Pazar 12.11.2017

Çikolata kaplı nohut, kömürlü latte

Brand Week’te bir konuşma yapan besin fütüroloğu Dr. Morgaine Gaye gelecek gıda trendlerini anlattı. Gaye’e göre 2018’in en büyük trendi nohut

Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir. Bu en çok da moda ve gıda konusunda kendini gösteriyor. Giydiklerimiz gibi yediklerimiz de her yıl farklılık gösteriyor. Elbette tüm bu değişim ve gelişim tesadüfen olmuyor. Arkasında devlet politikaları, markaların milyonlarca dolarlık çalışmaları yatıyor.
Geçen hafta Zorlu PSM'de gerçekleşen Brand Week için gıda trendlerini belirleyen bir uzman, Dr. Morgaine Gaye İstanbul'a geldi. Gıda trendlerinin global olmadığını ve ülkeden ülkeye değişiklik gösterdiğini söylüyor Gaye. .
Gaye ile konferans sonrası bir araya geliyoruz. Önce iş tanımını anlayalım, besin fütüroloğu tam olarak ne yapar?
Markalarla işbirliği yaparak, gelecek 5-10 yıl içerisinde trend olacak gıdaları araştırdığını anlatıyor. Daha çok spesifik besinler üzerinde çalışıyor. Örneğin hangi protein raflarda yerini alacak gibi. Coğrafi, ekonomik ve sosyolojik şartları göz önünde bulundurarak araştırıyor. "Hata yapma şansım yok, müşteriler milyonlarca dolar yatırımla bu ürünleri piyasaya sunuyor" diyor.

NOHUT DÖNEMİ GELİYOR
Humus son dört-beş yıldır tüm dünyada çok moda. ABD'de, Avrupa'da market raflarında rengarenk ve farklı aromalarda humuslar satılıyor. Partilerde, davetlerde de humus ikram etmek yaygın bir hal aldı. Gaye, 2018 yılında bizim de içinde olduğumuz coğrafyada nohuta daha sık rastlamaya başlayacağımızı söylüyor. Humusun farklı çeşitleri dışında nohutla hazırlanan, çikolata kaplı nohut gibi yeni yiyecekler de gıda ekonomisinin büyük oyuncuları olacakmış. Nohudun tatlı ve tuzlu, farklı hallerini yeni yılda görmeye hazırlıklı olun! Güney Fransa'da popüler olan ve nohutla hazırlanan ve bir tür ekmek olan socca da önümüzdeki yılın trend yiyeceklerinden biri olacakmış.
KÖMÜR KAHVE
Siyah yiyecekler hakimiyetini sürdürmeye devam ediyor. Kömür, yeni siyah olarak pazarın daha da büyük oyuncusu olmaya başlıyor. Gaye, "Kömür her yerde karşımıza çıkmaya başlayacak" diyor. Kahve zincirlerinde kömürlü latte söyleyeceğimiz yıllar çok da uzak değil anlayacağınız.
SU BUTİKLERİ
Nüfusun artması, kaynakların azalması suyu gelecek 10 yıl içinde çok daha değerli hale getiriyor. İçine hava basılmış aromalı su butikleri açılacağını anlatıyor Gaye. Kömürlü su, enginarlı su, lavantalı su gibi özel şişelerin satıldığı butikler geleceğin en önemli besin trendi olacakmış. "Misafirliğe giderken şarap yerine bu artizan suları almaya başlayacağız" diyor.
ALKOL TARİH Mİ OLUYOR?
Dr. Morgaine Gaye en büyük düşüşün ise şeker ve alkol tüketiminde yaşanacağına dikkat çekiyor. "Şekerin her halini reddetmeye başlıyoruz. Sağlık teması daha da önem kazanıyor" diyor. Londra, New York ve Los Angeles'ta gelecek yıl içinde alkolsüz barların öne çıkacağını anlatıyor. Martiniler, cin tadında alkolsüz kokteyller ve çok daha fazlasını sunan ama alkol satmayan kulüplerin zamanının geldiğini anlatıyor: "Bir zamanlar sigara ve alkol tüketenler 'cool' görünürdü. Başkaları içiyor diye içerdik. Bu devir kapandı. Artık insanlar bilinçleri yerinde olsun, okusun, yenilikleri takip etsin istiyor. Alkol tüketiminde ciddi bir düşüş olacak.
Çocuk ruhlu büyükler
Donat'lar da gıda ekonomisinin önemli oyuncuları haline geliyor. Ama alışık olduğumuz rengarenk, içi krema dolu olanlardan bahsetmiyorum. Kefirli, sağlıklı ve kişiye özel çörekler söz konusu olan.
Şekil ve doku da önplana çıkıyor. Örneğin üç boyutlu pasta kaplamaları gibi. Şu sıralar waffle shot adı verilen, içinde kahve servis edilen kıtır shot'lar çok modaymış.
Yeşile, doğaya hasret kalan metropol insanı bu özlemini toprağa dönüş trendi ile gidermeye çalışacakmış. Bu yüzden de siyah, yeşil, kahve tonlarında besinler önplana çıkıyor.
Günlük hayatta sorumluluk sahibi yetişkinler, bu kafadan bir nebze olsa da çıkmak için oyuncaklı, sevimli, şekilli yiyeceklere dönüyor.
Trendler coğrafyadan coğrafyaya değişiklik gösteriyor. Örneğin şu anda Japonya'da at eti dondurması çok trend. Bunun Avrupa'ya yayılması ise beklenmiyor.
Vegan ve vejetaryenlerin sayısında da artış bekleniyor. Eti tamamen bırakmasa da haftada bire indirenlerin sayısında ciddi artış yaşanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.