Facebook
yaklaşık 700 bin kullanıcısı üzerinde, haber vermeden psikolojik bir deney uyguladı. Bu açığa çıktığındaysa ortalık karıştı. Site, kullanıcıları arasında rastgele seçtiği yaklaşık 700 bin kişinin ana sayfa güncellemelerini belirleyen algoritmasını değiştirmişti. Bir ay boyunca denek olarak seçilen kullanıcıların bir kısmı sadece olumlu, diğer kısmı da olumsuz paylaşımlar gördü. Deneyin sonucunda olumlu haber alan kişilerin mutlu paylaşımlar, olumsuz haberler alanların ise karamsar paylaşımlarda bulunduğu görüldü. Cornwell ve Kaliforniya Üniversitesi uzmanları duyguların bulaşıcı olduğuyla ilgili çalışmasının bir ayağı olan bu deney, PNAS Dergisi'nde yayımlandığında Facebook'a eleştiri yağdı. Tepkiler büyüyünce, Facebook yöneticilerinden Sheryl Sandberg özür diledi.