Pazar 20.10.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 19.10.2013

Diplomalı zeytinyağcı dünyaya açılıyor

Altı yıl önce zeytinyağına merak saran Aslıhan Yıldırım, İtalya'da bir okulda eğitim alıp Fransa'da gurme marketlerde satılan kendi markasını yarattı

Aslıhan Yıldırım Ankara Üniversitesi'nde Çin dili okumuş, ardından New York'ta pazarlama eğitimi almış ve uzun yıllar marka danışmanlığı yapmış genç bir kadın. Ancak altı yıl önce başlayan zeytinyağı merakı onu bugün bambaşka bir yola soktu. Ablasıyla ikisi sağlıklı beslenmeye meraklıydı ve bu vesileyle zeytinyağının gücünü keşfettiler. Önce Türkiye'de, sonra da yurtdışında araştırma yapmaya başladılar. Ancak yurtdışındaki zeytinyağı meraklılarıyla konuşurken duydukları "Türkiye'de zeytinyağı mı var ki?" sözü canlarını sıkıyordu. Sonunda, Türkiye için gurur duyulacak çok özel bir dünya markası yaratmaya karar verdiler. Böylece araştırmalarını profesyonel bir boyuta taşıdı iki kardeş. İtalyan ve İspanyol danışmanlarla çalışmaya başladılar. Aslıhan Yıldırım'ın İspanyolca bilmesi de işini kolaylaştırıyordu. İspanyol danışmanlardan zeytinyağının bütün inceliklerini öğrenmeye başladı. Üretilebilecek en sağlıklı zeytinyağının taş baskı olduğunu anladı. "Ancak taş baskı zor iş, çok zahmetli, çok maliyetli... Ticari değil, çünkü çok fazla üretemiyorsunuz. Araştırdığımızda, Türkiye'de hijyenik koşullarda, sağlıklı bir şekilde zeytinyağı üretilen taş baskı yağhane kalmadığını gördük. Yunanistan, İtalya ve İspanya'yı da gezdik. Yunanistan'da iki tane var. İspanya'da da bir iki tane kalmış" diyor Yıldırım.

ÖNCE EŞE DOSTA DAĞITTI
2009'da, Mudanya'da tarihi bir Rum yağhanesini alıp, ilk yıl küçük çaplı bir üretim yapmışlar. Kendileri ve eş dosta dağıtmak için... Herkes çok sevmiş bu yağı. Ertesi sene ürettikleri yağı ise şişeleyip, gurmelere, şeflere ve yurtdışındaki tanıdıklarına yollamışlar, yorumlarını almak üzere. Onlardan da övgü alınca bu işi ciddi şekilde yapmaya karar vermişler ve yağhaneyi restore ettirmişler. 2012'nin nisan ayında da XI.XI Sonsuzluk markasıyla gurme zeytinyağı piyasasına adım atmışlar. Aslıhan Yıldırım, şu an Türkiye'nin dört bir yanından talep aldıklarını, damak zevkine düşkün olanların yanı sıra sağlık sorunları için çiğ yağ arayışında olanların da büyük ilgi gösterdiğini söylüyor. Yıldırım tüm Türkiye'yi dolaşarak zeytinleri denediklerini ve kullandıkları ürünlerin hiçbir kimyasal ilaç ve gübre kullanılmadan yetiştirildiğinin altını çiziyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.