lucca'da şampanya içenler, Nişantaşı'nda o mağaza senin bu mağaza benim dolanıp alışveriş torbalarıyla aşık atanlar, Taksim'de ise galerileri spor ayakkabılarıyla gezip Asmalımescit'te rakı-balık keyfi yapanlar ön plana çıktı. İşte Bebek-Taksim ve Nişantaşı'ndan son izlenimler...
BEBEKLERİYLE YEMEĞE ÇIKAN ANELERİN ADRESİ

Profil
Bebek insanının ilk mottosu, alışveriş değil. Genelde öğle yemeklerini eşofmanları ya da pilates kıyafetleriyle geçiştiren, sabah spor sonrası kahvaltı için bir kafede soluklanan insanlar. Bu semtte adı gibi 'bebekler' çoğunlukta. Sosyalleşmeyi seven semtin anneleri, bebek arabalarıyla yürüyüşe çıkmayı, Bebek Parkı'nda objektiflere yansımayı seviyor. Görülmek ve görmek isteyenler tercih ediyor.
Yemekler
Bebek insanı hızlı atıştırmalıklar, confort food dediğimiz küçük porsiyonlu, kolay yenen yemekleri tercih ediyor. Genelde çok ağır yemekler sevmiyor. Lucca'da en çok karides roll ve mini burgerler ısmarlanıyor, Bebek Kitchenette'in en çok ısmarlanan yemeğiyse tavuk şnitzel.
Mekanlar
Lucca'da votka satsuma, şampanya ve tapaslar, Happily Ever After'da bitki çayları ve pizzalar, Kitchenette'de hızlı atıştırmalıklar, 22 milyon liralık lezzet durağı Chilai'de shotlar... İşte genel Bebek portresi... Bir de hava güzelse çocuğunu kaptığı gibi parka akanlar var. Tabii semtten bahsederken Hasan Pulur, Güngör Uras gibi medya camiasının tecrübeli isimlerinin her salı buluştukları Bebek Oteli'nin barını unutmak olmaz. Burada racon denize karşı oturmak ve bloody Mary ya da viski eşliğinde bir şeyler atıştırmak.
İçecekler
Bebek müşterisi, içki saatlerini kolay geçiriyor. Şarap ve şampanya en çok tercih ettikleri içkiler. Shot olayını çok sevmiyorlar. Hafta sonu kahvaltıya şampanya ve portakallı mimozayla başlıyor, Happily Ever After'da organik şarap içiyorlar. Bebek Oteli'nin barında ise en çok viski ve Irish coffee tüketiliyor. Bitki çayları da sporsever Bebek müdavimlerinin çokça tükettiği içecekler arasında.
Müdavimler
Ayşe Kucuroğlu, Biricik Suden, Dilara Endican, Mustafa Taviloğlu, Güllü Aybar...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.