Venedik'ten görünen Türkiye
Ahmet Güneştekin'in merak edilen Milion Taşı sergisi Venedik Bienali ile eş zamanlı olarak açıldı. İlgi gören sergi Anadolu coğrafyasının derinlikli yüzünü gösteriyor
ANADOLU'NUN DERİNLİKLİ YÜZÜ
Türkiye'yi Venedik Bienali'nin birçok yerinde görmek mümkün. Marlborough Gallery'nin daimi sanatçıları arasına girdikten sonra, uluslararası sanat dünyasında sağlam bir yer edinen Ahmet Güneştekin'in, Milion Taşı sergisi eskiden bir yetimhane olan La Pieta'da açıldı. Bienal ile eş zamanlı düzenlenen sergi iki heykel ve altı resimden oluşuyor. Çalık Holding'in desteklediği sergide Güneştekin, mitolojiden, Anadolu'nun kadim kültürlerinden, semavi dinlerden besleniyor ve eril güce, kültürlerin reddine geniş bir çerçeveden güçlü bir şekilde itiraz ediyor. Bunu da İstanbul'un kadim kültür havuzunu kullanarak yapmayı amaçlıyor ve bir yüzleşmeye davet ediyor. Küratörlüğünü Matthew Drutt'un yaptığı serginin yoğun ilgi görmesi Güneştekin'i bir hayli memnun etmişe benziyor. Çünkü Milion Taşı sergisi Venedik'te merak edilen sergilerden biriydi. Bir önceki bienal sırasında da yine eş zamanlı Bellek İvmesi başlıklı sergi açan Güneştekin'in, Marlborough Gallery'nin sanatçısı olduktan sonra sanat yolculuğu farklı bir kulvarda devam ediyor aslında. Daha global bir dolaşım içinde. İki yılda solo sergiler de dahil olmak üzere 23 uluslararası etkinlikte yer aldığı söyleyen Güneştekin, "Bir birikmişlikle dünyaya açıldım. İlgi yoğun oluyor. Uluslararası önemli sanat olaylarının içinde yer aldım ve almaya da devam edeceğim. Venedik de bunlardan biri. Burada bulunmak hem benim hem de Türkiye için her anlamda önemli" diyor. Zaten Güneştekin'in sergisi, tarih-kültür perspektifinden bakınca Türkiye'nin, Anadolu coğrafyasının derinlikli yüzünü gösteriyor. Bir başka yüzünü ise Kutluğ Ataman'ın Arsenale'nin Artiglierie binasında açılan Sakıp Sabancı Portresi'nde görmek mümkün; modern Türkiye'nin bir yüzü. Türkiye pavyonundaki Sarkis'in Respiro yerleştirmesi de bir başka yüzünü gösteriyor. İtalyanca'da nefes anlamına gelen Respiro ile Sarkis zamanların başlangıcına, kendi deyişiyle "İlk gökkuşağına, ışığın ilk kırılma anına" götürüyor. Türkiye pavyonunun küratörü Defne Ayas Sarkis'in yerleştirmesiyle ilgili "Acılı tarihlerin açılımlarla iyileştirilebileceğine inananlardanız. Bu yerleştirmeye iliştirilmiş bilinçaltı kodlar tarihe ılık bir nefes getirebilirse eğer, amacımıza ulaşmış addedeceğiz" diyor. Yani Venedik'te herkes sanatı solurken, farklı mekanlarda Türkiyeli üç önemli sanatçı karşınıza çıkıyor. Her biri yaşadığımız coğrafyanın tarihi ve kültürüyle ilgili farklı ama önemli şeyler söylüyor.
EN SON HABERLER
- 1 Ülkeler, TikTok’a karşı harekete geçti
- 2 Hep mutlu olmak zorunda değiliz
- 3 Sevgiliye ulaşmak için ses ve söze ihtiyaç var
- 4 Bu okullarda anne-baba adayları eğitiliyor
- 5 Boğaz’da kürek keyfi kabus olmasın
- 6 Aykırı bir ikon
- 7 Evde akıllı cihazlara yer açın güvenliği de ihmal etmeyin
- 8 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 9 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 10 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut