Giriş Tarihi: 15.11.2009

Yeşil değil yeşim moda

Efendim, oldum olası zümrüt yeşilinin hayranıyımdır da bu sezon bir de yeşim yeşili çıktı. Chanel'in kış koleksiyonundaki ojeleriyle bir anda sokaklara dökülen yeşim yani 'jade', çiftlik hayatından ekolojik modaya kadar neler anlatıyor bir bilseniz

Yeşil, modada uzun zamandır mordan, sarıdan, elektrik mavisinden, hatta siyahtan daha fazlasını temsil ediyor. Doğaya saygılı ürünlerin genel adı 'yeşil', bir süredir sadece bir renk değil, bir yaşam biçimi demek. Konuya yeşil sermayeyi hiç karıştırmayayım, yeşil tarım, yeşil konut, yeşil ısınma ne ararsanız mevcut. Tahmin edersiniz ki moda da bu durumdan payına düşeni alıyor. Yıllar yılı ekolojik moda aşağı, yeşil moda yukarı konuşulup gidiyor. Hatta İngiliz Telegraph gazetesinin dergisinde stil direktörü olarak çalışan Tamsin Blanchard Yeşil Yeni Siyah adlı bir kitap bile yazdı. Fazla değil bundan üç-dört sene önce ekolojik, yani yeşil ürünlerin ne kadar 'moda olamayacağı', moda tasarımının 'yeşil'e dönemeyeceği, doğaya saygılı olmak isteyenlerin daha uzunca bir süre 'çirkin' veya astronomikten de astronomik fiyatlı ürünlere mahkûm edileceği anlatılıp duruyordu.
KAŞ YAPARKEN GÖZ ÇIKARMAYIN
Birçok modacı ve Amerikan Vogue'unun Genel Yayın Yönetmeni Anna Wintour başta olmak üzere birçok bilirkişi de 'yeşil' modaya burun büküyordu. Sonra ne mi oldu? Bu kadar konuşulan yeşil, hayat tarzı olarak değil de trend olarak karşımıza çıkmaya başladı. Ekolojik, doğaya saygılı bir hayat ve onun moda açılımı hakkında ahkâm kesmek isteyenlerin her cümlesinde geçen yeşilin bu sezon itibariyle tonları da konuşulur oldu. Farkında mısınız bilmiyorum ama elinizi sallasanız Balmain'in 2009 Sonbahar-Kış koleksiyonunda kullandığı zümrüt yeşiline çarpıyor. Zümrüt yeşili saten gece elbiselerinden sonra, zümrüt yeşili kazaklar, aksesuarlar ve başta göz kalemi olmak üzere makyaj malzemeleriyle birlikte bu renk sokakları iyice doldurdu. Hatta modayla çok da haşır neşir olmayanlar bu rengin üzerine bir 'Benetton' etiketi yapıştırıp, 'Benetton yeşili' için markanın mağazalarına akın etmeye başladı. Ama bilirsiniz bir renk bu kadar gözde oldu mu, moda bağımlıları da bir anda sıkılıverirler. Öyle de oldu, halk zümrüt yeşiliyle haşır neşir oladursun elitist moda dünyası yeni bir yeşil tonunu gözdesi yaptı: yeşim yeşili. Chanel'in 2009 sonbahar-kış koleksiyonunda kullandığı tek renk olan yeşim, aslında markanın kışlık oje rengi 'Jade' (ilgilenenlere, 407 numara) ile gündeme oturdu. Podyumdan sonra yeşim, Alexa Chung ve Drew Barrymore gibi ünlülerin tırnaklarında, Selma Hayek, Reese Witherspoon, Leighton Meester'ın da kıyafetlerinde Hollywood'a sıçradı. Oradan da başta Valentino ve Marc Jacobs marka çantalar olmak üzere aksesuarlarla günlük hayata yayılan yeşim yeşili için internet sitelerinde 'Yeşim yeşili pantolonu neyle kullanmalıyım?' gibi tartışmalar başladı. Ne de olsa bu renk hepimizin bildiği, sıkça kombinlediği, göz aşinalığımız bulunan bir renk değildi. Bir de bana sorarsanız doğru kullanılmadığı zaman 'Halanın artık yünlerle diktiği eldiven' hissi uyandırma riski bulunan yeşim yeşilini Chanel'in baş tasarımcısı Karl Lagerfeld uçuk pembeyle kullanmayı dikte etti ki moda bağımlıları kaş yapıyorum derken göz çıkarmasın.
ÇİFTLİK MODASI
Ama moda olan bu rengi illa giymek gerekmiyor. Ekolojiyle kol kola veren yeşil rengi 2009'da kullanan modacılar, önümüzdeki günler için de ekolojik tarımla bizleri çiftliklere götürüyor. Vogue içinde yeşil marullu sabun da bulunan çiftlik modası için gerekenlerin listesini yapıyor, Chanel 2010 podyumunu çiftliğe çeviriyor, Louis Vuitton lüks partilerinin temasını çiftlik üzerine kuruyor. Ekolojik ve yeşil kelimeleri, moda dünyasını derinden etkiliyor da, bana kalırsa moda her konuya olduğu gibi buna da biraz yüzeysel bakıyor. Bakalım yeşim yeşilinden, çiftlik hayatından sonra modacılar ekolojik düzeni korumak için de bir trend yaratabilecekler mi? Bekleyip göreceğiz. O zamana kadar yeşil değil yeşim moda unutmayın.
* * *
ÇIKANLAR
Yeşim yeşili
Dediğimiz gibi, 1890'ların moda rengi yeşim yeşili bu sezonun gözde rengi. İşe bir oje veya göz farıyla başlayabilirsiniz.
Yılbaşı süslemeleri
Biliyoruz henüz kasım ortası ama tüm dünyada hazırlıklar başladı. Bu yıl en güzel ağacı hazırlamak için çalışmalara şimdiden başlamak çok moda.
SIKANLAR
Digiturk
Hiçbir kanalda izleyecek hiçbir şey yok. Hani nerede yeni diziler, hani nerede güzel programlar? Bizi Cosby Show'la uyutamazsınız, haberiniz olsun.
GDO
Çok yorulduk artık ne hormonlu, ne hormonsuz takibinden. Muzda yokmuş, hepimiz maymun mu olalım?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.