Pazar 20.07.2014

Trajedi turizmine Costa Concordia darbesi

Doğal afet ve kazaların yaşandığı yerler artık turizmin hizmetinde. Costa Concordia'nın enkazı ve Malezya uçağının kaybolduğu bölge en popüler adresler

Dünyada her yıl milyonlarca kişi tatile çıkıyor. Tatilcilerin öncelikleri güvenlik, rahatlık, kültürel zenginlikler ve tabii ki deniz ve güneş oluyor. En çok ziyaret edilen şehirlerin başında Paris, Londra, Bangkok, İstanbul, Dubai, New York, Singapur ve Johannesburg geliyor. Ancak son zamanlarda turizm sektörüne sürekli yeni akımlar ekleniyor. "Savaş turizmi" bunlardan biri. Maceraperestlerin 40 bin dolar karşılığında Irak, Suriye ve Afganistan gibi tehlikeli bölgelere gittikleri biliniyor.
Son dönemde de "trajedi turizmi" büyük ilgi görmeye başladı. Yüz binlerce kişi tatillerini artık doğal afet veya büyük bir kazanın yaşandığı bölgelerde geçiriyor.
İtalya'da sakinliğiyle ünlü Giglio adası, iki buçuk yıldır trajedi turizminin gözde mekanlarının başında geliyor. Ancak bin 500 kişinin yaşadığı bu küçük ada, tatillerinde acı anıları görmek isteyenler tarafından artık eskisi kadar ziyaret edilmeyecek.
13 Ocak 2012'de karaya oturan Costa Concordia gemisinin enkazı, Giglio adasından ayrılıyor çünkü. 32 kişiye mezar olan 114 bin 500 tonluk dev gemi yeniden yüzdürülerek söküm işlemleri için yarından itibaren Cenova'ya götürülecek.
İçindeki 4 bin 200 kişi ile birlikte batmasından sonra gemi karaya metrelerce uzaklıkta yan yatmıştı. Enkazı görmek isteyen yüz binlerce kişi, kazadan bu yana adaya akın etti. Örneğin faciadan sadece bir hafta sonra adayı hafta sonunda ziyaret edenlerin sayısı 10 katına yükseldi.
İtalyan turizm şirketleri 'turistleri enkazın en yakınına kim götürecek' yarışına girdi.
Binden fazla uzmanın katıldığı Costa Concordia'yı yeniden yüzdürme çalışmalarında da turistlere karşı yoğun güvenlik önlemleri alındı. Gemiyi gören yerlere bloklar oluşturuldu hatta enkazın üzeri uçuşa yasak bölge ilan edildi. Giglio adası sakinleri ise trajedi turizmi yüzünden ikiye bölündü. Bir grup enkazın bir an önce gitmesini ve adanın eski sakin günlerine dönmesini isterken, diğerleri gelen kalabalıkları memnuniyetle karşıladı.
KAYIP UÇAĞA HÜCUM
Costa Concordia'nın dışında yakın zamanda trajedi meraklılarının bir diğer adresi Avustralya oldu. İçindeki 239 kişi ile 8 Mart'ta kaybolan Malezya Havayolları'na ait uçağın enkazını bulmak isteyen binlerce kişi soluğu Avustralya'da aldı.
Turizm şirketleri izine hâlâ rastlanamayan uçağın enkazının arandığı Hint Okyanusu'nun güneyine akın akın turist taşıdı.
Uçağın uzaylılar tarafından kaçırıldığı teorileri turist sayısını katladı. Yine Malezya Havayolları'na ait bir uçak, geçen perşembe günü Ukrayna hava sahasında düştü. 298 kişinin bulunduğu uçağın düşüş nedeni olarak füze ile yanlışlıkla vurulması gösteriliyor. Bölgede uzun süredir Ukrayna ordusu ile Rusya yanlısı ayrılıkçıların arasında çatışmalar yaşanıyor.
Turistlerin uçağın düştüğü Donetsk bölgesine de akın etmesi bekleniyor.
ABD yönetimi ise trajedi turizmini kullanmakla suçlanıyor. 11 Eylül'de yıkılan İkiz Kuleler'in yerine yapılan müzede ölenlerin acılarının sömürüldüğü söyleniyor.
Giriş ücreti 24 dolar olmasına rağmen müze binlerce ziyaretçi çekiyor. Diğer taraftan ABD'de sıkça yaşanan ölümcül kasırgalar da trajedi turizminin gözde mekanlarından. Japonya'da deprem ve tsunaminin yıktığı Fukuşima ve hatta tarihin en kötü nükleer felaketi olan Çernobil bölgesinin de tüm sağlık risklerine rağmen yüz binlerce turistin gözde adresleri arasında olduğu biliniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.