Pazar 30.11.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 29.11.2014

Alman Çeşmesi'nde elektrikli aşk

Ebedi şarja ihtiyaç duyan insana, hiç bitmeyen elektrik tek çare. Akıllı telefonuma, gözlüğe, saate, bilekliğe, tablete, dizüstü bilgisayarıma şarj ararken kaderde elektrikli otomobil aşkına priz aramak da varmış

100 bin kişinin denemek için sıraya girdiği BMW i3'ü İstanbul sokaklarında deneme şansı yakaladım. Bir gece yarısı İstanbul'un boş sokaklarında elektrikli otomobilin olmayan sesini dinlemek için yol alırken kendimi Çemberlitaş'ta buldum. Sonra tarihi Alman Çeşmesi önünde Alman mühendisliğinin son harikası ile İstanbul'un en uyanık taksicilerinin soru yağmuruna tutuldum. Onunla Sultanahmet meydanında elektrikli bir aşka tutulmuş gibi İstanbul'un tarihi yarımadasında dolaştım durdum ama şarjını bitiremedim. Elektrikli otomobil aşkına işin üstadlarıyla konuşup çare aradım.
AYAĞININ ALTINDA YUMURTA

Elektrikli aracın tam menzilini test etmek için Karadeniz sahilinde Karaburun'daki Hanımeli Balıkçısı'na gitmek istiyorum. Sabah İstinye'deki Borusan tesisinde hızlı şarj etmeye gidiyorum. Yemek öncesi küçük atıştırma yapmak için kafeye uğradığımda Saffet Abi'yi (Saffet Üçüncü) yakalıyorum. Otomotiv dünyasının tutkulu ansiklopedisi Saffet Abi'ye sorularımı makineli tüfek gibi soruyorum. Saffet Abi anlatıyor: "Timur bu araba müthiş. Tam sana göre. Menzili kafana takma. Restoranda mutlaka şarj edecek yer bulursun. Tasarruf için ayağının altında yumurta varmış gibi sür. Ani hızlanmadan uzak dur. Yavaşlamak için de güç pedalını kullan. Çok seveceksin." Saffet Abi'nin dediği oldu. Gerçekten de elektrik güç pedalını frene gerek kalmadan kullanmak için aracı dengeli kullanmak gerekiyor.
RESTORANDA ŞARJA TAKTIK
Saffet Abi'den de aldığım elektrikle yola çıkıyorum. Gidip de dönmemek var diyerek, tedbirli sürüşle yola çıkıyorum. Uzun yolda tüketim daha hızlı olsa da yakıttan tasarruf için klimayı kapatıp Eco Pro Plus moduna geçerek paltolar üstümüzde yola koyuluyoruz. Neyse ki, restoranda şarj edecek yer buluyoruz. Normal prize takılacak bir kablo araçta bulunduğundan hemen şarja takıp rahatlıyoruz. Dönüşü konforlu bir şekilde yapmayı sağlıyoruz. Hızlı şarj istasyonu olmadığında sıradan şarja takacağınız bir kablo ile tam şarj beş saatten fazla zaman alıyor. Hızlı şarj kullanırken 30 dakikada yüzde 80 şarj oluyor. Yüzde 100 şarj ise yaklaşık iki saat alabiliyor.