Pazar 15.11.2020

Veliaht prens elinden sürdürülebilir moda

“Sürdürülebilirlik konusundan sıkıldık” diyorsanız şunun farkına varmanın tam zamanı modanın, dünyanın ve yaşamın devamlılığını sağlamanın tek yolu sürdürülebilir bir hayatı benimsemek... İngiltere Veliaht Prensi Charles’ın bu hafta satışa çıkan kapsül koleksiyonu da bunun bir ispatı

"İyi bir şey alın, bir kere alın! Hayatım boyunca hep bu felsefeye inanmışımdır." Bu sözler İngiltere tahtının varisi Prens Charles'a ait. Ve bu sözlerin bize şu an hiç uzak gelmiyor oluşunun nedeniyse son yıllara damga vuran akıllı ve sürdürülebilir moda anlayışı...
Sürüdülebilir moda ve Prens Charles... Bu ikisi bir anda aynı cümlede olunca insana garip geliyor. Oysa Prens Charles bu hafta Yoox Net-a-Porter üzerinden satışa çıkardığı sürdürülerbilir moda koleksiyonuyla bu konuya ne kadar büyük bir önem verdiğini ispat etmiş durumda.
1988 yılından bu yana soğuk kış günlerinde katıldığı tüm resmi davetlerde sadece iki palto giyen (biri camel biri tweed) prens, insanın daha fazla tüketmeye ihtiyacı olmadığını düşünenlerden. Hatta doğanın korunması için elinden gelen tüm çalışmayı, kurduğu Prince's Foundation isimli vakıf üzerinden yürütüyor.
Prens Charles, bu özel koleksiyon için derneğinin eğitim bölümünü harekete geçirmiş... İngiltere ve İtalya'dan önemli moda okullarından seçilen bir grup tasarım öğrencisi prensin İskoçya'daki vakıf binasında, İngiliz ustalar ve terziler eşliğinde aylarca iyi kumaş, iyi kalıp ve iyi dikim üzerine eğitim almış. Ardından hep birlikte prensin yıllardır benimsediği stilinden ilham alarak 18 parçalık bir koleksiyon hazırlanmış.

BİR ŞEYLER ATMAYI SEVMEM
Tamamen dayanıklı ve sürdürülebilir kumaşlar kullanılarak hazırlanan bu koleksiyonla start verilen projenin ismi modern artisan, yani modern zanaat... Projeyle ilk amaç genç tasarımcılara, iyi, kaliteli, nesilden nesile geçecek yani sürdürülebilir bir moda anlayışını ve tasarımını işleyebilmek...
Tüm parçaların nesilden nesile geçecek kadar uzun ömürlü olduğunu, kumaşların bu amaçla seçildiğini, kalıpların ve tasarımların zamansız ve dikiş kalitesinin üst düzey olduğunu vurgulayan prens, "Ben kendimi bildim bileli sirküler bir ekonomi modelini destekledim. Bir şeyler atmaktan nefret ederim. Eskiyen bir şeyi onarmak, düzeltmek ve yeniden form vermek hoşuma gider. Doğal tarım yöntemlerini kullanarak uzun zamandır doğayı korumak üzerine çalışıyorum. 1986 yılında kurduğum vakfın esas amacı İskoçya'daki zanaatları, tarımı ve yerel ekonomiyi desteklemek. Her zaman çevremdeki herkese ellerindeki şeylerin kıymetini bilmelerini, bu eşyaları değerlendirmelerini, yenileyip kullanmalarını öneririm. Bu koleksiyon da tam olarak bu bakış açısının bir sonucu. Satıştan elde edilecek tüm gelir vakıf çalışmalarında harcanacak" diye konuştu.
Yoox Net-a-Porter CEO'su Federico Marchetti ise, "Prens her zaman sürdürülebilirlik kavramı konusunda bir ilham kaynağı olmuştur. 1969 yılında, yani benim doğduğum yıl plastiklerin doğaya verdiği zarardan bahsediyormuş. Stili zaten tartışmasız. Doğaya verdiği değer, bu konudaki çalışmaları ve kendi gardırobunu tamamen sürdürülebilir bir moda anlayışı üzerine kurmuş olması bu kapsül koleksiyon için yaklaşımımızı gösteriyor" diyor.
İngiliz basını, gençlik döneminde tam bir stil ikonu olarak kabul edilen Prens Charles'ın sayısız kez yılın stil ikonu olarak seçildiğini de vurgulayıp, "Koleksiyondaki tüm kıyafetleri sayısız kez farklı şekillerde kombinlemeniz mümkün. Tam olarak bir dolabın ana çatısını oluşturacak parçalardan oluşuyor" yorumunda bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.