Pazar 24.09.2017

İş Bankası’ndan satranca tam destek

İş Bankası çocukların zihinsel gelişimine katkı sağlayan satrancın yaygınlaşması için 2005’ten beri Türkiye Satranç Federasyonu’na destek veriyor. 12 yılda sporcu sayısı 30 binden 770 bine çıktı ve böylece satranç Türkiye’de en yüksek lisanslı sporcuya sahip branşı oldu

Köklü sosyal sorumluluk anlayışıyla kültür, sanat, eğitim, spor, çevre gibi alanlarda geniş kapsamlı ve yaygın projeler üstlenen Türkiye İş Bankası, ekonomik kalkınmanın yanı sıra toplumsal hayatın gelişmesine de katkıda bulunuyor.
Banka bu çerçevede, çocukların zihinsel gelişimini olumlu etkileyen satrancın ülkemizde yaygın, kitlesel ve kolay erişilebilir bir spora dönüşmesi amacıyla 2005'ten bu yana Türkiye Satranç Federasyonu'na (TSF) ana sponsor olarak destek veriyor.
Çocukların ve gençlerin analitik düşünme yeteneklerini, sorunlara farklı açılardan bakma ve çözüm bulma becerilerini geliştiren satranç, eğitim ve sporu bir arada barındıran, genç nesillere disiplin kazandıran, boş vakitlerini verimli değerlendirmelerini sağlayan bir alan.
Satranç çocukların hayal gücünün gelişimine, şekil bilgisi, planlama yetenekleri, kavrama güçleri, problem çözme kapasiteleri, hızlı ve mantıklı düşünebilme, karar alabilme süreçlerine de olumlu etki ediyor. Rusya, ABD, İzlanda, Kanada ve İspanya gibi ülkeler başta olmak üzere 30 ülkenin okullarında ders olarak okutulan satranç, bazı gelişmiş ülkelerde de eğitim programlarına alınması için desteklenmeye devam ediliyor.
BİR DÖNÜM NOKTASI
İş Bankası'nın Federasyon'la yaptığı işbirliği, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2005'te, satranç sporunu ilköğretim okullarında seçmeli ders olarak müfredata alması yönündeki kararını pekiştirirken, satranç sporu için de önemli bir dönüm noktası oldu. İşbirliği kapsamında; imkânları sınırlı ilk ve orta öğretim okullarında satranç sınıfları açılıyor.
Ülke genelinde bankanın bugüne kadar açtığı satranç sınıflarının sayısı 20 bine yaklaştı. İş Bankası'nın desteğiyle her geçen gün daha fazla çocuğun bu alana ilgi duyması, satrancın kitlesel, yaygın hale geleceğinin en iyi göstergelerinden biri. Nitekim, satranç, 800 bine yaklaşan sporcu sayısı ile Türkiye'de en yüksek lisanslı sporcu sayısına sahip branş konumunda bulunuyor.
Satrancın hayata daha farklı açıdan bakabilen ve olumsuzluklar karşısında daha dirençli olabilen çocuk ve gençlerin yetiştirilmesinde de önemli rol oynadığı biliniyor.
Bu doğrultuda, 2016'da Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü'nün işbirliğiyle ceza infaz kurumlarındaki çocukları da satranç ile buluşturacak şekilde genişleten banka, "Yeni Hayata Bir Hamle" adlı proje kapsamında Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen 30 Ceza İnfaz Kurumu'nda 40 satranç sınıfı açtı.
ADIMLAR MEYVESİNİ VERDİ
İş Bankası'nın sponsorluğunun ardından satrançta gelinen noktaya bakıldığında, gençlerin ve öğrencilerin gelişimi yönünde 12 yıl önce atılan adımın meyvelerini verdiği, Türkiye'nin yurtdışındaki başarılarına yükselen bir ivme kattığı görülüyor.
Üstlendiği tüm sosyal sorumluluk projelerini uzun dönemli planlayan ve en yüksek toplumsal faydayı yaratacak projelere odaklanan İş Bankası, satrançta yakalanan bu ivmenin artarak devam etmesi için, 2015 sonunda TSF ile altı yıllık bir anlaşma daha imzalayarak ana sponsorluğunu uzatma kararı aldı. Bankanın Türkiye'yi bir satranç ülkesi haline getirme yönündeki çabaları önümüzdeki yıllarda da sürecek.
12 YILLIK İLERLEME
Sporcu sayısı 30 binden 770 bine,
Satranç antrenörü sayısı 2 binden yaklaşık 83 bine,
Satranç kulüplerinin sayısı 600'den yaklaşık 2 bine,
Unvanlı sporcu sayısı 6'dan 157'ye çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.