Pazar 17.05.2015

Aç oyuncakları kap milyonları

YouTube'da oyuncak paketlerini açarak yılda 5 milyon dolar kazanabilirsiniz. Veya Vine'daki videolarınızın 1 saniyesinden 2 bin sterlin gelir elde edebilirsiniz. İşte internetin milyonere dönüştürdüğü sıradan hayatlar...

"Hayatıma devam edebilmem için hisselerimi satın almak isteyen var mı?" Minecraft oyununun kurucusu Markus Persson, 17 Haziran 2014'te attığı tweet'te bu soruyu sordu. Cevap, Microsoft'tan geldi. 35 yaşındaki İsveçli Persson'ın hisselerini hiç düşünmeden 2.5 milyar dolara satın aldılar. Bir soruya 2.5 milyar dolar yani. Minecraft'ın satışı, internet dünyasındaki çılgın fikirlerin değerinin son örneklerinden biri. Aslında fazla uzağa gitmemize gerek yok. "Yemeksepeti" örneği var yanı başımızda. Türk şirket, 589 milyon dolara satıldı geçtiğimiz günlerde. İnternette para kazanma olanakları hızla yayılıyor. Üstelik bunun için artık illa bir hizmet sunmanız gerekmiyor. Popüler bir sosyal ağ hesabınız veya çok izlenen videolarınızın olması yetiyor. YouTube'un meşhur ettiği Justin Bieber veya nam-ı değer Gangham Style para basıyor mesela. İşte sosyal ağların veya YouTube'un milyonere dönüştürdüğü sıradan hayatlar:
YILDA 5 MİLYON DOLAR

Dört yaşındaki oğlum, YouTube'da kendi kendine bir oyuncak videosu bulmuştu. 27 dakikalık bir video. Ekranın açılış görüntüsü renkli sürpriz yumurtalardı. "Sıkılırsın. Çizgi film açalım" dedim. Ama o, ısrarla hatta gözünü kırpmadan izledi. Videoda sadece bir el gözüküyordu. Müzik yok. Konuşma yok. Gizemli el, sadece sürpriz yumurtaları açıyor. Sonra içlerinden çıkan küçük oyuncakları gösteriyordu. Videonun sonunda izlenme oranına baktım: 127 milyon. Üstelik sadece yedi ay önce yüklenmişti. Hemen videoyu yükleyenin YouTube kanalına girdim. Neredeyse 50 milyonun altında izlenen videosu yoktu. Bu, gizemli elin sahibinin "para bastığı" anlamına geliyordu.
MATEMATİK TÜYOLARI

Hesabı incelemeye başladım. New York Times'taki habere ulaştım. Habere göre oyuncak videolarını yükleyen kişi 21 yaşındaki Melissa Lima'ydı. Brezilyalı. Ama ABD'de yaşıyor. Bebek bakıcılığı yaparken karar vermiş oyuncak videoları çekmeye. Şimdilerde yılda 4.9 milyon dolar kazanıyor. Evet, sadece oyuncak paketlerini açarak çektiği videolar sayesinde artık bir milyoner. Oyuncak videolarının diğer yıldızı dokuz yaşındaki Evan. O da yılda 1.3 milyon dolar kazanıyor. Tek yaptığı babasıyla seçtiği oyuncakları kameralar karşısında açmak. YouTube'un en çok abonesi olan kanal ise PewDiePie. 25 yaşındaki İsveçli Felix Kjellberg'e ait. 36 milyon üyesi var. Video oyunları hakkında yorumlar yapıyor. Genç girişimci, oyun oynayıp yorumlar yaparak yılda ortalama 4 milyon dolar kazanıyor. YouTube zenginleri konusunda Güney Koreli matematik öğretmenini atlamamak gerekiyor. 38 yaşındaki Cha Kil-yong, matematik hakkında tüyolar verdiği videoları sayesinde yılda yaklaşık 8 milyon dolar kazanıyor. Hepsi de videoları izlendikçe reklam gelirlerinden köşeyi döndü. En popüler sosyal ağlardan biri olan Twitter'ın sahip olduğu Vine da artık kendi milyonerlerini çıkarıyor. Vine'da sadece altı saniyelik videolar yayınlanıyor. Haziran 2012'de kuruldu mikroblog sitesi. Genellikle eğlenceli görüntüler paylaşılıyor. 22 yaşındaki Ben Phillips, Vine fonemenlerinden biri. 1.3 milyon takipçisi var. Annesinin ayakkabı dükkanında komik videolar çekerek ünlendi. Şimdilerde videolarına aldığı reklamlar sayesinde saniyede 2 bin sterlin yani yaklaşık 8 bin 300 TL kazanıyor. Vine'da 12 milyon kişi ile en çok takipçisi olan kullanıcı KingBach. Altı saniyelik komik videoları şimdiye kadar 2 milyardan fazla izlendi. King- Bach, bu sayede reklamlardan ayda 15 bin dolar (yaklaşık 40 bin TL) kazanıyor. Vine'ın en popüler isimlerinden olan Grier de sponsorlarından ayda 25 bin dolar ile 100 bin dolar (65 bin TL ile 262 bin TL) arasında kazanıyor. Facebook'un 1 milyar dolara satın aldığı fotoğraf paylaşım ağı Instagram, 200 milyondan fazla kişi tarafından kullanılıyor. Günde ortalama 60 milyon fotoğraf paylaşımı yapılıyor. Kullanıcılar akıllı telefonlarıyla şahit oldukları anları ölümsüzleştirip Instagram'da yayınlıyor. Üstelik bunun karşılığında para kazanıyorlar. 25 yaşındaki Liz Eswein bu şanslı kişilerden sadece birisi. Dünyayı gezip duruyor. Gittiği yerlerden çektiği kareleri Instagram'daki 1.2 milyona ulaşan takipçileriyle paylaşıyor. Sponsorlu fotoğraflarından her "beğeni" karşılığında 1 dolar alıyor. Eswein'in herhangi bir fotoğrafı en az 10 bin beğeni alıyor. Büyük şirketlerin Instagram yıldızları ile bağlantılarını sağlayan bir şirket bile var artık. ABD merkezli Laundry Service isimli şirketin kurucusu Jason Stein, "Geçen yıldan itibaren büyük markaların Instagram'ın ünlülerine yönelmeleri deli gibi arttı. Şirketler, en az 100 bin takipçisi olan kişileri istiyor. Biz de onlara uygun kullanıcıyı buluyoruz. Instagram'da popüler olan 1000 kişi ile çalışıyoruz. Yılda ortalama 70 bin ile 100 bin dolar arasında kazanıyorlar" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.