Giriş Tarihi: 20.2.2022

Amacım, kahve denilince akıllara Türkiye’nin gelmesi

Genç kadın girişimci Gizem Şalcıgil White, Gezici Türk Kahvesi Kamyonu’yla ABD ve Avrupa’nın başlıca şehirlerini gezerek 30 binden fazla insana hem kahvemizi içirdi hem de kültürel zenginliğimizi tanıttı

'Turkish Coffee Lady' unvanlı Gizem Şalcıgil White, 12 yılı aşkın süredir Türk kahvesinin önemli kültürünü Amerika'da ve Avrupa'da tanıtıyor. Bilkent mezunu başarılı girişimci, 2012 yılında başlattığı 'Turkish Coffee Truck' (Gezici Türk Kahvesi Kamyonu) ile yaklaşık sekiz yıldır ABD, Avrupa ve Kanada'nın başlıca şehirlerini bu gezici kamyonla dolaşarak 30 binden fazla kişiye Türk kahvemizi tanıttı. Aynı zamanda ATA-DC Derneği, Kurukahveci Mehmet Efendi ve Kültür Bakanlığı'nın destekleriyle, Türk kahvesini yabancı toplumlara daha etkili tanıtmak ve kahve sohbetlerini arttırarak toplumların birbirini daha iyi tanımasına olanak sağlamak amacıyla kar amacı gütmeyen bir girişim olarak Gezici Türk Kahvesi Evi projesini de hayata geçirdi. 2017 yılında ortağı Ahmet Şerif İzgören ve ekibiyle beraber Amerika'daki ilk otantik Türk kahvesi zincirini Turkish Coffee Lady marka ismi altında başlatttı.

- Dünyayı şehir
şehir dolaşarak Türk kahvesini tanıtıyorsunuz. Nedir sizi bu yola iten adanmışlık, merak ediyorum?
- Ülke markalaşması ve gastro kültürel diplomasi alanında çalışmalar yürütürken anladım ki, Türkiye'nin dünya ekonomisinden daha fazla pay alan güçlü bir ülke olması için dünyaya olan katkılarını ve gastronomik değerlerinin önemini vurgulaması büyük önem taşıyor. Ülke olarak turizm tanıtımının ötesine geçirip kültürel alışverişe zemin hazırlayarak yöresel lezzetlerimiz ve zengin mutfak kültürümüzü dünyaya ihraç etmemiz gerekiyor. Çünkü günümüzde başka etnik isimlerle anılan diğer önemli kültürel değerlerimiz yoğurt, döner, baklava, cacık gibi Türk kahvesini de kaybetmemiz an meselesi. Bu nedenle, kahvemizin dünyaya kattığı değer hakkında farkındalık yaratarak iki toplum arasında kültürel diyaloglar kurmayı ve kahve kültürümüzün yurt dışında daha fazla değer görmesini kendime misyon edindim.

- Gezici bir Türk kahvesi kamyonu ile dünyayı dolaşıyorsunuz, nasıl geri dönüşler oldu?
- İlk turumuzu New York, Washington, Boston, Baltimore ve New Haven gibi başlıca şehirlerde düzenledik. "Türk Kahvesi 500 yıldır Dostluğun Tadı" sloganıyla Harvard, Yale gibi seçkin üniversitelere gidip Türk kahvesini hem etkili ve hem eğlenceli bir şekilde genç nesillere tanıttık. Washington Türk Büyükelçiliği, Empire State binası, Dünya Bankası ve Harvard Üniversitesi'nde uzman sunumları yapıldı, yerel festivallerde çeşitli kültürel faaliyetler düzenlendi. Proje hem Türk hem ABD basınında geniş yer buldu ve 2012 Mayıs ayında bir dostluk projesi olarak ABD Temsilciler Meclisi'nde onurlandırıldı. 2013 Mayıs ayında ise, Hollanda, Belçika ve Fransa'yı kapsayan bir tanıtım turu daha düzenledik ve bu tur çerçevesinde merkezi noktalar haricinde seçkin üniversiteleri ziyaret ettik. Brüksel'de NATO genel merkezi, Toyota Avrupa yönetim merkezinde ve T.C. Avrupa Birliği Daimi Temsilciliği'nde kahve ikramları gerçekleştirdik. Ziyaret ettiğimiz tüm bölgelerde beklediğimizin üzerinde bir ilgi gördük, aracımızın önünde uzun sıralar oluştu.
- Kahvemizle tanışan yabancıların yorumu nasıl oluyor?
Türk kahvesini içenler tadını çok beğeniyorlar; kültürel sunumu, eşsiz aromasıyla ve tarihiyle, hikayesini ve sonrasında bakılan fal deneyimini diğer kahve çeşitlerine tercih eden birçok müşterimiz var.

KADIN GİRİŞİMCİLERE DESTEK OLACAĞIZ
"Yıllardır Türk kahvesi kültürünü tanıtmam nedeniyle Amerikalı takipçilerim bana 'Turkish Coffee Lady' ismini vermişlerdi. Ben de her zaman bu ismi gurur ve sevgi ile taşıyorum ve marka tescilini yaptırdık. Dünyanın ilk kahve diplomasisi vakfı olan Turkish Coffee Lady Vakfı'nı 2020 yılında başkent Washington DC'de kurduk. Bu girişim aracılığıyla, Türk kahvesinin markalaşması konusunda öncü çalışmalar yaparken, kadın girişimcilerimizi yurt dışı pazarlarda cesaretlendirmeyi ve mentörlük programlarımızla destek olmayı da hedefliyoruz."
ABD'DE KAHVE ZİNCİRİ KURMAMIZ HAYAL DEĞİL
- Amerikalılar Türk Kahvesi'ni ne kadar biliyor?
- Günde 400 milyon bardak kahve tüketen, dünya kahve pazarının 45 milyar dolarlık payını içinde barındıran Amerika'daki ünlü kahve zincirlerinde Türk kahvesi yer almıyor, nedenini düşünmek lazım. Biz toplum olarak kültürel değerlerimize sahip çıkarsak dünyaya yayılan kahve zincirleri kurmamız hayal değil.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.