Giriş Tarihi: 12.6.2016

Mıranda’nın devri bitti mi?

Moda dünyasının belki de en kaygan zemini podyumlar... 1996 doğumlu mankenlerin popüler olmaya başladığı şu günlerde 1983 doğumlu Miranda Kerr’in zamanının çoktan geçtiği konuşuluyor

Moda dünyasında şu an konuşulan ya da yakın dönemde tüm markaları peşlerinden koşturacağı söylenen mankenlerin ortak özellikleri ne biliyor musunuz? 90'lı yılların sonlarında doğmuş olmaları... Aralarında 1998'liler hatta 2000'liler bile var artık... Ve dönem onların dönemi... Kariyerleriyle ilgili beklenmedik bir durum yaşanmadıkça gelecek 15-20 yıl boyunca onlar konuşulacak. İçinizden "Zaten mankenlik mesleğine 20'li yaşlardan önce başlanıyor ve 30'ların ortasına gelince mankenlerin kariyerleri son buluyor" diyenleriniz vardır. Evet, neredeyse hepimiz sayısal olarak bu durumun farkındayız. Ancak 90'lı ve 2000'li yıllara damga vuran mankenlerin dönemlerinin bittiğini gördükçe sanırım bu gerçeği daha iyi anlıyoruz. Mesela Miranda Kerr gibi... 1983 doğumlu Avustralyalı manken, 2000'li yılların en gözde isimlerinden biriydi. Victoria's Secret meleklerinden olan, Hollywood'un en yakışıklı isimlerinden Orlando Bloom ile evlenen Kerr'in arka arkaya markalarla yaptığı anlaşmaların bitmesi üzerine dünya basını "Miranda'nın da dönemi sona yaklaşıyor" yorumları yapmaya başladı. Önce melek kanatlarını bir yana bırakan ardından uzun zamandır marka yüzü olduğu Swarovski markasıyla yollarını ayıran Kerr, zaten uzun zamandır modaevleri için podyumlara çıkmıyordu, reklam kampanyalarında da yer almıyordu. Kora Organics ismini verdiği organik cilt bakım ürünleri markasını yarattıktan sonra daha çok kendi markasına yoğunlaşması bir yandan da Snapchat'in kurucusu Evan Spiegel ile yaşadığı ilişkiye konsantre olması da moda dünyasından yavaş yavaş uzaklaşmasına neden oldu. Royal Albert için fincan koleksiyonu hazırlamak ve moda dergileri için kapak çekimleri yapmak dışında modayla çok da içli dışlı olmayan Kerr için belki de moda arenasında gözler önünde olduğu dönemin sona geldiği söyleniyor. Bundan sonra ne mi olacak? İşte bu tam bir muamma... Çünkü aynı bir futbolcu gibi oldukça genç yaşta kariyeri sona eren mankenlerin, hayatlarının diğer yarısında neler yapacağı tamamen kendi çalışkanlıklarına, kurdukları bağlantılara ve ilgi alanlarına göre değişiyor. Aralarında Heidi Klum gibi televizyon sunucusu olarak kendini ispat edenler de var Kate Moss gibi dünyaca ünlü markalarla işbirliği yaparak iş hayatını sürdürenler de... Tabii ki podyumda olabilmek için belirli bir yaşın altında olmak gerekiyor. Ne kadar spor yapsanız da ne kadar diyetinize dikkat etseniz de henüz 20'li yaşlarına gelmemiş genç kızlarla podyum rekabetine girmek pek de olası değil. Ancak ünlü mankenler aktif podyum hayatları bitse de, yollarına devam ediyorlar. Mankenlik kariyerleri boyunca bir pop star kadar popüler olan mankenler için kariyer olanakları bitmiyor hiç. Ünlerinin de etkisiyle ya kendi markalarını yaratıyorlar ya da markalarla çeşitli işbirliklerine giriyorlar.
ÖZGE ULUSOY:
Nerede var olacağını bilene moda acımasız değil
Güzellik ve gençliği ön planda olduğu bir iş mankenlik. Bu yüzden de elbette ki belli bir yaşı var. Ama akıllı ve çalışkan modeller kariyerlerini sürdürüyor. Bunun dünyada da çeşitli örnekleri var. Bu durumda ben de kendime yeni iş alanları yaratmak için şimdiden çalışıyorum. Yeni eğitimler alıyorum. Ve geleceğe dönük akıllı bir kariyer planı yapmaya çalışıyorum kendime. Şu an hâlâ podyuma çıkıyorum. Kendime iyi baktığım, podyumda kendimi iyi hissettiğim için ve markalar beni tercih ettiği sürece de podyumda olmak istiyorum. Ancak tabii ki podyum dışında da başarılı olunabilecek birçok farklı iş alanı var. Önemli olan da disiplinli ve planlı olmak. Yani bence moda acımasız değil sadece sizin kendinizin nerede varolacağınızı bilmeniz gerekiyor.
ÖZLEM SÜER:
Bir mankenin kariyerini yaşla sınırlandıramayız
Moda görselliğin önplanda olduğu bir alan, bu görselliği temsil eden en önemli kişiler arasında da mankenler yer alıyor. Zira tasarımcı gözüyle baktığımızda, mankenleri fikirlerinizi taşıyan birer elçi olarak yorumlayabiliriz. Bence bir mankenin kariyerini yaşla sınırlandıramayız ancak hızı yakalayabilme oranıyla sınırlayabiliriz. İşleri gereği çok görünür olmak durumunda kalan mankenlerin yüzlerini eskitmemeleri ve yıllar boyunca sektörde kalabilmeleri için bu alanın matematiğini çözmüş olmaları gerekiyor. Bunu başarabilmiş kişiler de var... Örneğin 1974 doğumlu Kate Moss'a 1992'li Cara Delevingne ile aynı kareyi paylaşması için bugün milyon dolarla ödeniyorsa sektörde kalmanın kurallarını çözmüşler diyebiliriz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.