Pazar 22.10.2017
Son Güncelleme: Pazar 22.10.2017

Erken kuran yol aldı

Bir derginin yayınladığı listeye göre takipçi sayısıyla değil, kazandığı milyonlarla konuşulan beş moda blogger’ı var

Moda endüstrisinde fenomen olmak için bir blog sahibi ya da milyonlarca takipçisi olan bir Instagram sayfasına sahip olmanız yetmiyor. Herkesin istediği an blog açabileceği, takipçi satın alıp Instagram'da rüzgar estirebileceği bir çağda, hedefe odaklanmak şart. Elbette bunu yapan kişi sayısı bir elin parmakları kadar. Üstelik bu isimler, henüz internet bu kadar hayatımızda değilken bu işe soyunmuş kişiler. Forbes dergisi, moda sektöründe kurduğu blog ve Instagram sayfasıyla milyonlar kazanan isimlerin listesini yayınladı. Bu listede takipçi sayısından ziyade sayfa sahiplerinin markalarla işbirliğinden ve kendi markalarını oluşturarak elde ettiği gelirler öne çıktı.
Modaya yön veren bloggerların elde ettiği gelirin 31 milyon dolardan fazla olduğu tahmin ediliyor. Biz de listedeki en etkin beş ismi sizler için derledik:
LEANDRA MEDINE
Moda bloğunu 2011 yılında kuran Leandra Medine'nin babası Türk-annesi Amerikalı. Çevresi tarafından hep ne kadar değişik giyindiğinden söz ediliyor. Blog'unun ismi Man Repeller (Erkek Tiksindirici) da değişik giyim tarzından geliyor. Topshop ve Outdoor Voices gibi markalarla işbirliği yaptı, hatta kendi ayakkabı serisini üretti. Sosyal mecrada 2 milyonun üzerinde takipçisi var.
CHIARA FERRAGNI
Dünyaca ünlü moda tasarımcısı ve model 30 yaşında. Ferragni, Guess markasında model ve sözcü olarak çalışıyor, bir yandan da 2009 yılında kurduğu kişisel blog'u dünya çapında ün saldı. The Blonde Salad, hem Chiara Ferragni'nin blog'u hem de yazdığı ilk kitabın adı. Şu anda Instagram'da 10.4 milyon takipçisi, 20 çalışanı var. Şu ana kadar 9 milyon dolarlık bir gelir sağladı.
DANIELLE BARNSTEIN
1992 doğumlu Danielle Barnstein, We Wore What ismini verdiği blog'unu 2010 yılında kurdu. Şu an Second Skin Overalls ve Archive Shoes isimli iki markası bulunan New Yorklu blogger, Instagram'da paylaştığı ürün karşılığında 20 bin dolar alıyor. 1.7 milyon Instagram takipçisi bulunan Barnstein, Fashion Institude of Technology'de son sınıf öğrencisiyken kurduğu blog'un bu kadar büyük başarı getireceğini hiç hayal etmediğini söylüyor.

JULIA ENGEL
İşletme eğitimi alırken ve tam da nasıl bir kariyere sahip olmak istediğini bilmediği bir dönemde başlamış Julia Engel blog yazmaya. Gal Meets Glam isimli blog'unu 2011 yılında kurmu. Şu an 26 yaşında ve Instagram'da 1.1 milyon takipçisi var.

AIMEE SONG
4.6 milyon kişi tarafından takip edilen blog'u Song of Style'ı 2008 yılında kurdu. Henüz kendi adına bir moda markası yok ama gözlük markası Gentle Monster için tasarladığı gözlükler sadece 22 dakikada tükendi. Şu sıralar Capture Your Style isimli bir kitap yazmakla meşgul.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.