Pazar 15.05.2016
Son Güncelleme: Pazar 15.05.2016

Bul, işlet, devret...

Portekiz futbolunun en köklü takımlarından Benfica, son altı yılda futbolun devlerine sattığı 12 futbolcudan 350 milyon euro kazandı. Yetenekleri keşfetme, faydalanma ve daha da geliştirip yüksek kârla satma becerileri, Türkiye’deki kulüplere de örnek bir “işletme modeli” sunuyor

350 milyon euro... Benfica'nın 2010 senesinden bu yana, sadece Avrupa'nın "elit" kulüplerine sattığı 12 futbolcudan kazandığı gelir yaklaşık 350 milyon euro... Porto ile başlayan "örnek işletme modeli" akımının Portekiz'deki son ve en güçlü temsilcisi Benfica, sadece ekonomik olarak ihya olmakla kalmadı, keşfedip, işleyip birkaç sezon sonra büyük kârla sattığı oyunculara rağmen, her zaman da zirvede kalmayı başardı. Öyle ki son altı yıla üç lig şampiyonluğu, üç ikincilik, iki Avrupa Ligi finali, dört de yerel kupa zaferi sığdırdı. Üstelik bu sezon da dolu dizgin şampiyonluğa koşuyorlar yine... Her sezon öncesi en büyük starlarını yitirmesine rağmen, dünyanın dört bir yanında organize biçimde çalışan yetenek avcıları ya da altyapı sistemi sayesinde yeni yeteneklere ulaşmasını bildiler. Böylece ne kasalarını doldurmak uğruna sportif başarıdan ödün verdiler ne de sportif başarı uğruna plansız programsız transferlerle borç batağına sürüklendiler. Ve transfer karnesi kırıklarla dolu takımlarımız için gerçek bir rol model sundular. Benfica sisteminin son başarısı ise hafta içinde 35 milyon euro bonservis karşılığında Bayern Münich'le anlaşan 18 yaşındaki yetenekli orta saha Renato Sanches... İşte geçen altı yılda dünya futboluna armağan ettikleri ve büyük kâr payıyla ihraç ettikleri birkaç yıldızdan bazıları:
Angel di Maria:
Arjantinli yıldıza 2007'de ödedikleri yaklaşık 7.5 milyon euro, Fenerbahçe'nin bu sezon Josef de Souza gibi sıradan bir oyuncuya 8 milyon euro ödediği düşünülürse gayet zekice bir yatırımdı. Arjantinli yıldızı 2010'da 25 milyon euro gibi bir bedelle Real Madrid'e sattılar.
DavId Luiz:
Brezilyalı stoperi 2007'de sadece 500 bin euronun biraz üzerinde bir bedelle transfer ettiler. 2011-2012 sezonunun devre arasında ise tam 25 milyon euro bonservis ve de Sırp orta sahaya oyuncusu Matic karşılığında İngiliz devi Chelsea'ye sattılar.
Nemanja Matic:
Takas yoluyla Benfica'nın yolunu tutan Matic, Benfica'da Avrupa'nın en öenmli orta sahalarından birine evrildi. Chelsea yaptığı hatayı ancak üç yıl sonra anlayabildi ve 2014-2015 sezonu ara transfer döneminde Benfica'ya tam 25 milyon euro bonservis ödeyerek eski oyuncusunu geri aldı.
Lazar Markovic:
Benfica, Sırp sağ açığı, Partizan'dan 2013'te 10 milyon euro bedelle transfer etti. Ve sadece bir sezon sonra bunun yaklaşık 2.5 katı bir bedele Liverpool'a satarak büyük bir kar elde etti. Fakat sprinter oyuncu ne Anfield'da ne de bu sezon kiralık geldiği Fenerbahçe'de bu formu sürdüremedi.
Jan Oblak:
Benfica, 23 yaşındaki Slovenyalı file bekçisini, henüz 17 yaşındayken yalnızca 1.5 milyon eurodan biraz fazla bir paraya transfer etti. Kiralık geçen dört sezonda kendini geliştiren Oblak, Benfica kalesini 2013-2014 sezonunda teslim aldı. Ve performansıyla büyük ses getirdi. Öyle ki 2014 temmuzunda Atletico Madrid genç file bekçisini 16 milyon euro karşılığında renklerine bağladı. Böylece İspanyol La Liga tarihinin en pahalı kalecisi olarak tarihe geçen Oblak, geçen hafta Şampiyonlar Ligi yarı finalinde Bayern Münich deplasmanında gösterdiği tarihi performansla, bir penaltı dahil yaptığı mucizevi kurtarışlarla Atletico'nun üç sezonda ikinci kez Devler Ligi'nde finale çıkmasına en büyük pay sahibi oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.