Pazar 20.02.2022

Yeni meslekler Metaverse’te doğuyor

Son günlerin çok konuşulan konusu Metaverse, Bahçeşehir Üniversitesi’nde ders oluyor. En kapsamlı programın olacağı Türkiye’de gençler, bugün olmayan mesleklerin sahibi olup yeni unvanlar alabilecek

Metaverse şüphesiz artık hepimizin gündemine oturdu. Markalar toplantılarını, sunumlarını, tanıtımlarını orada yapıyor; konferanslar, konserler gerçekleşiyor. Önümüzdeki günlerde daha çok konuşacağımız Metaverse'ü Bahçeşehir Üniversitesi de İletişim Fakültesi'nde ders olarak okutmaya başladı. Biz de Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Prof. Dr. İdil Karademirlidağ Süher, Metaverse Dersi Akademik Koordinatörü Prof. Dr. Çisil Sohodol ve Taze Fikir Grup Başkanı Çağlar Gözüaçık'la bu konuyu masaya yatırdık. Üç isim de haberimize avatarlarıyla katıldı. Prof. Dr. Süher, yaşanan değişimi şöyle özetledi: "Global düzeyde önemli halkla ilişkiler ajanslarının Metaverse'e odaklı yapılanmaları hayata geçirmesiyle birlikte, bu yeni dünyaya hazır öğrenciler yetiştirme konusu son birkaç aydır ana gündemimizde. Öğrencilerimizin Metaverse'ü anlayıp ona uygun iş ve iletişim süreçlerini yönetebilecek hale gelebilmesi için ilk adımı attık. Tazefikir Group ile ders içeriğini oluşturduk. Ayrıca, dersi sadece İletişim Fakültesi öğrencilerine değil, tüm fakülte öğrencilerine seçmeli ders olarak sunduk."

BAU METAVERSE DERSİ AKADEMİK KOORDİNATÖRÜ PROF. DR. ÇISIL SOHODOL
Bu kapsamda bir program dünyada yok
Metaverse'te marka iletişiminin nasıl sürdürülmesi gerektiği, bilinen ve hali hazırda uygulanan iletişim strateji ve taktiklerinin Metaverse dünyasında nasıl evrileceği, yeni ortaya çıkacak iletişim yöntemleri ve tüm bunların hem pazarlama iletişimi hem de geleceğin iş dünyasını nasıl şekillendireceği de konu başlıklarımız arasında. Öncelikle Metaverse'ün ne olduğu ve Metaverse'ü ortaya koyan altyapı, yazılım, donanım ve teknolojilere odaklanarak derse başlayacağız. Metaverse alanında şu ana kadar aktif olan Horizon, Decentraland, Sandbox, OVR gibi platformların incelenmesi, giyilebilir sensör ve kıyafetler, Metaverse Marketplace'lerin gelişimi, Metaverse'de yapılan konser, aktivite, fuar, toplantı ve organizasyonlar, Metafluencer Kavramı, Metaverse'ün Hukuki Boyutları ve Etik konusu, Neuralink ve Metaverse'ün geleceği gibi pek çok konu derinlemesine incelenecek. Hem akademisyen hem de uygulamacı pek çok konuğu dersimizde ağırlayarak öğrencilerimiz için maksimum faydayı sağlamaya çalışacağız. Bu kapsamda bir program dünyada da henüz yok. 2022 yılı Metaverse'ün yapısını oluşturacak sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, giyilebilir teknolojilerin daha fazla gelişimine şahitlik ettiğimiz, Metaverse'ün, inşan ilişkileri ve etkileşimine etkisinin nasıl olacağının tartışıldığı ve getirebileceği güvenlik açıklarına ilişkin konuların daha yüksek sesle masaya yatırıldığı bir yıl olacak gibi görünüyor.
BAU COOP PARTNERİ VE TAZE FİKİR GRUP BAŞKANI ÇAĞLAR GÖZÜAÇIK
Yeni düzene uyum sağlayan işler ayakta kalacak
"Şu sıralar çokça duyduğumuz yazılımcı açığı konusu yakın zamanda 3D artistler için de geçerli olacak. Çünkü yaşadığımız tüm dünyanın ve çok daha fazlasının modellenerek bu yeni evrene/evrenlere aktarılması gerekiyor. Yine Metaverse mimarlığının da popüler bir meslek haline geldiğini göreceğiz. Deneyim tasarımı alanında çalışan iletişimci ve tasarımcıların da Metaverse'ün aranan kişileri olacağını söyleyebiliriz. Tabii bunun yanında reel dünyadaki onlarca hatta yüzlerce meslek de kendine Metaverse'de kolaylıkla iş bulabilecek. Bir öğretmen, özel derslerini kendi tasarlattığı, dersin içeriğiyle uyumlu mekanlarda yapabilecek. Önümüzdeki süreçte, Metaverse Araştırma Uzmanı, Metaverse Güvenlik Yöneticisi, Metaverse Donanım Oluşturucusu, Metaverse Öykü Anlatıcısı gibi bugün var olmayan iş unvanlarının ortaya çıkışına şahitlik edeceğiz. Ayrıca mevcut mesleklerin dönüşümü de söz konusu olacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.