Youtuber’ım her şeye varım
Onlar sosyal medyada milyonlarca takipçiye ulaşıp bu etki gücünü bir adım Onlar sosyal medyada milyonlarca öteye taşıyanlar... Sosyal medyanın imkanları bir noktadan sonra yeterli mi gelmiyor yoksa işleri büyütmek kaçınılmaz mı? YouTuber’ların ‘önlemez yükselişleri’ni ve çok daha fazlasını gelin onlardan dinleyelim
Müzik platformlarının en çok dinlenenler listeleri, dev perdeli sinema salonları, sektörde yeni yeni var olan moda ve kozmetik markaları ve çok daha fazlası... YouTube ve Instagram başta olmak üzere sosyal medyada tanınıp kalabalık kitlelere ulaşan fenomenleri artık bu bahsettiğimiz mecralarda görmeye alıştık. Milyonlarca takipçiye ulaşmış bir YouTuber'ın, influencer'ın kendi markasını kurmasına, sinema filmi çekmesine ya da rap şarkısı çıkarmasına şaşırmıyoruz. Ancak bu durum bizi bir sorgulamaya götürüyor; tüm iletişim kanalları son sürat dijitalleşirken, 'gelecek' bu mecralarda iken acaba dijital dünya da bir noktada doğal sınırlarına mı ulaşıyor? Yoksa tıpkı 1970'lerde türkücü olarak piyasaya çıkıp ardından bir holding imparatoruna dönüşen İbrahim Tatlıses'in hikayesinin 2020'ler versiyonuna mı tanık oluyoruz? Öte yandan bu sistem acaba yeni fenomenler çıkarma konusunda bir çıkmaza mı girdi? Tüm bu soruları meselenin muhataplarına yönelttik. Sosyal medyada üne kavuşup başka iş kollarına yönelen YouTuber'lara dijital dünyada gelecek inşa etmeyi ve başka iş kollarına girmelerinin sebeplerini sorduk.
ALPER RENDE
ELEŞTİRİLERE ANLAM VEREMİYORUM
Alper Rende dijital dünyada Vine uygulamasıyla parlamış bir isim. Vine'ın kapanmasıyla YouTube'a geçen ve kanalında 4 milyon aboneye ulaşan Rende bu mecranın en popüler isimlerinden. Haftada bir YouTube'a içerik üreten Alper Rende 2017'de Çılgın Kolej, 2019'da ise Sar Başa filmleriyle sinema izleyicisiyle buluştu. Yakın zamanda ise İzole şarkısını yayınladı.
BETÜL ÇAKMAK
HERKES FENOMEN OLMAK İÇİN YANIP TUTUŞUYOR
Betül Çakmak YouTube'un en taze fenomenlerinden... Kanalı henüz daha birinci yılındayken şimdiden abone sayısı 2 milyonu geçti. Keza her yayınladığı video da milyonlarca izlenip 'Trendler' listesine tepeden giriş yapıyor. Şimdilik sosyal medyada keyifli ancak başka mecralara ileride dahil olmaya "Hayır" demiyor.
DUYGU ÖZASLAN
ETKİLEME GÜCÜMÜ BAŞKA ALANLARDA DA KULLANMAK İSTİYORUM
Sosyal medyayı takip etsin etmesin Duygu Özaslan şüphesiz herkesin ismine bir şekilde aşina olduğu birisi. Bu dünyanın en şöhretli ve en magazinel figürlerinden. Makyaj videoları, vlog'lar çekerek başladığı sosyal medya yolculuğunda bugün Instagram'da 1.9 milyon takipçiye YouTube'da ise 1.45 milyon aboneye sahip. Hem kendi markasını yaratıp hem de birçok markayla işbirliğine giren Özaslan, geleceğe dair de yeni planlar peşinde.
KAFALAR
DAHA BÜYÜK KİTLELER İÇİN SOSYAL MEDYANIN ÖTESİ GEREKEBİLİYOR
Atakan Özyurt, Bilal Hancı ve Fatih Yasin'den oluşan Kafalar grubu sosyal medyada kendi kemik kitlesini oluşturmuş başarılı ekiplerden biri. Abone sayıları 7 milyon olmak üzere. Bundan iki yıl önce üçlünün başrolde olduğu Kafalar Karışık filmiyle sinema macerasına da giriş yaptılar. Üstelik bu filmde Metin Akpınar, Erkan Can, Perihan Savaş gibi usta oyuncuların onlara eşlik etmesi ve afişte bu oyuncuların Kafalar ekibinden daha küçük görünmesi epey de tartışmalara yol açtı. Kafalar grubu üyeleri şimdi de bir yandan oyunculuk, şarkıcılık kariyerlerine devam ediyorlar.
TİMUR SIRT (SABAH GAZETESİ TEKNOLOJİ YAZARI)
ALGORİTMANIN KÖLELERİ
Geleneksel medyada rutin, çoğu zaman haberciliğin düşmanı olur. Bir süre sonra görmezden gelinen, ezbere iş yapma alışkanlığı öne çıkıyor. Rutini yokmuş gibi görünen dijital yayıncılar algoritma satırlarının rutinine saklanır. Google, Facebook, TikTok gibi platformların algoritmaları dijital yayıncıları köleleştiriyor. Her gün aynı ilgiyi çekecek ve algoritmayı tetikleyecek konu bulma stresi bir süre sonra baş edilemez bir baskıya dönüşüyor. Yeni iş kollarına yöneldiler diyemem ama rutin değiştirmek ve saygınlık görmek istiyorlar. Bunun sebebi her zaman izlenme sayısını yukarıda tutma baskısı. Aslında izlenme oranı yüksekte tutmaya çalışan televizyonculardan çok farkı yok.
DOÇ. DR. NAZLI AYTUNA (GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ
BÜTÜN MESELE 'GÖRÜNÜR' OLMAK
Temelde sosyal medya platformları üzerinden oluşturdukları içerik ile başkalarının davranış ve tutumları üzerinde etki yaratabilen kişileri influencer ya da fenomen olarak adlandırıyoruz. Bu sosyal etki biçimi gücünü 'görünür' olmaktan alır. Sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmalarda görünürlüğün aşinalığa bağlı beğeni oluşturduğuna dair çok sayıda araştırma var. Yani daha çok gördüğümüz kişileri daha çok beğeniyoruz. Beğendiğimiz kişilerden de daha çok etkileniyoruz. Dolayısıyla güçlü bir influencer olmak için mümkün olan her biçimde görünür olmanız önemli. Ne kadar çok görünürseniz etki gücünüz de o oranda artacaktır. Bu görünürlük pazarlamanın sihirli değneğini yaratır.
EN SON HABERLER
- 1 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 2 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 3 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut
- 4 Bu turun farkı kadınlar
- 5 Sessiz lüksün sembolü
- 6 Düşünceleriniz hayatınızı yönlendiriyor
- 7 Atalarının mirasını fotoğrafta yaşatıyor... Adıyamanlı kadınların kültürel mirası: Kofi
- 8 Osmanlı alimlerinin 150 yıllık kayıp hikayesi
- 9 Başkasına yardım derken kendini unutma
- 10 Moda, kadın sporcuların peşinde