Pazar 02.07.2017

Tişört satarak Fenerbahçe’ye 6 milyon TL kazandırdılar

Basketbolda kazanılan büyük başarının ardından Fenerium da rekora koşuyor. Hal böyle olunca biz de Fenerium’u ziyaret edip genel müdür Mümtaz Karakaya, pazarlama müdürü Tezcan Şanlı ve tasarımcılar Çağhan Saraçoğlu, Begüm Tezcan ve Ahmet Akkurt ile konuştuk

Obradovic ürün satışında liderliği kaptırmıyor
Mümtaz Karakaya (Fenerium Genel Müdürü)

- Bu sezon basketbol özelinde ne kadar forma ve tişört satılmıştır?
- Basketbol ve basketbolculara özel çalışılan forma, tişört ve benzeri ürünlerde toplam satış adedi 80 bini geçti. Basketbolda çalıştığımız ürün çeşidi ise 114'e ulaştı.
- En çok kimin ürünü satılmıştır?
- Baş antrenörümüz Obradovic bu alanda liderliği kimseye kaptırmıyor. Sonra Udoh, Bogdanovic, Datome, Vesely ve Dixon en çok satış adedi yakalayan isimler.
- Taraftara müjdeleriniz olacak mı?
- En büyük müjdemiz minyatür kupalarımız olacak. Basketbolcularımıza şampiyonluk seremonisinde dağıtılan hatıra kupanın birebir aynısı hem de küçük ebatta. Bunun yanı sıra şampiyonluk hikayemizi anlatan bir DVD'nin yer alacağı özel set çalışmamız da var.
- Perde arkasında ilginç detaylar var mı tasarımlarınızda?
- Oyuncuların lakaplarıyla tişörtlerini yapmıştık Vesely Airlines gibi... Obradovic'e de 'Kral' yazılı tişört tasarladık, çok da ilgi gördü. Ama o kral denmesinden hoşlanmadığı haberini gönderdi. Kendisine "Herkes size böyle hitap ediyor" dediğimde, "Siz yine de kral yazmayın, hoşlanmıyorum" dedi.
Dixon'a personel indirimi
Tezcan Şaylı (Pazarlama müdürü)

Saatten tişörte, ayakkabıdan cüzdana yılda 3.5 milyon parça ürün satıyoruz. 400 bin adetle ilk sırada tişört, 380 bin adetle ikinci sırada forma satışı geliyor. Basketbol oyuncuları da çok sayıda ürün alabiliyor. Mesela Bobby Dixon, üzerinde kendi fotoğrafı olan tişörtten 150 tane aldı. Biz de personele yapılan yüzde 25 indirimini kendisine de yaptık.
Bir saatte ürün tasarlıyoruz
Çağhan Saraçoğlu:
Tüm tasarımlarımızda sokak modasıyla Fenerbahçe'yi buluşturmayı amaçlıyoruz. Bu noktada sosyal medyayı da takip ediyoruz. Başarıya, sonuca, derbiye göre tişört tasarlama, gündeme göre aksiyon alma kısmı işin en eğlenceli tarafı. Bir saatte ürün tasarlanıp hazırlanabiliyor. Fikirler kafada oturduktan sonra uygulamada problem olmuyor. MVP ödülü alan Ekpe, Beşiktaş'a gol atan Van Persi ile Kaleci Volkan'ın tribünlere yaptığı sus işareti bu refleks ürünlerimizin öne çıkanları.
Ahmet Akkurt: Emeğinizin geçtiği bir ürünle şampiyonluk kutlaması yapılması çok heyecan verici. Tasarımlarımızda tribündeki slogan, pankart ya da şarkılardan da besleniyoruz.
Begüm Tezcan:
Tasarımcılar arasında kadın taraftarı temsil ediyorum. Onlar adına diğer tasarımcı arkadaşlarımla zaman zaman tartıştığımız oluyor. Kadınlar genelde pullu taşlı tasarımlar istiyor. Ahmet ve Çağhan bana "Bu taraftar ürünü maçta giyecek" diyorlar bazen. Bu gibi tartışmalı noktalarda orta yolu buluyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.