Giriş Tarihi: 7.7.2013

Son tekno-trend 'giyilebilir bilgisayar'

Google'ın gözlüklerine, Apple akıllı bir saatle cevap vermeye hazırlanıyor. Peki, sırada ne var? Teknoloji bundan sonra nereye sıçrayacak?

Arama motoru Google'ın son teknolojisi Google Glass'ın 'şokunu' henüz atlatmışken, geride bıraktığımız hafta Apple'ın akıllı saati iWatch için dünyanın farklı ülkelerinde patent başvurusu yaptığını öğrendik. Hatta bu ülkeler arasında Türkiye de vardı ve şirketin daha önce de çalıştığı bir avukat aracılığıyla bu başvuruyu yaptığı ortaya çıktı. Bu gelişmelerin üzerine akıllara iki soru takıldı: Apple'ın iWatch'u nasıl bir ürün olacak? Gözlük ve saatin ardından sırada ne var? Aslında hem Google'ın gözlüğü hem de Apple'ın saati, birer 'giyilebilir bilgisayar' örneği. Giyilebilir bilgisayar teriminin mazisi çok eski olmasa da, ilk bilgisayarı abaküs olarak gösteren kaynaklara dayanarak, ilk giyilebilir bilgisayarın da 17. yüzyılda Qing Hanedanı sırasında ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Bu giyilebilir bilgisayar, aslında bir yüzüktü ve içinde bir abaküs barındırıyordu. Ardından kol saatleri de bu anlamda giyilebilir bilgisayar sınıfına girmeye başladı. Fakat giyilebilir bilgisayarda asıl sıçrama 1980'lerde yaşandı. 1981'de ABD'li Steve Mann, sırt çantasında taşınan ve modern bilgisayarlara daha yakın olan bir giyilebilir bilgisayar tasarladı. Bu da bir anlamda şimdiki teknolojik gelişmelerin önünü açtı.
GÖZLÜK MÜ SAAT Mİ?
Teknoloji dünyası şimdiden Google'ın gözlüğünün mü yoksa Apple'ın saatinin mi daha kullanışlı olduğunu tartışmaya başladı. Sosyal medya sitesi Twitter'ın kurucusu ve CEO'su Jack Dorsey de bu tartışmaya katılan isimlerden biri. Dorsey, gözlüğün aranan cevap olmadığı görüşünde. Önümüzdeki beş yılda bileğe takılacak ürünlerin daha doğal karşılanacağını ve mücevher gibi daha şık olacağını söyleyen Dorsey "Gözlükler inanılmaz bir teknoloji olabilir. Fakat annemi bu gözlükleri kullanırken düşünemiyorum," diyor. Buna benzer bir açıklama da Apple CEO'su Tim Cook'tan gelmişti. Apple'ın giyilebilir bilgisayarları teknolojideki bir sonraki adım olarak gördüğünü anlatan Cook, gözlüklerin kullanışsız olduğunu ima etmiş ardından da bilekte kullanılacak ürünlerin daha ilgi çekici olacağını vurgulamıştı. Aslında son yıllarda kullanılan bazı ürünler, hem Dorsey hem de Cook'un görüşlerinin daha gerçekçi olduğunu düşündürüyor. Özellikle Nike'ın ve Fitbit adlı şirketin ürünleri bunun bir kanıtı. Nike'ın Fuelband adlı ürünü ve Fitbit'in şirketle aynı adı taşıyan ürünü, sağlıklı yaşam konusunda dikkatli olan teknoloji meraklılarının son yıllarda tercih ettiği ürünler arasında. İki ürün de gün boyu kaç adım attığınızı ve kaç kalori yaktığınızı hesaplayabiliyor. Gelecekte bu ürünlerin nasıl evrileceği ise hayal gücünüze kalmış. Sonuç olarak giyilebilir bilgisayarlarda gelişimin öncelikli bilekte başlayacağını söylememiz mümkün. Fakat daha sonrasında bu gelişimin insanların kullandığı tüm aksesuarlara yayılacağını düşünmek şaşırtıcı olmaz. Ve evet, gözlüklerin bir aksesuar olarak kullanıldığı da hesaba katmak lazım.

Timur Sırt (SABAH Teknoloji Editörü):

iWatch sağlığa odaklanır
"Google'ın gözlüğünün ardından Apple'ın iWatch ile karşımıza çıkması giyilebilir bilgisayarların gelişiminin bir parçası olarak görülmeli. Google gözlüğü ile görüntüleme teknolojilerine odaklanırken, iWatch'un daha çok sağlık teknolojilerine odaklanması bekleniyor. Gözlük ve saat gibi giyilebilir bilgisayarlar, insanların farkında olmadan taşımaya alıştıkları aksesuarlardan. Bu nedenle de giyilebilir bilgisayarlar insanlara yük olmadan taşınmasını sağlayacağı şekilde tasarlanıyor. Apple'ın ürününün anlık sağlık bilgisi verilerini telefon veya kablosuz WiFi aracılığıyla taşıması bekleniyor. Bu ürünün her yaştan kullanıcısının olması beklenebilir. Apple bu ürünü belli bir servisle birlikte sunması muhtemel görünüyor. Çünkü Apple sadece cihaz satmıyor. Bu konuda da oldukça deneyimli."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.