Tişört satarak Fenerbahçe’ye 6 milyon TL kazandırdılar
Basketbolda kazanılan büyük başarının ardından Fenerium da rekora koşuyor. Hal böyle olunca biz de Fenerium’u ziyaret edip genel müdür Mümtaz Karakaya, pazarlama müdürü Tezcan Şanlı ve tasarımcılar Çağhan Saraçoğlu, Begüm Tezcan ve Ahmet Akkurt ile konuştuk
Mümtaz Karakaya (Fenerium Genel Müdürü)
- Bu sezon basketbol özelinde ne kadar forma ve tişört satılmıştır?
- Basketbol ve basketbolculara özel çalışılan forma, tişört ve benzeri ürünlerde toplam satış adedi 80 bini geçti. Basketbolda çalıştığımız ürün çeşidi ise 114'e ulaştı.
- En çok kimin ürünü satılmıştır?
- Baş antrenörümüz Obradovic bu alanda liderliği kimseye kaptırmıyor. Sonra Udoh, Bogdanovic, Datome, Vesely ve Dixon en çok satış adedi yakalayan isimler.
- Taraftara müjdeleriniz olacak mı?
- En büyük müjdemiz minyatür kupalarımız olacak. Basketbolcularımıza şampiyonluk seremonisinde dağıtılan hatıra kupanın birebir aynısı hem de küçük ebatta. Bunun yanı sıra şampiyonluk hikayemizi anlatan bir DVD'nin yer alacağı özel set çalışmamız da var.
- Perde arkasında ilginç detaylar var mı tasarımlarınızda?
- Oyuncuların lakaplarıyla tişörtlerini yapmıştık Vesely Airlines gibi... Obradovic'e de 'Kral' yazılı tişört tasarladık, çok da ilgi gördü. Ama o kral denmesinden hoşlanmadığı haberini gönderdi. Kendisine "Herkes size böyle hitap ediyor" dediğimde, "Siz yine de kral yazmayın, hoşlanmıyorum" dedi.
Dixon'a personel indirimi
Tezcan Şaylı (Pazarlama müdürü)
Saatten tişörte, ayakkabıdan cüzdana yılda 3.5 milyon parça ürün satıyoruz. 400 bin adetle ilk sırada tişört, 380 bin adetle ikinci sırada forma satışı geliyor. Basketbol oyuncuları da çok sayıda ürün alabiliyor. Mesela Bobby Dixon, üzerinde kendi fotoğrafı olan tişörtten 150 tane aldı. Biz de personele yapılan yüzde 25 indirimini kendisine de yaptık.
Bir saatte ürün tasarlıyoruz
Çağhan Saraçoğlu: Tüm tasarımlarımızda sokak modasıyla Fenerbahçe'yi buluşturmayı amaçlıyoruz. Bu noktada sosyal medyayı da takip ediyoruz. Başarıya, sonuca, derbiye göre tişört tasarlama, gündeme göre aksiyon alma kısmı işin en eğlenceli tarafı. Bir saatte ürün tasarlanıp hazırlanabiliyor. Fikirler kafada oturduktan sonra uygulamada problem olmuyor. MVP ödülü alan Ekpe, Beşiktaş'a gol atan Van Persi ile Kaleci Volkan'ın tribünlere yaptığı sus işareti bu refleks ürünlerimizin öne çıkanları.
Ahmet Akkurt: Emeğinizin geçtiği bir ürünle şampiyonluk kutlaması yapılması çok heyecan verici. Tasarımlarımızda tribündeki slogan, pankart ya da şarkılardan da besleniyoruz.
Begüm Tezcan: Tasarımcılar arasında kadın taraftarı temsil ediyorum. Onlar adına diğer tasarımcı arkadaşlarımla zaman zaman tartıştığımız oluyor. Kadınlar genelde pullu taşlı tasarımlar istiyor. Ahmet ve Çağhan bana "Bu taraftar ürünü maçta giyecek" diyorlar bazen. Bu gibi tartışmalı noktalarda orta yolu buluyoruz.
EN SON HABERLER
- 1 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 2 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 3 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut
- 4 Bu turun farkı kadınlar
- 5 Sessiz lüksün sembolü
- 6 Düşünceleriniz hayatınızı yönlendiriyor
- 7 Atalarının mirasını fotoğrafta yaşatıyor... Adıyamanlı kadınların kültürel mirası: Kofi
- 8 Osmanlı alimlerinin 150 yıllık kayıp hikayesi
- 9 Başkasına yardım derken kendini unutma
- 10 Moda, kadın sporcuların peşinde