Başarıya hasret milyonların adresi...
Bulgar Levidzhov, Manchester United adını alıp kulüp amblemini de alnına dövme yaptırdı. Peki dünyada 660 milyon sempatizanı olan kulübü, özellikle Asya'da böyle popüler kılan ne?
The Sun gazetesine konuşan Bulgar United, "İsmini değiştirmem ve dövmem takımıma olan bağlılığımı simgeliyor. İnsanlar bana hayranlıkla bakıyor. Şimdiye kadar sadece bir kere Manchester United'ı sahasında izledim ama olsun" diyerek de Kırmızı Şeytanlar'a olan sevgisini dile getirdi. Levidzhov tek örnek değil. Dünyanın dört bir yanında, her coğrafyada Manchester United milyonlarca taraftarın gönlünde yatan aslan. Aslında Levidzhov'un 'mensubu olduğu' Avrupa kıtası, dünya çapında sayısı 660 milyonu bulduğu tahmin edilen Manchester United taraftarları arasında üçüncü sırada geliyor. Manchester'in en yoğun taraftar havuzu Asya'da... Bundan üç yıl kadar önce yapılan bir araştırmaya göre dünya nüfusunun neredeyse 10'da biri Manchester United sempatizanı. Daha doğrusu takipçisi... Zira uzmanlar klasik anlamda taraftarlık kavramıyla değerlendirildiğinde, 660 milyonun çok abartı olabileceği görüşünde. Zaten araştırmayı yapan medya şirketi de takipçi terimini tercih ediyor.
5 YILDA İKİYE KATLADI
Asya kıtasında yaklaşık 325 milyon insan Manchester United'ın 'takipçisi.' Bunu 170 milyon civarı sempatizanla Ortadoğu ve Afrika, 90 milyon kadarla da Avrupa izliyor. Zaten Manchester United'ı, asrın takımı ödüllü Real Madrid (175 milyon), son altı yılın en büyüğü Barcelona (275 milyon) gibi takımların açık önünde bir sempatizan sayısına ulaştıran da Asya'da gördüğü bu ilgi. Öyle ki 2007-2012 arasında beş yılda ikiye katlanan dünya çapındaki sempatizan sayısındaki artışın tamamı bu coğrafyadan... Peki bu yoğun ilgi nereden geliyor? Manchester United Asya pazarına en çok yatırım yapan kulüplerden biri... Hazırlık maçları, turnuvalar kanalıyla her sezon bölgeyi ziyaret ediyor. Kulübün formasını yedi sezon giyen, gelmiş geçmiş en kariyerli Asyalı futbolcu, Güney Koreli Park Ji-Park, ardından gelen Japon Kagawa bölge halkının gözlerini kulübe çevirmeye yetti de arttı bile... Ronaldo, Beckham, Cantona gibi karizmatik ve çekim merkezi oyuncular sayesinde de sürekli ilgi odağı olmayı ve de bu ilgiyi bir ekonomik başarıya dönüştürmeyi başarıyor. Fakat Manchester United'ın uzak diyarlarda bu denli sevilmesinin bir numaralı nedeni kazanmaları. 26 yıllık Ferguson döneminden sonra büyük hüsran yaşadıkları geçen sezon dışında, Avrupa'da ve İngiltere'de sürekli başa güreşen, kupa kaldıran, yıldızlara forma veren bir kulüp olmayı başardı. Yeşil sahaları domine etti. Ve kazananları sevmek, hele ki bu oyunda kazanmaya, göz önünde ve zirvede olmaya hasret coğrafyalar için adeta başarıya ortak olmanın, asla yakalayamadıkları ve muhtemelen de yakalayamayacakları başarıyı tatmanın en kestirme yolu...
EN SON HABERLER
- 1 Ülkeler, TikTok’a karşı harekete geçti
- 2 Hep mutlu olmak zorunda değiliz
- 3 Sevgiliye ulaşmak için ses ve söze ihtiyaç var
- 4 Bu okullarda anne-baba adayları eğitiliyor
- 5 Boğaz’da kürek keyfi kabus olmasın
- 6 Aykırı bir ikon
- 7 Evde akıllı cihazlara yer açın güvenliği de ihmal etmeyin
- 8 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 9 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 10 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut