Pazar 29.06.2014

O şimdi iş kadını

Amerikalılar aya ayak basmadan astronot, hemcinslerinden önce ABD Başkanı oldu. 150 meslek deneyen Barbie artık bir iş kadını

Oyuncak bebek dendiğinde neredeyse hepimizin aklına ilk olarak Barbie gelir. 55 yıldır çocukların severek oynadığı Barbie, o günden bu yana tüm dünyayla aşk ve nefret arasında gidip gelen bir ilişki kurdu. Tezlere konu oldu, sosyolojik araştırmalarda kullanıldı. Barbie'yi üreten Mattel firması, feminist grupların "Kadınların güzel görünmek ve gezmek tozmak dışında yapacağı bir iş yok mu?" tepkisine sonunda cevap vermek zorunda kaldı. Kusursuz fiziği ve her zaman makyajlı yüzü ile bütün hayatı gezmek, alışveriş yapmak ve kulüplerde eğlenmekle geçen Barbie, 2010 yılında iş hayatına atıldı. I Can Be (Başarabilirim) isimli yeni bir seri tasarlayan firma, manken fizikli bebeğin farklı meslekler denemesine izin verdi. Firma geçen Şubat, piyasaya Entrepreneur Barbie (Girişimci Barbie) çıkartacağını açıkladı. Teknoloji ve bilişim dünyasının dokuz etkili iş kadınıyla yapılan ortak bir çalışmanın ürünü olan bu bebekler kısa süre önce piyasaya çıktı. İş kıyafetleri giyen, elinde taşınabilir bilgisayarı ve cep telefonu olan Barbie böylece kadın hakları savunucularının kalbini kazandı. 13 dolardan (yaklaşık 27 lira) satışa çıkan bu yeni Barbie'ye; 'Rent the Runway' isimli internet sitesinin kurucuları Susan Feldman ve Alison Pincus, One Kings Lane sitesinin kurucuları Jennifer Hyman ve Jenny Fleiss ile kadınlar ve erkeklerin teknoloji sektöründe eşitliğe kavuşması için çalışan vakıf Girls Who Code'un kurucusu Reshma Saujani ilham kaynağı oldu. Saujani, Barbie'nin geçirdiği değişimle ilgili şöyle konuşuyor: "Oyuncak bebeklere bakacak olursak teknoloji ve bilgisayar alanında sadece gözlüklü erkeklerin çalıştığını düşünebiliriz. Oysa bu dünyaya hükmeden kadınlar var. İnanıyorum ki kendi işi olan Barbie, küçük kızlara kendi işlerini kurma konusunda ilham kaynağı olacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.