Giriş Tarihi: 7.2.2010

Lükste Rönesans

Trend

Yirmibirgram farklı sektörlerde faaliyet gösteren lüks markalara tanıtım servisi sunan, kendisini Türkiye'de lüksü yöneten ilk ve tek pazarlama ajansı olarak tanıtan bir kuruluş. Kasım 2008'de faaliyetlerine başladı. Dolayısıyla bir yılı da geride bıraktı. Pelin Albant ve Kaan Erbahar ile birlikte Yirmibirgram'ın kurucularından olan Onur Yanık ile, yıl dönümleri sebebiyle görüştüm. Geçen bir yılda 1 milyon dolar ciro barajını aştıklarını belirtiyor Yanık. Sonra Yirmibirgram'ın üyesi olduğu New York merkezli Luxury Board'un da verileriyle geçen yılın bir değerlendirmesini yapıyor hızlıca. Son 10 yıldır sürekli büyüyen ve bir önceki yıl 250 milyar euro değerinde olan pazarın dünya genelinde yüzde 15 küçüldüğünü söylüyor. Türkiye pazarındaki küçülmenin ise, gayrimenkul ve turizm piyasasındaki daralma da düşünülünce yüzde 25'i bulduğunu ekliyor. Ancak pazar dinamikleri değişmemiş, Avrupa kıtası lüks tüketiminde hâlâ birinci sıradaymış. Yanık'ın geleceğe dair öngörüleri ise oldukça ilgimi çekiyor. 2009'da yaşanan daralmayı 'sosyo-psikolojik bir geri çekilme hareketi' olarak nitelendiren Yanık "2010 yılı, global lüks pazarı için bir toparlanma yılı olacak. Ancak lüks sektör Türkiye'deki eski büyüme hızına 2011 yılında ulaşacak. Söz konusu iki yılın hem Türkiye hem de dünya lüks sektörü için verilerden ve rakamlardan çok daha önemli bir içeriği var. Lüks, şu anda ciddi bir değişimin arifesinde. Yirmibirgram bu yeni döneme 'lüksün Rönesansı' adını veriyor. Daha genç ve çizgi dışı hareket eden, entelektüel sermayeye ve sanata eskisinden fazla yatırım yapan, interneti ve alternatif tanıtım kanallarını daha aktif kullanan, anlamlı bir fiyat politikası ile değeri katlanmış ürünler sunan, sosyal sorumluluğu slogandan öte, sürdürülebilir bir kurum felsefesine dönüştüren, daha yaratıcı ve sınırları zorlayan bir lüks kapıda," diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.