Pazar 27.04.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 26.04.2014

Bu gözlük çıplak mı gösteriyor?

Akıllı gözlüklü bir dünyaya hazır mıyız? Google Glass'ı takıp sokaklara çıkınca memleket insanının bu yeni teknolojiyle karşı hem meraklı olduğunu hem de temkinli yaklaştığını gördük. En çok sorulan soru ise şaşırtıcı: "Bu gözlük çıplak mı gösteriyor?"

Gözümde akıllı gözlük Google Glass sokaklardayım. Bu teknolojik gelişmeden haberi olanlar müstehzi bir bakış fırlatıyor. Merak edenler de var tabii. Kimi de garipsiyor. Bu garipsemenin altında, akıllardan geçen "Ne biçim gözlük bu?" düşüncesinin olduğuna eminim. Malum her teknolojik gelişme kendi kültürünü de beraberinde getiriyor. Google Glass da bir kültür getirecek. Kimi tartışmalar yaşanacak. Ama daha bunlar başlamadan biz akıllı gözlüğe memleket insanının bakışını sınayalım istedik... İlk tespit olarak şu söylenebilir. Türkiye henüz akıllı gözlüğü tanımıyor ve bilmediği bu cihaza karşı mesafeli durmayı tercih ediyor. Mesela en çok sorulan soru şu: "Bu gözlük çıplak mı gösteriyor?". Nereden çıkıyor bu soru bilemiyorum. Ama gözlükten beklenti çıtasının epey yüksek olduğunu anlayabiliyorum! Tabii tedirginlik ve dolayısıyla mesafe var ama merak da var. Lakin merak edenler genelde gençler ve çocuklar. Tiyatro oyununda yanımda oturan sekiz yaşlarındaki çocuklar akıllı gözlüğü görünce büyük bir heyecana kapıldılar. Açıkçası bu heyecan ve heves takdire şayan. Bu akıllı gözlüğe alışacağız elbet. Çünkü çok değil dört yıl sonra 21 milyon insanın bu gözlüğü kullanması bekleniyor. Dolayısıyla toplu ulaşım araçlarında, uçakta, konserde, maçlarda bu gözlüğü kullanan insanlara rastlayacağız. Sokaklarda etrafımda hevesliler, meraklılar, temkinliler olsa da onlara bu yeni teknolojik eşiği anlatmayı bir görev bildim. Simitçiye de taksiciye de hatta sokakta yürüyenlere de denemesini teklif ettim. İlginç sonuçlar çıktı ortaya. Mesela 40'larındaki bir taksiciye Google Glass'ı aktif etmek için kafasını aşağı yukarı hafifçe sallaması gerektiğini söyleyince, "Abi şimdi madara olmayalım" diyerek tepki verdi. Simitçi kardeşimiz ise meraklıydı denedi ve "Abi ben böyle bir şey görmedim" dedi. Kafedeki garson merakla sordu: "Abi o Google Glass mı?" "Deneyebilir miyim?" diyen birçok insana gözlüğü teslim ettik. Ama bir de ders aldık! Kullanmayı başaramadıklarında "Bu ne şimdi, ne işe yarıyor bu alet?" sorularındaki aşağılamaya dayanıklı olmak gerekiyormuş.

DUMUR BAKIŞLI İNSANLARIZ
Gözlüğü kullanırken sağ gözünüz ister istemez gözlük içindeki ekrana odaklanıyor. Yani sürekli yukarı bakıyorsunuz. Siz mesela gözlük kullanarak kimi işlemler yaparken dışarıdan dumur bakışlı bir insan gibi görünüyorsunuz. Dolayısıyla gözlük yaygınlaştıkça dumur bakışlı insanların sayısı da artacak. Ama dert değil alışırız elbet. Çünkü şimdilerde elde telefon sürekli ekrana bakan insan görüntüsü de bundan üç-beş yıl önce tuhaf karşılanıyordu. Tabii tuhaf durumlarla da karşılaşma riski var. Mesela fotoğraf çekme işlemi için göz kırpmanız gerekiyor. Diyelim bir kafede ya da metrodasınız fotoğraf çekmeye kalktınız, karşınızdaki insan sizi yanlış anlayabilir, "Hayırdır birader?" uyarısında bulunabilir. Böyle durumlarda sakin olup akıllı gözlükle işlem yaptığınızı anlatmak en soğukkanlı tavır olacaktır. Bir diğer tehlike ise gözlüğün kız arkadaşınız ya da eşinizle tartışmaya sebebiyet verebilecek bir potansiyeli olması. Çünkü siz işlem yaparken karşınızda başka bir kadın duruyorsa eşiniz ya da sevgiliniz o kadına baktığınızı düşünüp tepki gösterebilir. Bunlara hazırlıklı olmakta fayda var!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.