ABD’de ‘oy vermek’ çok moda
ABD’de 3 Kasım’da yapılacak olan başkanlık seçimi moda dünyasını da harekete geçirdi. Özellikle siyasetten uzak duran genç seçmeni oy sandıklarına çekmek için moda dünyası seferber oldu. ‘Oy ver’ sloganlı tişörtler, çantalar, ayakkabılar her yerde, özellikle de ünlü isimlerin üzerinde...
KAZANDIKLARINI BAĞIŞLIYORLAR
Kimi marka ve tasarımcılar bu özel seçim koleksiyonlarından kazandıklarının bir kısmını hatta tamamını destekledikleri siyasetçiye bağışlıyor. Ünlü ayakkabı tasarımcısı Stuart Weitzman, 'vote' yazılı çizmelerinin satışından elde ettiği gelirin tamamını halkı oy verme konusunda bilinçlerdirmeyi amaçlayan 'Ben bir oy verenim' isimli kuruluşa bağışladığını açıkladı. Son dönemin müzik fenomenlerinden Lizzo da üzerinde 'oy ver' yazan maskeler tasarlayarak bu akıma destek oldu. Gözlük markası Quay ile ortak bir projeye imza atan Lizzo, "En tehlikelisi oy vermemek. Her bir ses, her bir oy çok kıymetli. Henüz ilkokul sıralarında öğrendiğimiz ve bir vatandaş olarak temel hakkımız ve görevimiz olan bu konuda ben de elimden geleni yapıyor olmanın huzurunu yaşamak istedim" diyor. Üzerinde oy ver yazan tişörtler giyen Bella Hadid, Mariah Carey ve Samuel L Jackson ise her bir oyun çok kıymetli olduğunu ve üzerlerindeki moda parçalarıyla insanların bunu popüler bir olay olarak görüp oy vermeye gitmesini amaçladıklarını söylüyor. Çevreci duruşuyla son dönemde moda dünyasının en popüler markalarından biri haline gelen Patagonia ise bu konuda en sert tavrı koyan markalar arasında... Trump döneminin ülkeye zarar verdiğini düşünen Patagonia ekibi içindeki etiketlerde "Pislikleri oylarınızla dışarı atın" yazan şortlar piyasaya sürdü. Levis markasının üzerinde 'oy ver' yazan sweat-shirt'leri, Michael Kors'un aynı sloganlı tişörtleri, yine Etsy'nin aynı sloganlı küpeleri bu sezonun olmazsa olmazları... İngiliz Guardian gazetesi gelişmiş ülkeler arasında oy sandığına giden seçmeni sadece yüzde 56 olan ve bu oranla diğer gelişmiş ülkelerin çok arkasında gelen ABD'nin bu konuyu popüler hale getirmekten başka yolu olmadığı yorumunda bulundu. "Yeni bir spor ayakkabısı için metrelerce kuyruk olunan bir ülkede genç nüfus neredeyse oy vermemeyi havalı ve popüler bir tutum olarak görüyor. Böyle bir durumda modanın genç kesimi oy verme alanlarına çekmek için kullanılmasından daha mantıklı bir şey olmazdı" diye yazdı.
EN SON HABERLER
- 1 Ülkeler, TikTok’a karşı harekete geçti
- 2 Hep mutlu olmak zorunda değiliz
- 3 Sevgiliye ulaşmak için ses ve söze ihtiyaç var
- 4 Bu okullarda anne-baba adayları eğitiliyor
- 5 Boğaz’da kürek keyfi kabus olmasın
- 6 Aykırı bir ikon
- 7 Evde akıllı cihazlara yer açın güvenliği de ihmal etmeyin
- 8 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 9 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 10 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut