Pazar 16.02.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 15.02.2014

Ortadoğulu gelinlerin gözdesi Fatih

Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinin düğün ekonomisi Fatih'i kendi coğrafyasında bir numara yaptı. 600 gelinlik mağazasının milyara ulaşan cirosu bölgeyi tam bir cazibe merkezi haline getirdi

Fatih... İstanbul'un en eski semtlerinden biri... Osmanlı, Bizans ve Cumhuriyet'in kuruluş dönemlerinden izler taşıyan semt başlı başına bir açık hava müzesi gibi. Bulgar Kilisesi, Mihriban Camii, Kariye Müzesi, Beyazıt Meydanı... Binlerce yıllık tarihinde nice uygarlıklara ev sahipliği yapan bu coğrafyada neler yok ki! Ama tarihsel yapıtlarını ele alıp geçmişe yolculuk yapmak değil, bu kez amacımız. Fatih'te keşfe çıkış nedenimiz farklı. Ortadoğu'nun en önemli gelinlik merkezi haline gelen modaevlerini mercek altına alıyoruz. 'Modaevi' denilince İstanbul'da akıllara hemen Nişantaşı, Bağdat Caddesi geliyor. Fatih'te ise daha çok, ucuz ve sıradan gelinlikçilerin, modaevlerinin olduğu duygusuna kapılıyor insan. Oysa Fevzipaşa Caddesi'nde 600'ün üzerinde gelinlikçi var. Kimi beş, kimi dokuz katlı binalarda hizmet veriyor. Hep otomobille geçtiğim caddede bu kez yayan keşfe çıkıyorum. 85 bin TL fiyatlı gelinlikler, düğün alışverişine gelen Ortadoğulu zenginler, kostüm diktiren sanatçılara rastladıkça FAGİDER (Fatih Girişimci İşadamları Derneği) Başkanı Ayla Erdim'e hak veriyorum: Fatih, çoktan Ortadoğu'nun en önemli gelinlik merkezi olmuş.

FİYAT ARALIĞI 1000-100 BİN TL

Fatih'teki gelinlikçilerden bazılarında çekim yapmak istiyorum. Birçok mağaza sahibi "Lütfen çekmeyin. Biz haute couture çalışıyoruz, her modelden en fazla üç tane dikiyoruz. Model çalan çok oluyor" diyor. Gelinlik fiyatları 1000 TL- 100 bin TL arasında değişiyor. Sybel Modaevi'nin tasarımcısı Zeki Tuncer geçen sene Romanya'nın tanınmış ailelerinden birinin kızına toplam değeri 80 bin avroyu bulan üç gelinlik sattığını anlatıyor. Bir başka gelinlikçi Nüans'ın sahipleriyse Lübnanlı bir gelin adayına diktiği 85 bin TL'lik gelinliği gösteriyor. Gelinlikçilerin çoğu çok katlı binalarda hizmet veriyor. FAGİDER Başkanı Erdim, gelinlikçilerin ihracat gelirlerinin büyüklüğünü anlatmak için çarpıcı bir örnek veriyor ve kiraların aylık 70-80 bin TL'yi bulduğunu söylüyor. Bu da yıllık yaklaşık 1 milyon TL kira anlamına geliyor. Mağaza sahiplerine kazançlarını soruyorum. Hepsi cirolarından memnun. Aynı cadde üzerinde üçüncü, hatta dördüncü şubeyi açmayı planladıklarını anlatıyorlar. Fatih'in müşteri profilinde Dubai, Libya, Mısır, Almanya ve İngiltere'den gelenler başı çekiyor. Bu ülkelerden semte bavul ticaretine gelenler oluyormuş. Bazı modaevi sahipleri "Yılda ortalama 400 firma yurtdışından gelip bizden ürün alıyor ve kendi ülkelerinde satıyor" diye durumu özetliyor.
PROVA ODALARI SARAYLARI ANDIRIYOR

Vitrinler, modeller kadar prova odaları da şatafatlı. Örneğin Seval Modaevi'nin prova odası baştan aşağı siyah kadife döşenmiş. Oldukça büyük, yuvarlak bir koltuğa kuruluyorsunuz. Koltuğun üstünde siyah tüller, yer yer altın desenler var. Kahveniz olurken, siz katalogları inceliyorsunuz ve tasarımcılar nasıl bir şey istediğinizi soruyor. Etrafta koşuşturanları izlerken kendinizi Hürrem Sultan gibi hissediyorsunuz. Bir başka modaevi ise tercihini altından kullanmış. Her yer altın varak, koltuklarda ince taş detayları var. Kahveniz bile altın tepside sunuluyor. Bu kadar ikram, servis detayını görünce Ortadoğulu zenginlerin gelinlik için neden Fatih'i tercih ettiğini bir kez daha anlıyorsunuz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.