Pazar 26.05.2013

Yahoo + Tumblr = ?

Son dönemde yükselişe geçerek adından sıkça söz ettiren Yahoo, en büyük hamlesini gerçekleştirerek Tumblr'ı satın aldı. Peki blog sahipleri neden isyan ediyor ve Tumblr kullanıcılarını gelecekte neler bekliyor?

Teknoloji dünyasında 'çarşı karıştı' sevgili dostlar. Çünkü Yahoo, kısa süre önce tarihinin en büyük hamlelerinden birini yaparak genç neslin favori microblogging platformu Tumblr'ı satın aldığını duyurdu. "Nedir Tumblr'ı bu kadar önemli kılan?" diyorsanız, platformdaki blogların ayda 300 milyon tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini ve platformun üye sayısının her gün 120 bin arttığını hatırlatmakta fayda var. Peki sunduğu servislerle halihazırda milyonlarca kullanıcıya ulaşan Yahoo, neden bankadaki nakit parasının beşte biri olan 1.1 milyar doları Tumblr'a yatırdı? Blog sahipleri neden isyan ediyor ve en önemlisi Tumblr kullanıcılarını gelecekte neler bekliyor?
26'SINDA MİLYONER OLDU
Tumblr'ın 26 yaşındaki kurucusu David Karp, Yahoo ile varılan anlaşmanın ardından sektörün en genç milyarderlerinden oldu. New York doğumlu Karp, müzisyen babasının ve öğretmen annesinin de onayıyla 15 yaşında okulu bırakarak, eğitimine evde devam etti. Kod yazmayı 11 yaşında kendi başına öğrenen genç girişimci, 17 yaşındayken yazılımcılık yeteneklerini geliştirmek için Japonya'ya giderek eğitim aldı. Klasik araba ve çay tutkusuyla tanınan ve yatak odasına laptop sokmamayı prensip haline getiren Karp, şef sevgilisi Rachel Eakley ile Manhattan'daki bir apartman dairesinde yaşıyor.
NEDEN SATIN ALDI?
Yahoo CEO'su Marissa Mayer, Tumblr sayesinde ziyaretçi sayılarının yüzde 50 artacağını söylüyor. Üstelik yeni ziyaretçilerin büyük kısmı, Yahoo'nun ulaşmakta güçlük çektiği 18-24 yaş arası gençlerden oluşacak.
Yahoo, reklam gelirlerini artırmayı hedefliyor. Çünkü ABD'deki Tumblr'cıların üçte biri, yılda 100 bin dolar ve üzeri gelire sahip ailelerin çocukları. Yani üzerlerinden reklam geliri elde edilmeye müsait bir kitle.
Yahoo'nun en büyük isteği, tekrar 'cool' olmak. Mayer gibi yüksek profilli bir CEO'yla çalışmaya başlamaları, bu amaç için atılan ilk adımdı. Mayer, göreve geldiğinden bu yana Yahoo'yu yeniledi ve şirketin borsadaki değerini yüzde 69 oranında artırdı. Son olarak Tumblr hamlesiyle, Yahoo yeniden Silikon Vadisi'nin en çok konuşulan şirketlerinden biri haline geldi.

NEDEN TEPKİ GÖSTERİYORLAR?
Tumblr kullanıcıları, platformun özgür yapısının bozulmasından ve her yerin reklamla dolmasından korkuyor. Bu kaygılar, Mayer'in gözünden de kaçmadı. Başarılı CEO anlaşmaya varıldığını "Siteyi mahvetmeyeceğize dair söz veriyoruz, panik yapmayın. Tumblr bağımsız bir şirket olarak faaliyet gösterecek," mesajıyla duyurdu.
Bir başka endişe de, içeriğin kısıtlaması. Tumblr'ın yüzde 10'u pornografik içerikli sayfalardan oluşuyor. Yahoo büyük reklamverenlerle ortaklık yapmak için, er geç bu tür içeriklere kısıtlama getirmek zorunda kalacak.
Genç nesil, 'büyüklerin dünyası'nı temsil eden Yahoo'nun, Tumblr'a müdahale etmesini istemiyor. Yetişkinler işin içine girdiğinde, Facebook'ta olduğu gibi ortamın havasının bozulacağını düşünüyorlar.
ŞİMDİ NE OLACAK?
Haberin duyulmasının ardından, Tumblr hızla kullanıcı kaybetmeye başladı. Wordpress'in kurucusu Matt Mullenweg'in "Normalde Tumblr'dan bize saatte 400 ile 600 arası içerik aktarılıyordu, şimdiyse bu rakam 70 binin üstünde," sözleri bunun kanıtı. Tabii bunda ilk anlardaki duygusal tepkinin ve Tumblr'ın akıbetinin Yahoo'nun 1999'da satın alarak tam anlamıyla mahvettiği Geocities'e benzemesinden duyulan korkunun payı büyük. Tepkileri yatıştırmak için, Yahoo bir süre Tumblr'da hiçbir şey değiştirmeyecektir. Ardındansa içeriği kısıtlamadan, kullanıcıları rahatsız etmeyecek akıllıca reklam modelleri geliştirmeliler. Çünkü Yahoo, yakaladığı tüm ivmeye rağmen Tumblr gibi parlayan bir yıldızı yok ederse, genç internet kullanıcıları tarafından asla affedilmeyecektir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.