Pazar 27.09.2020

ABD’de ‘oy vermek’ çok moda

ABD’de 3 Kasım’da yapılacak olan başkanlık seçimi moda dünyasını da harekete geçirdi. Özellikle siyasetten uzak duran genç seçmeni oy sandıklarına çekmek için moda dünyası seferber oldu. ‘Oy ver’ sloganlı tişörtler, çantalar, ayakkabılar her yerde, özellikle de ünlü isimlerin üzerinde...

ABD'de 3 Kasım'da yapılacak ve ülkenin yeni liderinin belirleneceği seçimler için geri sayım sürüyor. Cumhuriyetçi ve demokratların kıyasıya mücadele içinde olduğu bu önemli seçim nedeniyle tüm dünyanın gözleri tahmin edersiniz ki bu ülkenin üzerinde... Cumhuriyetçi Parti adayının ABD Başkanı Donald Trump, Demokratların adayının ise Demokrat Parti'den eski Başkan Yardımcısı Joe Biden'ın olması yani her iki adayın da bu kadar güçlü olması seçimlerin kıyasıya geçmesine neden oluyor. Bu yüzden her bir oyun değeri büyük. Özellikle siyasetle çok da ilgili olmayan genç nüfusun oy vermesi çok önemli. İşte tam da bu noktada devreye gençlerin hayatında önemli bir noktada bulunan moda dünyası giriyor. Arka arkaya modevleri ve tasarımcılar gençleri ve siyasetten uzak kesimi bu kritik seçim konusunda duyarlı hale getirebilmek için üzerinde 'vote' yani 'oy ver' yazan tasarımları piyasaya sürüyor. Şu sıralar ABD'de üzerinde bu sloganın yazılı olduğu bir tasarım taşımak çok ama çok havalı. Trendin en büyük takipçisi ise tahmin edebileceğiniz gibi ünlüler dünyası... Kendall Jenner, Selma Blair, Karlie Kloss ve Amber Valetta oy vermeye teşvik eden farklı tasarımlarla son birkaç hafta içinde objektiflere yakalandı.
KAZANDIKLARINI BAĞIŞLIYORLAR
Kimi marka ve tasarımcılar bu özel seçim koleksiyonlarından kazandıklarının bir kısmını hatta tamamını destekledikleri siyasetçiye bağışlıyor. Ünlü ayakkabı tasarımcısı Stuart Weitzman, 'vote' yazılı çizmelerinin satışından elde ettiği gelirin tamamını halkı oy verme konusunda bilinçlerdirmeyi amaçlayan 'Ben bir oy verenim' isimli kuruluşa bağışladığını açıkladı. Son dönemin müzik fenomenlerinden Lizzo da üzerinde 'oy ver' yazan maskeler tasarlayarak bu akıma destek oldu. Gözlük markası Quay ile ortak bir projeye imza atan Lizzo, "En tehlikelisi oy vermemek. Her bir ses, her bir oy çok kıymetli. Henüz ilkokul sıralarında öğrendiğimiz ve bir vatandaş olarak temel hakkımız ve görevimiz olan bu konuda ben de elimden geleni yapıyor olmanın huzurunu yaşamak istedim" diyor. Üzerinde oy ver yazan tişörtler giyen Bella Hadid, Mariah Carey ve Samuel L Jackson ise her bir oyun çok kıymetli olduğunu ve üzerlerindeki moda parçalarıyla insanların bunu popüler bir olay olarak görüp oy vermeye gitmesini amaçladıklarını söylüyor. Çevreci duruşuyla son dönemde moda dünyasının en popüler markalarından biri haline gelen Patagonia ise bu konuda en sert tavrı koyan markalar arasında... Trump döneminin ülkeye zarar verdiğini düşünen Patagonia ekibi içindeki etiketlerde "Pislikleri oylarınızla dışarı atın" yazan şortlar piyasaya sürdü. Levis markasının üzerinde 'oy ver' yazan sweat-shirt'leri, Michael Kors'un aynı sloganlı tişörtleri, yine Etsy'nin aynı sloganlı küpeleri bu sezonun olmazsa olmazları... İngiliz Guardian gazetesi gelişmiş ülkeler arasında oy sandığına giden seçmeni sadece yüzde 56 olan ve bu oranla diğer gelişmiş ülkelerin çok arkasında gelen ABD'nin bu konuyu popüler hale getirmekten başka yolu olmadığı yorumunda bulundu. "Yeni bir spor ayakkabısı için metrelerce kuyruk olunan bir ülkede genç nüfus neredeyse oy vermemeyi havalı ve popüler bir tutum olarak görüyor. Böyle bir durumda modanın genç kesimi oy verme alanlarına çekmek için kullanılmasından daha mantıklı bir şey olmazdı" diye yazdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.