Pazar 05.01.2014

Unisex'e yeni içerik

Uzun zamandır hayatımızda olan bir kavram unisex. Yaşı yetip de hatırlayanlar için 1960'larda ortaya çıkmış ve kadın ile erkek ayrımı yapmayan kıyafetler anlamına geliyor. O dönemlere yetişemeyenlerin çoğuna da Calvin Klein'ın hem kadın hem de erkekler tarafından kullanılan parfümü One'ı çağrıştırıyor. Kadın ve erkeğin kıyafetlerini paylaşması günlük hayatımızın o kadar büyük bir parçası ki, artık pek çok ürün için unisex demeye gerek bile kalmadı. Yıl olmuş 2014 hâlâ "Gömlek kiminmiş, pantolonu ilk kim giymiş?"i tartışacak halimiz yok değil mi? Unisex'i takiben hayatımıza pek çok yenilik girdi. Kadın mı erkek mi olduğu anlaşılmayan androjenler mesela. Ya da çiftlerin, ürünlerini bir arada kullanmasına izin veren markalar. Bugünlerde Amerika pazarına giren Fransız markası The Kooples bunlardan biri. Marka boyu boyuna, huyu huyuna denk sevgilisi olanları hedefliyor ve müşterilerine ortak bir gardırop kullanmaları temeline dayandırılan bir koleksiyon sunuyor. Şimdi ise unisex tekrar ve gümbür gümbür hayatımıza giriyor. Fakat bu sefer erkeklerin gardıroplarından devşirme ürünler yerine kadınlardan aşırılan kıyafetlerle yeniden kurgulanan bir unisex kavramı var. Bundan dört yıl önce modacı Marc Jacobs pilili etek olarak da adlandırabileceğimiz yeni nesil kilt giydiğinde modada bunun bir karşılık bulmayacağı sanılmıştı. Jacobs'u defilesi sonunda pilili eteğiyle seyirci selamlarken görenler bu kıyafeti ancak ve ancak modacıların giyeceğini düşünmüşlerdi. Yanıldılar. Bu model her erkek mağazasında satılır derecede yayılmasa da Jacobs'un bu atağının üzerine erkekler kilt giymek konusunda daha rahat davranmaya başladı. Marc Jacobs bununla kalmadı. Modacıyı şimdi de kendine kadın koleksiyonundan parçalar seçip göğsünü gererek dolaşırken görüyoruz. Louis Vuitton markasından geçtiğimiz sezon ayrılan kendi adını taşıyan markası ise tam gaz devam eden modacı Prada'nın 2013 sonbahar-kış koleksiyonundan kürklerle fotoğraflanmaya devam ediyor. Bunlar bazen çiçekli, bazen de kalpli ve gökkuşağı desenli oluyor.
MODELER KADINLARDAN
Kadınların giydiği desenleri, motifleri, materyalleri kullanmak da yeni nesil unisex kavramını karşılamıyor. Düne kadar kadınların tekelinde sanılan pek çok model ve kesim de erkeklerin üzerinde görülmeye başlandı. Londra Moda Haftası'nda koleksiyon sergileyen ve kendi adını taşıyan markasını günden güne daha da yukarı taşıyan İngiliz modacı J.W. Anderson kadınların kesimlerini erkeklere uygulayan modacıların başında geliyor. Anderson podyuma çıkardığı erkeklere straples bluzlar, fırfırlı çizmeler, kloş etekler giydiriyor. Modacı "İnsanlar unisex kavramını unuttu. Fakat bana sorarsanız bu kavramın altı ilk defa bugün tam anlamıyla dolduruluyor" diyor. Yukarıda bahsettiklerim ne kadar yaygınlaşır, kim kimin kıyafetini nasıl kullanır, bu soruların cevaplarını bekleyip göreceğiz. Çünkü genel kanaatin aksine modada "Asla olmaz" denilen pek çok şey olur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.