Pazar 24.11.2013

Yayıncılıkta self servis dönemi

Yazdıklarınızı e-kitap formatında yayınlayabilir ve internet sayesinde dünyadaki her yere ulaştırabilirsiniz. Self servis yayıncılıkla tanışın!

Self yayıncılık, amatör ve profesyonel yazarların eserlerini, yayınevi ve dağıtım sorunu olmaksızın yayınlanmasını sağlayan bir alan. amazon. com ile başlayan self yayıncılık, yayınevlerinin kapılarını aşındıranlar için yeni ve daha kolay bir yöntem haline geldi. Yayınlamak istediğiniz kitabı Amazon'un görevlendirdiği editörler hızlıca değerlendiriyor ve iki gün içinde yayınlanmasına onay veriyor. Site, yayınlanan her kitabın yüzde 30 telif hakkını alıyor. amazon.com'un başlattığı bu yeni ticari alan şimdi yerli bir internet sitesi olan mobidik.com ile Türkiye'ye de geldi.

MEYVELERİNİ VERDİ BİLE
ABD'li Kathryn Stockett, dört çocuk annesi bir ev kadını olmasının yanı sıra yazmaya âşık biri. Evinde otururken kurguladıklarını kaleme aldı ve 15 kitap yazdı. Fakat yazdıkları, yayınevleri tarafından tam 60 kez geri çevrildi. İki yıl önce yazar olma arzusunu rafa kaldırırken internette amazon.com'un self-yayın hizmetini gördü. Umudunun kolundan tutan Stockett, şansını 61. kez denedi. En fazla 40 kişinin okumasını beklerken kitabı 130 binin üzerinde okura ulaştı. Yardım/ The Help adlı kitap 2012 yılında 10 milyon kopya sattı ve yüz haftadan fazla New York Times'ın Best Seller listesinin zirvesinde kaldı. Stockett'ın kitaplarını basmaya değer bulmayan yayınevleri, şimdi onun peşinde! ABD'li yazarlar Thereasa Ragan ve Barry Eisler'ın da hikâyesi Stockett'inden farksız. Egehan Gürcan, Aslıhan Aygüney ve Murat Aygüney'in kurduğu mobidik.com, self yayıncılık için kurulan ilk Türk platformu. Site amazon.com'un yaptığı gibi yazarlar için kitaplarını kolaylıkla yayınlayabilecekleri ve binlerce kişiye ulaştırabilecekleri alternatif bir yol. Egemen Gürcan: "Türkçe e-kitap bulmakta zorlanıyorduk. Fikir aslında buradan çıktı fakat daha sonrasında, yazarlar neden kendi kitaplarını kendileri yayınlayamasın diye düşündük ve bireysel yayıncılığa adım attık" diyerek girişimlerini anlatıyor. Self yayıncılık sağlayan internet sitesi, kullanıcılarına çevrimiçi kütüphane yapma ve internetin olduğu her yerden erişme imkanını da veriyor. Sitenin amacı e-kitap ticaretinde Türkiye'nin de yeri olması ve yayınevlerinin bu alanda daha üretken hale dönüşmesi. Sitenin kurucuları, ücretsiz yayınlanan kitaplardan para kazanmazken, ücretli kitaplardan komisyon alıyor.
HERKES YAZAR OLABİLİR Mİ?
Yazar olmak aklına gelen her şeyi kalemini kapıp yazan demek değildir. Bir kitabın okurla buluşmasında yayınevlerinin önemi tartışılmaz. Yayınevlerindeki editörler, önlerine gelen binlerce kitap arasından doğru olanı seçer ve kitabı okur için düzenler. Self yayıncılıkta editörün olmaması, iyi kitabı da kötü kitabı da bir araya getiriyor. Yaptıkları işte editör sağduyusunu önemsediklerini belirten Gürcan: "Sitemiz, iyi ve kötü yazar süzgecini ortadan kaldırmayacaktır. Aksine, tanınmayan, kaybolmuş ve bu süzgece takılmış iyi yazarları da kitap dünyasına katacaktır. Kitap sektöründe editörler olmazsa olmazdır. Okuyucuya saygı duymak gerekir ve bunun için editörün görevi büyüktür. Biz ücretli kitapları yayına almadan önce mutlaka kontrol ediyoruz ve eğer editoryal iş gerektiriyorsa kitabı düzenlemesi gerektiğini yazara iletiyoruz" diyor. Tabii karar siz okurların olacak. Ya yayınevlerine güveneceksiniz ya da yığınla e-kitap içinde uzun bir keşfe çıkacaksınız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.