Pazar 16.08.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 15.08.2009

Moda dünyasının en küçük ‘uzmanı’

Şu aralar moda dünyasının en önemli gündem maddelerinden biri, Tavi Gevinson. 13 yaşındaki moda blogger'ı Tavi, önceNew York Times'a röportaj verdi şimdi de sektörün en önemli dergilerinden Love'a kapak olması bekleniyor

Moda dünyası artık eskisi gibi değil. Moda blogları, sektörün çehresini değiştiriyor. Dünyanın öteki ucundan stiller, yepyeni yaratıcı figürler, demokratik ortamda zevk paylaşımı... İlgi çoğaldıkça, her geçen gün yeni bloglar bitiyor. 2006 yılında, sayıları 2.6 milyonu geçiyordu. Şimdi ne olmuştur, siz düşünün. Tabii büyük bir çoğunluğu 'blogosfer'in derinliklerinde yitip gidiyor bunların. Diyecek yeni ve farklı bir şeyiniz yoksa, 'herhangi bir moda blogu' oluveriyorsunuz. Veya şans yüzünüze gülüyor: Keşfediliyorsunuz. Önce New York Times sizinle röportaj yapıyor. Ardından ünlü tasarımcılardan hediyeler almaya başlıyorsunuz. Bir bakmışsınız, moda dünyasının yeni yüzlerinden biri olup çıkmışsınız. Bir de sektörün en 'havalı' dergisi Love'a kapak oldunuz mu, sizden mühimi yok demektir şu âlemde! Tam da bu saydığım şeyler yüzünden zaten, Tavi Gevinson'a 'modanın küçük prensesi' sıfatını yakıştırmışlar. Küçük, çünkü kendisiyle ilgili ufak bir detay var: Tavi, henüz sadece 13 yaşında! Ortaokula yeni başlayan Tavi, http://tavi-thenewgirlintown.blogspot.com adresindeki blog'unu, 2008'in Mart'ında kurdu. Blogunun ismi ise, 'Stil Çaylağı' (Style Rookie). Başlarda arkadaşlarıyla 'moda çekimciliği' oynuyor, evinin mutfağında düşük kaliteli fotoğraflar çekiyordu. Kısa boylu, mavi, kocaman gözlü Tavi o zamanlar H&M, Old Navy gibi ucuz markalardan giyiniyor, ayağından Converse'lerini eksik etmiyordu. Moda blogları onu keşfetmeye başladıkça, tarzı farklılaştı. Önce saçları Amerikan Vogue'unun yayın yönetmeni Anna Wintour'un bob'una benzedi. Trendy kıyafetler gitti, yerine ikinci el ve Tavi imzalı parçalar geldi. Fotoğrafların kalitesi yükseldi, moda deneyleri başladı. Bu arada moda bilgisi de arttı. Fen ödevi için seçtiği konu, gezegen renklerini sezon defileleriyle eşleştirmek oldu. Sevdiği şeylere 'Sevgili Prada ayakkabılar' diye başlayan uzun mektuplar yazarak 'büyüklerinin' sempatisini kazandı. Sonra da benim diyen moda muhabirine taş çıkartan yorumlara girişti: "Balmain sadece bir görünüm. Kusura bakmayın ama başka hiçbir şey değil. Seni şık insalar, partilemeyi seven kadınlar giyiyor. Ama her biri birbirinden farklı değilse, dört sezon boyunca üst üste 80'ler teması işleyemezsin!" Ünlü modacı Rei Kawakubo'nun H&M için yaptığı koleksiyonu kutladığı rap şarkısı ise, moda çevrelerinin favori videolarından.
KIYAFETLERİ HEP İKİNCİ EL
Çok konuşan, yaşından büyük laflar eden Tavi oldukça zeki bir kız. Kendisini 'inek' olarak tanımlıyor zaten. Moda kadar müziği de seviyor; iyi bir dinleyici. Stil yorumları arasında popüler kültüre yaptığı atıflardan, sadece giyinip süslenmeye meraklı bir sübyan olmadığını anlıyorsunuz. "Biz genç bloggerların bütçesi kısıtlı. Pahalı kıyafetlerimiz yok. Chanel kıyafetleri iyi göstermek kolay zaten. İş, benim gibi ikinci elleri hoş gösterebilmekte," diyerek alışveriş bağımlısı olmadığının da altını çiziyor.
MODACILARIN YENİ GÖZDESİ
Şikago'nun banliyölerinde oturan Tavi'nin hızlı yakaladığı şöhretin sebebi, elbette ki öncelikle modanın 'gençlik' takıntısı. Bu yaşta bir kızın modaya bu kadar düşkün olması, boyundan büyük şeylere kalkışması, herkesin hoşuna gidiyor. 13 yaşında bir kızdan beklenmeyecek yaratıcılıktaki giyim tarzı ise, şöhretinin diğer nedeni. Moda blogger'ı ablaları kadar tasarımcılar da tarzına 'hasta'. "Hayatımda gördüğüm en hoş giyimli insanlardan biri," diyor birisi, "13 yaşındaki bir kızı kıskanmak nasıl oluyormuş, anladım," buyuruyor ötekisi. Ünlü modacı kardeşler Rodarte ona son moda örgü çoraplarından gönderiyor. Sonra da yanlarına, Kaliforniya'ya davet edip ağırlıyor. Gelecek ay ise, Love dergisinin kapağında yer alması söz konusu. Love ne derseniz, hani şu Gossip grubunun şişman solisti Beth Ditto'yu soyup kapağına koyan moda dergisi. Bekleyip göreceğiz... İddia edildiği gibi 18 yaşında bir moda dergisinin başına geçemese bile, ile de 'herkesin çok kıskanacağı' yerlere geleceği kesin!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.