Pazar 30.11.2014

Özgüveni olan kadın ağır parfüm kullanır

Dünyaca ünlü firmalar için koku ve parfüm üreten Fransız David Beilvert, kadınların kişilik yapılarının ve psikolojik durumlarının parfüm seçimlerinde etkili olduğunu söylüyor

Parfüm ve koku dendiğinde aklınıza belki kullandığınız parfümler ve oda kokuları geliyordur. Ancak koku o kadar etkili bir malzeme ki otellerden, alışveriş merkezlerine deterjanlardan arabalara kadar birçok eşya ve binayı tüketiciler tarafından sevdirmek için kullanılıyor. Bu konuda dünyanın önde gelen şirketlerinden biri Firmenich… Hayal ettiğiniz her şey için koku yaratabildiğiniz şirketin Parfüm Geliştirme Direktörü David Beilvert, bu hafta İstanbul'daydı. Son olarak Bingo İmza Serisi'nin kokularını hazırlayan Beilvert ile koku ve parfüm dünyasını konuştuk:
- Bir koku geliştirme direktörü olarak mesleğiniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
- Mesleğim gereği pazarlama ve Ar-Ge departmanlarının yeni ürün geliştirme süreçlerine dahil oluyorum.
- Kokuların ve esansların insanların modlarını etkilediğine inanıyor musunuz?
- Moddan da öte kokuların daha çok kişisel anılarla güçlü bir bağı olduğuna inanıyorum. Koku elle tutulamayan soyut bir kavramdır ama aynı zamanda bir nevi hislerin yaratıcısıdır. Bu hisler de elbette modunuzu etkiler.
- Bir kişinin sürdüğü kokuya bakarak kişiliği hakkında analiz yapabilir misiniz?
- Bununla ilgili genel geçer bir kural yok tabii ama şunu söyleyebiliriz ki utangaç, naif kadınlar daha çok hafif ve doğal kokuları tercih ediyor. Daha gösterişli ve özgüveni olan kadınların ise daha keskin ve ağır kokuları tercih ettiğini gözlemledik.
- Kokular ve esanslar bizi nasıl etkiler?
- Burada kişisel anılar devreye giriyor. Eğer bir koku size hayatınızdaki mutlu bir anı hatırlatıyorsa, onu her kokladığınızda sizin için özel ve mutlu bir an olacaktır. Eğer kötü bir anıyla bağlantılıysa, kokuyu reddedip, ondan uzaklaşmak istersiniz.
- Parfümü nasıl kullanmalıyız?
- Parfüm çok kişisel ve özeldir. Parfümü kullanım şeklimiz her ne kadar toplumsal mirasımızdan ve kültürümüzden etkilense de, aslında kişiden kişiye göre değişir. Kesin bir kullanım kuralı yok. Yani tamamen özgürüz... O an nasıl hissettiğimize ve nasıl davranmak istediğimize bağlı. Bazı insanlar sabah kalktıkları zaman direkt ciltlerine sıkar, bazıları saçlarına.
- Parfüm kullanımı bir ülkeden diğerine değişir mi?
- Alışkanlıklar tabii ki bir ülkeden diğerine göre değişiyor. Bu sosyal ve kültürel kodlardan etkileniyor. Mesela Japonya ve Kuzey ülkelerinde insanlar daha hafif kokuları tercih ediyorlar ve çok az miktarda kullanıyorlar. Tam zıttı olarak Ortadoğu ülkelerinde ise, insanlar daha çok güçlü ve zengin kokulardan hoşlanıyorlar. Ayrıca ülkeler kokuyu, parfümü farklı formlarda kullanıyor.
- Hangi parfümün hangi cilt tipinde nasıl tepki verdiğini söyleyebilir misiniz?
- Parfüm bir kimyadır ve her ciltte, saçta farklı tepki verir. Cildinizin asiditesi ile reaksiyona girer ve yeme alışkanlıklarınızdan etkilenir. Kendi ten kokumuz bile parfümün bizde nasıl kokacağını etkiler. Bu yüzden, binlerce insan da aynı parfümü kullansa, hiçbirinde aynı şekilde kokmaz. Aynı parfüm her tende, her kişide farklı kokacağı için, aynı kokunun farklı tonları çeşitlenerek ortaya çıkacaktır.
- Mevsimden mevsime farklı parfümler kullanılmalı mı?
- Bence bu çok doğal ve spontan bir değişimdir. Hava sıcakken, genelde daha saf, canlı ve tazeleyici kokular tercih ederiz. Hava soğuk ise daha sıcak, yuvarlak ve sakinleştirici kokuları kullanmaya yöneliriz.
- Kadınlar, deterjanlarını ve yumuşatıcılarını seçerken kokusuna dikkat ediyor. Bununla ilgili bilgi alabilir miyiz?
- Çamaşır bakımı konusunda tüketicilerin kullanımına her yıl daha çok sayıda ürün sunuluyor. Bu durumda da koku deneyimi ürünleri birbirinden ayrıştıran ve öne geçmesini sağlayan en önemli etken. İnsanlar, favori giysilerinde o özel koku deneyimini yakalamayı ve sürdürmeyi seviyor.
PARFÜM GİBİ KOKAN ÜRÜN TERCİH NEDENİ
Parfüm geliştirme direktörü David Beilvert ile Bilgo İmza Serisi projesinde ortak çalışan Hayat Kimya Ev Bakım Kategorisi Global Pazarlama Direktörü Gülhan Eğilmez, Türk kadınlarının kullandıkları ürünlerin parfüm gibi kokmasından hoşlandığını söyleyip sözlerini şöyle sürdürdü: "Türk tüketicileri, parfüm etkili ürünleri tercih ediyor ve yıkadıkları kıyafetlerin uzun süre güzel kokmasını istiyorlar. Türk kadınları çiçek ağırlıklı kokuların yanı sıra şaşalı ve bir o kadar da sıcak kokuları tercih ediyor. Bu amaçla David Beilvert ile ortak çalışmamızda ortaya çıkan İmza Serisi'ni hazırlayabilmek için üç günlük bir koklama seansı yaptık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.