İzleyip de boğazı düğümlenmeyen bizden değil
Vesikalı Yarim ömrüne ömür katacak. Çünkü kopyası 45 yıl sonra onarıldı. Peki, izleyen herkesi etkileyen filmin sırrı nedir? Lütfi Akad, Safa Önal, Türkan Şoray ve İzzet Günay anlatıyor
Cambazlık yok, sade bir antatımı var
Lütfi Akad: "Sait Faik'in Menekşeli Vadi öyküsünü değişik bakımlardan seviyorum. (...) Şeref Gür de öyküyü beğeniyor, o zaman Safa Önal'ı buluyorum, kitabı veriyorum. 'Bak, bundan bana güzel bir film yapısı çıkar,' diyorum. (...) Verdiğim öykü Safa Önal'a başlangıç için bir esin kaynağı olmuş ancak. Şimdi elimde sevmesini, yaşamı ve ölümü bilen insanların yaşadığı, bir senaryo var. Adını Vesikalı Yarim koyuyoruz. (...) Çalışmalara hızlı ama dikkatle giriyorum. Oyuncularım usta ve bana zaman kaybettirmiyorlar. (...) Ayrıca bu filmde ilk defa çalıştığım ve bana çok faydalı olan bir yardımcım var. Adı Çetin İnanç." (Işıkla Karanlık Arasında kitabından) "Genel çalışma tarzımdan farklı bir şey değil. Yani cambazlık yok, sade bir anlatım var. (...) Vesikalı Yarim sevdiğim bir filmdir." (Çok Tuhaf Çok Tanıdık kitabından)
Yaşayan, yüreğe oturan bir 'şey' yapmak istedik
Safa Önal: "Daha çok, aşkı anlatmaya ve cinselliği öne almadan nasıl anlatırız diye düşünmeye çalıştık. Ben böyle düşünerek yazdım. (...) Farklı, ama çok inandırıcı, çok yaşayan, çok içe vuran, yüreğe oturan bir 'şey' yapmak istedik." (Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti kitabından)
Hayatın ritmi bu filme sirayet etti
İzzet Günay: "Benim en beğendiğim, en severek oynadığım filmimdir. Filmin zamana direnmesinin 'sırrı' ise hayat gibi olması... Mesela, film mutlu sonla bitmez. Çünkü hayatın ritmi bu filme sirayet etmiştir. Tabii bunda Safa Önal'ın senaryosunun ve Lütfi Ağabey'in rejisinin önemli rolü var. 40 yıldır bu filme sürekli atıfta bulunulması da bu yüzden sanırım. O dönem gevezelik eden filmler yapmak revaçtaydı. Ama Vesikalı Yarim çok konuşmaz. Az ama çok yerinde diyaloglar vardır. Ayrıca ilk defa bu filmde Lütfi Akad'la çalıştım. Türkan iyi oyuncudur, rolüne çabuk adapte olur. Onun için karşısındakini de besler. Biz bu filmde karşılıklı birbirimizi besledik."
En güzel aşk filmlerinden biri
Türkan Şoray: "Vesikalı Yarim benim en sevdiğim filmlerimden. (...) Lütfi Akad yine bir anlatım olgunluğu, yalın ve ölçülü sinema dili ile Türk sinema tarihinin en duyarlı, izleyicinin kalbine dokunan, en güzel aşk filmlerinden birini çekti. (...) İzzet Günay bu filmde yarattığı Manav Halil karakteriyle öylesine bütünleşti ki, bunun filmin gerçekçilik duygusuna büyük katkısı oldu. Ayfer Feray filmde çok başarılıydı. Vesikalı Yarim filmini her izlediğimde hâlâ boğazıma bir şeyler düğümlenir.İmkansız aşkı insanın içine işleyen bu film 50 yıl sonra da izlense aynı etkiyi yaratacaktır." (Türkan Şoray Sinemam ve Ben kitabından)
EN SON HABERLER
- 1 Ülkeler, TikTok’a karşı harekete geçti
- 2 Hep mutlu olmak zorunda değiliz
- 3 Sevgiliye ulaşmak için ses ve söze ihtiyaç var
- 4 Bu okullarda anne-baba adayları eğitiliyor
- 5 Boğaz’da kürek keyfi kabus olmasın
- 6 Aykırı bir ikon
- 7 Evde akıllı cihazlara yer açın güvenliği de ihmal etmeyin
- 8 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 9 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 10 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut