Pazar 27.07.2014
Son Güncelleme: Pazar 27.07.2014

Sosyal medyada bin düşün bir tıkla

Sosyal paylaşım ağları ve mobil uygulamalar farkına varmadan verdiğimiz izinle kişisel bilgilerimizi dilediği gibi kullanıyor, özel hayatımız üzerinden para kazanılıyor. Acı gerçek şu: Bu durum yasal. Ama ne kadar etik?

Facebook yaklaşık 700 bin kullanıcısı üzerinde, haber vermeden psikolojik bir deney uyguladı. Bu açığa çıktığındaysa ortalık karıştı. Site, kullanıcıları arasında rastgele seçtiği yaklaşık 700 bin kişinin ana sayfa güncellemelerini belirleyen algoritmasını değiştirmişti. Bir ay boyunca denek olarak seçilen kullanıcıların bir kısmı sadece olumlu, diğer kısmı da olumsuz paylaşımlar gördü. Deneyin sonucunda olumlu haber alan kişilerin mutlu paylaşımlar, olumsuz haberler alanların ise karamsar paylaşımlarda bulunduğu görüldü. Cornwell ve Kaliforniya Üniversitesi uzmanları duyguların bulaşıcı olduğuyla ilgili çalışmasının bir ayağı olan bu deney, PNAS Dergisi'nde yayımlandığında Facebook'a eleştiri yağdı. Tepkiler büyüyünce, Facebook yöneticilerinden Sheryl Sandberg özür diledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.