Giriş Tarihi: 21.4.2013

WhatsApp, Twitter'ı geçti, peki ya rakipleri?

Bu hafta açıklanan rakamlara göre, WhatsApp'in kullanıcı sayısı 200 milyonu geçti. Ancak SMS'i tahtından eden popüler mesajlaşma uygulamasının rakipleri de hızla güçleniyor

"Aktif kullanıcı sayımız 200 milyonu, bir günde gönderilen mesaj sayımız ise 20 milyarı geçti. Yani artık Twitter'dan bile büyüğüz!" Bu sözler, 2009'dan dan bu yana inanılması güç bir hızla büyüyen mobil mesajlaşma uygulaması WhatsApp'in kurucu ortağı Jan Koum'a ait. Tabii eski bir Yahoo çalışanı olan 37 yaşındaki Koum'un, hafta içi düzenlenen D: Dive Into Mobile konferansında uygulamaya dair açıkladığı bilgiler bununla sınırlı değildi. Basınla içli dışlı olmayı pek sevmediği bilinen Koum, hedeflerinin çok para kazanmak olmadığını, teknoloji dünyasında pek de alışık olmadığımız sözlerle anlattı: "Tek gelirimiz, her yıl 0.99 dolar olarak tahsil etmeye başlayacağımız indirme ücreti olacak. Elimizde büyük bir imkan olmasına rağmen, WhatsApp'e asla reklam koymayacağız. Günlük hayatımızda bir reklam bombardımanına maruz kalıyoruz. En azından sevdiklerimizle mesajlaşırken reklamlardan uzak kalmalıyız." Zaten WhatsApp'in sitesinde de Chuck Palahniuk'un Dövüş Kulübü kitabından "Reklamlar yüzünden araba ve kıyafetlerin peşine düşüyoruz, nefret ettiğimiz işlerde çalışıp, gereksiz şeyler alıyoruz," satırları alıntılanıyor ve şu mesaja yer veriliyor: "Ortağım Brian ve ben Yahoo'yu çalışır durumda tutmak için 20 yıl çabaladık. Reklam satmaya çalıştık, çünkü amaçları veri toplamak, sayfaları sunmak ve reklam satmaktı. Bu süreçte Yahoo'nun Google tarafından gölgede bırakıldığını izledik..." Diğer yandan, geçen yıl Facebook'un, geçtiğimiz haftalardaysa Google'ın 1 milyar dolarlık satın alma teklifini reddettiği iddia edilen WhatsApp'in rakipleri de her geçen gün çeşitleniyor ve güçleniyor. WhatsApp'e her yıl para ödemek istemeyenler de bu uygulamalara yöneliyor. Daha önce bu köşede Viber ve Tango gibi uygulamaları anlattığım için, bugün WhatsApp'in yeni rakiplerinden bahsedeceğim.

10 GÜNDE 1 MİLYON KİŞİ
iOS ve Android işletim sistemli telefonlarda çalışan MessageMe, henüz geçen ay kullanıma sunulmasına rağmen, Türkiye'nin de aralarında bulunduğu pek çok ülkede hızla popülerleşiyor. İlk 10 gününde 1 milyon kullanıcıya ulaşan uygulama, rehberinizdeki ve sosyal medya sitelerindeki arkadaşlarınızı listenize aktarmakla kalmıyor, BlackBerry Messenger'da olduğu gibi size diğer kişilerle iletişim kurmanıza da imkan sağlayacak bir PIN kodu veriyor. Tabletlerle de uyumlu olan MessageMe'nin en çok dikkat çeken özelliğiyse, tıpkı popüler oyun Draw Something'de olduğu gibi mesajlaştığınız kişiyle karşılıklı resim çizebilmeniz. Türkçe desteğine sahip ücretsiz uygulamadaki mesajlarda şarkılar ve YouTube videoları paylaşılabiliyor.
Japonya'da ve Asya pazarında hızla büyüyen ve son dönemde Avrupa'da da yayılmaya başlayan (İspanya'daki kullanıcı sayısı 10 milyonun üzerinde) Line, onlardan biri. Temmuz 2012'de hizmete giren ve 130 milyon kayıtlı kullanıcısı olan uygulamada mesajlaşmanın yanı sıra sesli arama da yapılabiliyor. E-mail kaydı yapıldığı taktide, Line bilgisayarlarda da kullanılabiliyor. Aynı ilgi alanlarına sahip kişilerin tanışmasına imkan sağlayan Line Cafe uygulamasıyla da dikkat çeken ve belli başlı tüm platformlarda hizmete sunulan ücretsiz uygulamada, smiley'lerin yanı sıra eğlenceli sticker'lar kullanılabiliyor.
Telefonların yanı sıra bilgisayarlarda da kullanılabilen WeChat, sesli ve görüntülü sohbet seçeneklerinin yanı sıra yakın çevrenizdeki diğer kullanıcıları buluyor ve size onlarla iletişim kurma imkanı sunuyor. 'Salla' özelliğiyse, telefonunuzu salladığınızda dünyanın herhangi bir yerindeki bir kullanıcıyla eşleşmenizi sağlıyor. Bir başka seçenekse 'Şişedeki Mesaj'. Bir mesaj yazıp gönderiyorsunuz ve rastgele bir kişinin o mesaja cevap vermesi için beklemeye başlıyorsunuz.
D: Dive Into Mobile konferansındaki tüm konuşmaları, yandaki QR kodunu telefonunuzdaki QR kod okuyucusuna taratarak izleyebilirsiniz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.