Son Güncelleme: Pazar 07.05.2017
Modada Z jenerasyonu devrimi
Yeni yetişen kuşak modanın yazılı kurallarını çöpe attı. Artık ucuz, bir süre kullanıp atılan ürünlerin devri kapandı. Etik değerlere önem verilerek üretilen, ekolojik ürünler revaçta. Ünlü markalar da bu yeni kurallara uymaya başladı bile
Teknolojinin içine doğan, bilgi alma konusunda doyumsuz olan Z Kuşağı için tasarım ve lüks markalar diğer jenerasyonlar kadar önem taşımıyor. Z Kuşağı, hızlı tüketime, aldığı kıyafetin birkaç yıkamadan sonra çöpe dönüşüyor oluşuna tahammül edemiyor.
Bu jenerasyon bilgisayarı ilk kullanmaya başladığı andan itibaren sadece dev modaevleri hakkında değil, dünyanın dört bir yanına yayılmış hızlı tüketim tekstil firmaları hakkında da çeşitli haberler alıyor.
Bu firmaların bir kısmının gelişmekte olan ülkelerdeki üretim tesislerinde yaşanan olayları sosyal medyadan takip ediyor. İşçilere az maaş ödenmesi, sağlık koşullarının uygun olmadığı noktalarda yüzlerce hatta binlerce kişinin çalışması, çocuk işçilerin varlığı bu jenerasyonu çok rahatsız ediyor. Üretim tesislerinde ölümle biten kazaların oluşuna tahammül edemiyorlar.
KURALLAR YENİDEN YAZILIYOR
Bu olumsuzluklar Z Kuşağı'nın yetişmeye başladığı yıllarda hakkında olumsuz birçok haber aldığı bu firmalardan uzaklaşmasına neden oluyor. Peki ne mi yapıyor bu jenerasyon? Tekstil dünyasının resmen köklerinden sarsılıp bambaşka bir kulvara geçmesini sağlıyor...
Uluslararası pazar araştırma şirketi Mintel'n yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre yeni nesil çevre dostu, etik değerlere önem verilerek üretilmiş kıyafetler giymek istiyor. Onlar için tekstil ürünlerinin sürdürülebilir olması büyük önem taşıyor.
Kopenhag Moda Zirvesi'ni düzenleyen Global Fashion Agenda'dan Eva Kruse, "Öyle bir jenerasyon var ki karşımızda tekstil ve moda dünyası tamamen bakış açısını değiştirmek zorunda. Tekstil dünyası artık daha fazla sorumluluk duygusuyla hareket etmeli. Ucuz, kısa sürede dolabınızdan çıkardığınız, sonrasında ne olduğundan habersiz olduğunuz ürünlerin dönemi sonsuza kadar kapanıyor. Bu jenerasyon ucuz ve daha çok şey alma derdinde değil. Az, daha pahalı ve uzun süre kullanacağı ürünlerin peşinde...
EKOLOJİK ÜRÜNLER RAFLARDA
ÇEVREYE SAYGILI MARKALAR
Z Kuşağı'nın yarattığı devrimin etkisiyle tamamen etik ve dönüştürülmüş kıyafetler üreten markalar da yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı.
Bunlardan en çok bilineni Reformation... Tome, Veja, Matt&Nat da iddialı markalar arasında. Gather&See ve Reve en Vert gibi sanal butikler de etik markaları bir çatı altında topluyor. Bu sitelerden alışveriş yaptığınız zaman giydiğiniz kıyafetin nerede, nasıl, kim tarafından yapıldığını öğrenebiliyorsunuz. Londra'da bulunan 69b Boutique ve The Keep tamamen çevre ve insan hayatına saygılı ürünler satıyor.
Emma Watson da tamamen çevreci ve geri dönüşümle üretilmiş kıyafetlerini bir Instagram sayfasında paylaşarak modaseverlere örnek oluyor. Taylor Swift ve Alexa Chung da onun izinden geliyor.
EN SON HABERLER
- 1 Ülkeler, TikTok’a karşı harekete geçti
- 2 Hep mutlu olmak zorunda değiliz
- 3 Sevgiliye ulaşmak için ses ve söze ihtiyaç var
- 4 Bu okullarda anne-baba adayları eğitiliyor
- 5 Boğaz’da kürek keyfi kabus olmasın
- 6 Aykırı bir ikon
- 7 Evde akıllı cihazlara yer açın güvenliği de ihmal etmeyin
- 8 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 9 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 10 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut