Pazar 06.04.2014

Sağduyunun moda hali

Biri lüks, biri uygun fiyatlı iki moda devi insana, doğaya ve geleceğe saygı duruşuna geçti. Giydiklerimizin bizden daha düşünceli olduğu bir zamana hoş geldiniz

En son ne zaman çevreye, doğaya ve gelecek nesillere, tükettiklerimizden daha fazlasını bırakmak için bir eylemde bulunduk? Mesela dişlerimizi fırçalarken musluğu kapatmak, her önümüze gelen belgeyi baskı makinesine yollamayıp kağıt sarfiyatını engellemek, çıktığımız odanın ışığını kapatmak gibi eylemleri hayatımıza yerleştirdik mi? Peki giydiklerimizle ilgili ne durumdayız? Bu soruya deri aksesuvarlarıyla ünlü İtalyan markası Bottega Veneta ile İsveç'in ulaşılabilir moda devi H&M çalışanlarının verecek cevapları var. Bu iki marka yeni zamanın mottosu da olan 'Ne giyiyorsan osun!' diyerek sürdürülebilir koleksiyonlardan daha fazlasını yapıyor.
DUYARLILIKLA GELEN SERTİFİKA
İncecik deriyi elde örgü gibi hazırlayarak arzu nesnesi çantalar üreten İtalyan el işçiliğinin göz bebeği markası Bottega Veneta'dan başlayayım. Bottega Veneta deri aksesuvarlarını üretmek için İtalya'nın Montebello Vicentino kasabasındaki tüm ustaları senelerce kendisi için çalıştırdı. Emeğe olan saygısı kadar çevreye de duyarlı olan marka 2005'te bu kasabaya yeni bir üs inşa etmeye başladı. Bu dev merkez her ne kadar teknoloijinin tüm nimetlerinden yararlansa da bir taraftan da dünyadan aldıklarını geri verme mantığıyla hazırlanmış bir alan oldu. Bottega Veneta bu kurduğu alana güneş panelleri, yağmur suyunu kullanılabilir hale getiren sistemler, kullanılan materyallerin doğayla kavga içinde olmadığı bir ortam hazırladı ve büyük bir alkışı da hak etti. Bottega Veneta geçtiğimiz eylül ayında dünyanın en prestijli sürdürülebilirlik ödülü olan LEED platinyum sertifikası aldı. Böylece Enerji ve Çevreye Duyarlı Tasarım Liderleri / Leadership in Energy and Environmental Design anlamına gelen LEED'den en yüksek platinyum sertifikası almaya hak kazanan ilk moda markası unvanına da sahip oldu. Ödülü fazlasıyla hak ediyordu. Detaylar anlatmakla bitmez ama bir örnek; Bottega Veneta'nin yarattığı çevre dostu alan öyle akıllı ki, hareket sensörleriyle odaya girildiğini anlayan teknoloji, ışıkları dışarıdaki aydınlık seviyesine göre ayarlayıp enerji sarfiyatını minimumda tutmak üzerine kurgulanmış.
ÇEVRE DOSTU KOLEKSİYON
Bir diğer ilham veren proje de H&M'den geldi. Geçtiğimiz birkaç yıldır her bir ürünün organik pamuk, tencel, kenevir ve geri dönüştürülmüş materyallerle hazırlandığı 'Conscious / Sağduyu' adlı bir koleksiyon piyasaya süren marka, çalışmalarını bu yıl bir adım ileriye taşıdı. Dünyanın en yüksek miktarda organik pamuk kullanan markası, aralarında Monaco Prensesi Charlotte'un da bulunduğu üç ortaklı çevre dostu dergi Ever Manifesto ile işbirliği yaptı. H&M'in Conscious koleksiyonundan bir parça satın alan herkes, marka için özel olarak hazırlanan arzu nesnesi Ever Conscious dergisine de sahip olacak. Günlük giyim parçalarının yer aldığı Conscious ile daha abiye ürünlerin sunulduğu Conscious Exclusive ile birlikte toplam 60 parçadan oluşan koleksiyon 10 Nisan'da mağazalardaki yerini alıyor. Bizlere sadece çevre do stu olmak kalıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.