Pazar 09.03.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 24.03.2014

Adayların Twitter notları düşük

Yerel seçimler arefesinde adayların enerji harcadıkları bir alan da Twitter dünyası gibi görünüyor. AK Parti, CHP, MHP, DTP ile HDP'nin İstanbul, Ankara, İzmir ve Diyarbakır büyükşehir belediye başkan adaylarının Twitter karnesini çıkarınca gördük ki adayların bu dünyanın dinamiklerini kavradıklarını söylemek zor. Siyaset arenasında eski olanlar 2010'lardan başlayarak hesap açmış, yenilerse genelde geçtiğimiz yaz sosyal medyadaki yerlerini almış. Seçim sürecinde tweet atma sayısı artsa da birçoğu efektif olarak sosyal medyayı kullanamıyor. Kişisel ve samimi bir üslupla seçmene seslenen, Twitter dünyasının ruhuna uygun olarak bireyselliği öne çıkaranların sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az. (Yani Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün Twitter'ı kavrama vizyonuna pek yaklaşan yok.) Genellikle, geleneksel seçmene ulaşma yöntemlerinin duyurusunu yaptıkları bir alan olarak görüyorlar Twitter'ı. Açıkçası Twitter'ı en iyi kullanan belediye başkanı adayı Melih Gökçek. Ama zaten o bir Twitter fenomeni değil mi? Adayların takipçileriyle konuşma ve onların sorularına cevap verme durumları zayıf. Kimi hastang kullanımını kavramış. Kiminin takipçileri arasından yüksek oranda, acemi kullanıcı kabul edilen, 'yumurta kafa' hesaplar fazla. Bazıları nedense, hesabını kilitli tutuyor. Lakin en vahimi kimi adayların, MHP Diyarbakır adayı Ömer Bozkaya gibi, Twitter'da hesabı bile yok.
İSTANBUL

Takipçileriyle çok muhatap olmuyor
AK PARTİ- KADİR TOPBAŞ (@kadir__topbas): Topbaş'ın takipçi sayısı 608 bin olsa da Twitter'ı aktif kullanmayan siyasilerden. 2010'dan bugüne kadar sadece 1238 tweet atmış. Zaten günlük tweet ortalaması da 0,9. Seçim sürecinde kullanımı yoğunlaşan Topbaş, takipçileriyle neredeyse hiç konuşmuyor. Duyurularını yapıyor, şimdiye kadar hayata geçirilen projeleri anlatıyor ve vaatlerini paylaşıyor. Birçok tweeti de fotoğraflı. Halen belediye başkanı olmasının da etkisiyle hemen hemen her kesimden takipçisi var.
Sloganvari tweetleri ön planda
CHP- MUSTAFA SARIGÜL (@M_Sarıgül): 312 bin takipçisi olan Mustafa Sarıgül'ün günlük tweet ortalaması 1,8. 2010'dan beri Twitter hesabı olsa da şimdiye kadar 2300 civarında tweet atmış. Adaylık sürecinde daha sık tweet atıyor. Takipçilerinin yüzde 70'i İstanbullu, yüzde 60'ı da kadın. Takipçileriyle konuşma oranı ise yüzde 1,1. Sarıgül, hastag kullanmayı seven adaylardan. Sloganvari tweetleri daha öne çıkıyor.
Brezilya'da daha çok takipçisi var!
MHP- RASİM ACAR (@rasimacar): 30 bin takipçisi bulunan Rasim Acar, geçen temmuz ayından bu yana Twitter dünyasında. 685 tweetle günlük tweet atma oranı 0,5. Adaylar arasında en yüksek acemi kullanıcıya sahip. Takipçilerinin yüzde 36'sı acemi kullanıcı. Tuhaf olan Acar'ı Türkiye'den takip edilme oranı yüzde 23,4 iken Brezilya'dan takip edilme oranı yüzde 27,1. Takipçileriyle konuşma konusunda temkinli olan Acar, hem MHP ile ilgili hem de kendisiyle ilgili haberleri ve duyuruları paylaşıyor.
Popüler ama az tweet atıyor
HDP- SIRRI SÜREYYA ÖNDER (@sirsureyya): Takipçi sayısı yüksek olan adaylardan. 541 bin takipçisi var. Ama günlük tweet atma oranı yüzde 0,3. 2010'dan bu yana hesabı olmasına rağmen 300 civarında tweet atmış. Takipçilerinin yüzde 70'i İstanbul'dan. Genelde katılacağı TV ve radyo programlarının duyurularını yapıyor, siyasi gündemle ilgili düşüncelerini paylaşıyor ve diğer adaylara göre sıklıkla haber linki paylaşıyor. Renkli bir takipçi kitlesi var. Ayrıca adına en fazla fake hesap açılan adaylardan.
ANKARA
En çok tweet atan aday
AK PARTİ - MELİH GÖKÇEK (@06melihgokcek): Melih Gökçek 2011'den bu yana aktif olarak Twitter'ı kullanan siyasilerden, bunun için 1.5 milyon takipçisi var. Takipçilerinin yüzde 61'i erkek. En çok İstanbul'dan takipçisi bulunuyor, yüzde 51. Ankaralı takipçilerin oranı ise 26.1. Günlük tweet ortalaması 41. Çıkacağı TV programlarını önceden duyuruyor, ev ziyaretlerinin, mitinglerinin fotoğraflarını paylaşıyor. Tweetlerinin yüzde 23'üne yanıt geliyor. O ise yüzde 9'una cevap veriyor.
Twiter'ın gücünü seçimle kavradı
CHP- MANSUR YAVAŞ (@mansuryavas06): Mansur Yavaş da 2011'den bu yana Twitter'da ama aktif olarak kullanmaya yeni başladığı söylenebilir. 116 bin takipçisi bulunan Yavaş'ın günlük tweet ortalaması 0,6. Takipçilerinin yüzde 49'u Ankaralı. Sık sık halkla yaptığı buluşmaların fotoğraflarını paylaşıyor, projelerini tanıtan tweetler atıyor. YavaşGardaşımYavaş hastang'ini kullanıyor. Yumuşak bir üslubu var. Takipçileriyle konuşma oranı ise yüzde 1,3.
Fotoğraflı tweet atmayı tercih ediyor
MHP - MEVLÜT KARAKAYA(@baskankarakaya): Mevlüt Karakaya'nın hesabı geçen yıl açılmış. 3 bin takipçisi var. Şimdiye kadar 800 civarında tweet attı. Açıklamalarını fotoğraflarla destekliyor. Bunun için fotoğraf paylaşma oranı yüzde 56. Tweetlerinin yüzde 4,3'ne yanıt geliyor.
3 Şubat'ta hesap açtı
HDP - SALMAN KAYA (@salmankayahdp): Twitter dünyasının en yeni adaylarından. 3 Şubat'ta hesabını açmış. 66 takipçisi var ve sadece 15 tweet atmış. Bu tweetler de duyuru içerikli.
İZMİR
Bu dünyaya mesafeli
AK PARTİ - BİNALİ YILDIRIM (@izmirkazanacak): Binali Yıldırım'ın Twitter ile arası pek iyi değil. Aralık ayında açtığı hesabını 4 bin kişi takip ediyor. Şimdiye kadar da sadece 53 tweet atmış. Kimseyi takip etmiyor. Twitter'dan İzmir'e dair projelerini anlatıyor. Açıkçası Binali Yıldırım'ın fan hesabı, Yıldırım'dan daha aktif, 222 bin takipçisi var. Lakin bu takipçilerin yüzde 52,9'u İstanbul'dan...
Yeni tanışanlardan
CHP-AZİZ KOCAOĞLU (@bskazizkocaoglu): Geçen ağustostan itibaren Twitter'da olan Aziz Kocaoğlu'nun 33 bin takipçisi var. Şimdiye kadar da 600 civarında tweet atmış. Ama günlük tweet ortalaması yüzde 3. Seçim sürecinde tweetlerini fotoğraflarla paylaşmayı tercih edenlerden. Halk ile buluşmalarıyla ilgili duyurularını ve icraatlarıyla ilgili tweetler atıyor. Tweetlerinin yüzde 50'sine cevap geliyor. O da yüzde 1,2'sine cevap veriyor.

Heyecanlı!
MHP-MURAT TAŞER (@murattaserr): O da Twitter ile geçen yaz tanışanlardan. Şimdilik 1000 civarında takipçisi var. Ama sosyal medya konusunda heyecanlı. Attığı yaklaşık 1000 tweetle günlük tweet atma oranını yüzde 3'e yükseltmiş. Takipçileriyle mesafeli ama onların tweetlerini RT'lemekten kaçınmıyor.
Performansı düşük
HDP-OSMAN ÖZÇELİK (@Osman_Ozcelik47): 2011'den bu yana Twitter hesabı olsa da 904 takipçi sayısı ve attığı 96 tweet ile performansının iyi olduğu söylenemez. Zaten günlük tweet ortalaması 0,1 olması da bunun göstergesi. Lakin yüzde 49 ile güçlü kullanıcı oranı en yüksek adaylardan. Duyurularını ama özellikle siyasi gündemle ilgili düşüncelerini paylaşıyor.
DİYARBAKIR
RT'lemeyi tercih ediyor
AK PARTİ-GALİP ENSARİOĞLU (@GalipEnsarioglu): 2012'den bu yana Twitter kullanıcı olan Ensarioğlu'nun 21 bin takipçisi bulunuyor. Bugüne kadar da 1500 civarında tweet atmış. Günlük tweet ortalaması 3. Ama RT'lemeyi seviyor. RT'leme oranı yüzde 38. Seçim sürecinde halk ve esnafla buluşmalarını duyuruyor sosyal medyadan. Fotoğraf paylaşmayı seviyor. Ayrıca Twitter'ı da Facebook ile ilişkili kullanıyor.
Güçlü takipçileri var ama az tweet atıyor
DTP-GÜLTEN KIŞANAK (@bdpkisanak): 2010'dan bu yana Twitter kullanıcısı olan Gülten Kışanak'ın 111 bin takipçisi var. Ama şimdiye kadar 317 tweet atmış. Bunun için günlük tweet ortalaması (0,3) da düşük. Seçim sürecinde tweet atma sayısı artan Kışanak, genel olarak siyasi gündeme ilişkin muhalif tweetler atıyor ve seçim duyurularını kullanıcılarıyla paylaşıyor. Tweetlerinin yüzde 3'üne cevap geliyor. Kışanak'ın takipçilerinin yüzde 20'si güçlü kullanıcı olarak adlandırılan kesimden.
Sayfası herkese açık değil
CHP-AHMET AY (@avukatahmetay): Ahmet Ay'ın hesabı kilitli, yani onu takip etmek için izni olması gerekiyor ve tabii takip etmiyorsanız sayfasını da göremiyorsunuz. Twitter dünyasında çok makbule geçmeyen bir yöntem...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.