Pazar 27.10.2013
Son Güncelleme: Pazar 27.10.2013

Bill Gates etkisi dünyayı sardı

Erkek modasında sinekkaydı tıraş ve kravat, yerini rahat bir giyim tarzı ve kirli sakala bırakıyor. Bu 'rahat' stilin çıkış noktası ise pek çok toplantısına spor kıyafetlerle katılan Bill Gates. Üstelik Gates'in tarzı Türkiye'de de tuttu

Erkek modasında sinekkaydı tıraş, takım elbise ve kravatlı görünümün yerini giderek daha rahat bir giyim tarzı ve kirli sakal almaya başladı. Bu yeni 'rahat' imajın en üst noktası ise pek çok toplantısına kravatsız ve ceketsiz, spor kıyafetlerle katılan Bill Gates olarak görülüyor. Gates'le beraber Hollywood yıldızları, ünlü işadamları, hatta politikacılar bile 'rahat' tarzı benimsemeye başladı. G8 zirvesine katılan Rusya, ABD ve Çin devlet başkanları Vladimir Putin, Barack Obama ve Xi Jinping'in, görüşmelerin ardından basına verdikleri kravatsız pozlar uluslararası arenadaki kıyafet kodlarının gevşediğini gösteriyor. Dünyaca ünlü oyuncu George Clooney ve ABD'nin ünlü dizi yıldızlarından Jon Hamm'in kırmızı halı üzerinde verdikleri sakallı pozları da bu yeni imajın yansımalarını gözler önüne seriyor. Tıraş bıçaklarını ve kravat satışlarını inceleyen ekonomistler de bu verileri teyit ediyor. Yeni akım Türkiye'de de tutuldu. Rahat giyim tarzının ön plana çıkmasıyla Türkiye'de kravat tüketimi yüzde 40 oranında azaldı. Sinekkaydı tıraş için kullanılan jilet talebinde de ciddi bir düşüş olduğu ifade ediliyor.
KRAVAT OUT OLDU
Erkek giyiminde şıklığı ve ciddiyeti temsil eden kravat, belki de son demlerini yaşıyor. Rahat giyim tarzının ön plana çıkmasıyla kravat satışlarında son beş yılda ciddi bir azalma görüldü. Öyle ki, erkek giyim firmalarının yöneticilerine göre Türkiye'de kravat tüketimi yüzde 40 oranında azaldı. Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, kravat takma alışkanlığının azalmasını, erkeklerin rahat giyimi tercih etmeye başlamasına bağlıyor. Kravat kullanımının her geçen gün gerilediğini, buna bağlı olarak üretimin de satışların da düştüğünü belirten Kiğılı "Sadece hediyelik eşya olarak kravat satışları var ama eskisi gibi değil, olması da mümkün değil. Artık erkek çok renklendi. Bu renkli tarzın içine kravat uymuyor. Gömlekler, trikolar değişti, atkı girdi, ceketler daraldı. Dolayısıyla spor giyim öne çıktı. Mont satışları arttı. Bunlarla beraber kravat kendi özelliğini kaybetti. Erkekler artık gün boyu rahat giyimi tercih ediyor, özgürleştiler. 30 sene boyunca her gün kravat taktığımı bilirim ama son bir yıldır neredeyse hiç kullanmıyorum" diye konuştu. Türkiye'de en çok kravat satışının Ankara'da olduğunu söyleyen Kiğılı, "Çünkü devlet kurumlarında hala kravat takma zorunluluğu var. Bizim kravat satışlarımız yarı yarıya düştü. Ancak kravattan vazgeçemeyecek insanlar var. Onlar takmaya devam edecek" dedi.

JİLET TARİH OLUYOR
Türkiye'deki kravat üretiminde yüzde 20-25 oranında bir azalma söz konusu olduğunu söyleyen Sarar'ın sahibi Cemalettin Sarar da "Ama biz üretimimizi azaltmadık. Türkiye ve yurtdışında kravat kullanımının azaldığı doğrudur. Çünkü erkekler spor tarzı benimsemeye başladı ve kravatsız da şık görünmeyi becerebiliyorlar" dedi. Damat tıraşı da tıpkı kravat gibi tarih olmaya yüz tutuyor. Etiler'deki Barber's Club'ın sahibi Adem Terzi "Özellikle sanatçıların sakallı imajları Türkiye'de son zamanlarda bir sakal trendi oluşmasını sağladı" diyor. Sinekkaydı tıraş için kullanılan jilet talebinde ciddi bir düşüş olduğunu kaydeden Terzi, "Eskiden haftada 100 kutu jilet kullanıyorduk, şimdi 10 kutu çok geliyor. Makine ve makasla tıraş olmak için gelen müşterilerimiz örnek aldıkları sanatçı ya da futbolcuların sakallı imajlarını deneyerek kendi imajlarını yeniliyorlar" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.