Pazar 27.08.2017
Son Güncelleme: Pazar 27.08.2017

Dünyayı tedavi ediyoruz

Sağlık turizmi 15 yıl öncesine kadar yabancı olduğumuz bir kavramdı. Bugün, sağlık alanında yaşanan yükselişin ardından Türkiye medikal turistlerin gözdesi konumunda. 2023’te ise hedef 20 milyar dolar gelir

"Bundan 15 yıl öncesine kadar turizm denince akla gelen üç şey vardı: hava, deniz, kum. Ama şimdi dünya turizminde ne varsa hepsi bizde var." Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, özel bir hastanenin açılış töreninde bu ifadeleri kullanmıştı. Gerçekten de yurdun dört bir yanında yapılan sağlık yatırımlarına, teşviklere, geleceğe yönelik planlamalara, ülkemize tedavi amaçlı gelen yabancı uyruklu hastaların istatistiki verilerine bakıldığı zaman Cumhurbaşkanımızın sözlerinin karşılığını bulduğu görülüyor.
Sağlık turizmi, diğer bir deyişle medikal turizm, 2000'li yıllarda gerek küresel, gerek yerel ölçekte yükselişte olan bir alan. Türkiye de özellikle son 15 yıllık dönemde sağlık turizminde dünyanın söz sahibi ülkeleri arasında yerini aldı. Bunun birden fazla sebebi var. Öncelikle diğer ülkelere kıyasla Türkiye'de sağlık hizmetlerinin daha az maliyetli olması başlıca faktörlerden biri. Örneğin ABD'de bypass ameliyatının fiyatı 125 bin dolar civarlarındayken Türkiye'de aynı ameliyatın 25 bin dolar olması Amerikalıların Türkiye'ye gelmesinin kapısını aralıyor.
Coğrafi konum olarak hem Ortadoğu hem de Avrupa ülkelerine olan yakınlığı sağlık turizmi alanında Türkiye'yi öne çıkaran diğer faktörler. THY gibi her bölgeye kolayca ulaşım sağlayan bir havayolu markasına sahip olunması da Türkiye'yi sağlık turizmi açısından öne çıkartıyor. Ülkenin yeterli sayıda donanımlı ve eğitimli hekime ve ileri sağlık teknolojilerine sahip olması tercih edilebilirliği arttıran diğer unsurlar.
HEDEF 2 MİLYON HASTA
Tatil ve eğlence amaçlı gelen turistler ortalama 650-1000 dolar aralığında harcama yaparken, sağlık hizmeti talebi ile gelen kişilerin harcamalarının 6 bin ile 9 bin dolar arasında olduğu biliniyor. Bu bilince sahip olan Türkiye'nin ise 2023 hedefleri arasında sağlık turizmini daha ileri seviyelere taşıyıp dünyada ilk beş içinde yer almak var. 2023'te 2 milyon yabancı hastadan 20 milyar dolarlık gelir elde edilmesi bekleniyor. Bu doğrultuda başta şehir hastaneleri inşaatları olmak üzere çalışmalar son sürat devam ediyor.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN ŞEHİR ANTALYA
Türkiye'ye tedavi amaçlı gelen yabancı uyruklu hasta sayısı geniş bir coğrafyaya yayılmışken en fazla hasta ise Almanya, Libya, Rusya ve Irak'tan geliyor. Hastaların kliniklere göre dağılımına bakıldığında göz hastalıkları için gelenler ilk sırada yer alıyor. En çok tercih edilen şehir ise Antalya. Antalya'yı İstanbul, Ankara, İzmir, Muğla, Gaziantep, Malatya gibi iller takip ediyor. Medikal turizm kapsamında gelen hastaların en yoğun olduğu zaman dilimi ise temmuz ayı.
SAÇ EKİMİ, ESTETİK VE GÖZ
Türkiye'ye gelen medikal turistlerin ilk üç tercihi arasında göz tedavileri, saç ekimi ve estetik operasyonları ile tüp bebek tedavileri var. Başta İskandinav ülkeleri olmak üzere, Uzakdoğu, Makedonya ve Amerika'dan gelenler çoğunlukla göz hastaneleri için Türkiye'ye gelirken Kuzey Avrupalılar vücut şekillendirme gibi estetik operasyonların ilk sıradaki talipleri konumunda. Pek tabii bilindiği üzere Araplar da saç ekimi konusunda Türkiye'yi uğrak yerine çevirmiş halde. Saç ekimi operasyonu sonrasında yaklaşık bir haftalık gözetimin gerekmesi nedeniyle hastaların iyi vakit geçirebilmeleri adına İstanbul'da paket organizasyonlar düzenleniyor.
TÜRKİYE'NİN ÖNEMLİ SAĞLIK DURAKLARI
Antalya
Almanya, Belçika, Rusya, Norveç, İsveç, Finlandiya ve Danimarka'dan gelenlerin ilk tercihi Antalya. En çok başvurdukları klinikler ise farklılık gösteriyor. Dahiliye ve diş tedavisi klinikleri öne çıkarken Rusya ve İsveç'ten gelen hastaların en çok başvurduğu klinik çocuk sağlığı hastalıkları. Antalya Türkiye'nin deniz turizminin lokomotifi olduğu gibi sağlık turizminde de ilk sırada yer alıyor. İklimi, denizi, doğası, ulaşım kolaylığı ve standart turizm altyapısıyla medikal turizmin ilk alternatifi.
İstanbul
Sağlık turistlerinin en fazla geldiği şehirler listesinde İstanbul ikinci sırada. ABD, Katar, Libya ve Körfez ülkelerinden Türkiye'ye tedavi amacıyla gelenlerin ilk tercihi İstanbul. Ortopedi, çocuk sağlığı ve dahiliye kliniklerinin yanı sıra estetik ve diş sağlığı tedavilerinde de İstanbul önde. İstanbul uluslararası bi r onay olan JCI (Joint Commision International) akreditasyonuna sahip en çok özel hastaneye sahip il.
İzmir
Tatil yapmak ve tedavi olmak isteyenler için İzmir önemli bir durak. Başta Ortadoğu ve Avrupa ülkelerinden olmak üzere ülkeye gelen 500 bine yakın sağlık turistinin 26 bininin tercihi İzmir'den yana oldu. Termal turizm ve yaşlı bakım hizmetleri açısından da önemli bir kent olan İzmir'in iddiası Avrupa'nın sağlık başkenti olmak.
Batman
Özellikle Irak'tan gelen hastaların Türkiye'de tedavi amacıyla en fazla gittikleri şehir Batman. Sınıra yakın olması ve komşu ülkelerdeki karışıklar nedeniyle bölgenin durumu Batman'ı sağlık turizminde önemli bir kent haline getirdi. Dahiliye, ortopedi, kadın doğum bölümleri rağbet görüyor.
Muğla
Yaz turizminde önde gelen Muğla sağlık turizminde de dikkat çekiyor. Örneğin Birleşik Krallık'tan ülkemize gelen hastaların en yoğun olduğu şehir Muğla. İngiliz hastaların en fazla sağlık hizmeti aldığı klinikler dahiliye, ortopedi ve travmatoloji. Muğla'yı Antalya, Aydın ve İstanbul takip ediyor.
Gaziantep
Suriye iç savaşının ardından kente yerleşen çok sayıda Suriyelinin yanında sınırın öte tarafından çokça hasta tedavi olma amacıyla Gaziantep'teki hastanelere başvuruyor.
Diğerleri
Bu illerin yanında Karaman, Malatya, Isparta ve başkent Ankara da sağlık turizmi gelirinin önemli paylarını üstleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.