Pazar 29.11.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 28.11.2009

Turuncu kutular ikoncan rekabetini kızıştıracak

Fransa'nın köklü lüks markalarından Hermés ilk butiğini İstanbul'da açıyor. Bütün ürünleri turuncu kutular içinde satılan markanın gelişi ikoncan adaylarını da heyecanlandırdı

Duyduk duymadık demeyin dostlar! Artık bizim de bir Hermés'imiz var. Hem de öyle minik bir butik falan değil; Maçka'da koskocaman bir mağaza açıyor ünlü Fransız markası. Peki bu ne demek oluyor? Ekonomi adına iyi bir mesajı olduğu kesin. Bir sürü mağaza kapanır, koskoca Versace bile Japonya'dan çekilirken Hermés'in gelişi moralleri yükseltecektir. Diğer taraftan kesin olan bir şey daha var ki, o da ikoncan savaşlarının kızışacağı. Markanın en ünlü çanta modeli Birkin'lerden alma rekabeti, magazin basınına iyi malzeme çıkaracak. Ama ikoncan kocalarıyla beraber 'çakma' düşkünleri de pamuk elleri cebe sokmaya hazırlanıyor. Herkes Victoria Beckham değil tabii; her Türk ikoncanının 100 tane farklı Birkin alacak hali yok. Beşten fazla Birkin'i olana, yüzüne söylenmese de 'çakmacı' gözüyle bakılıyor. Hermés'in açılışı, 'yakalanma' riskini yükseltecektir. Birkin görgüsü ve bilgisi artıkça, çakmaların pabucu da yavaştan dama atılacaktır. En azından ben öyle umuyorum. Ve sayın Bülent Ersoy, size de söylüyorum..
HERMÉS DEĞİL, ERMES
Hermés'in gelişiyle beraber doğru bilinen bir yanlışı daha düzeltmek gerekiyor. O da, markanın söylenişi. Altı bin dolar verdiniz diye çantanın markasını dilediğiniz gibi söyleyemezsiniz. O yüzden Hermés'i kelime dağarcığımıza 'ERMES' olarak sokuyor ve çıkarmıyoruz. 'Ermes', Fransa'nın en köklü markalarından biri. Bugün lüks denince akla gelen ilk markalardan biri olan Hermés, 172 yıl önce Thierry Hermés tarafından koşum takımları ve eyer imal atölyesi olarak kurulmuş. Logosundaki at arabasının nedeni de bu zaten. Zaman içinde önce çanta üretimine geçmiş, ardından hazır giyim, parfüm, saat, mücevher derken bugün helikopter bile yapıyor Hermés. Tarihteki sadık müşterileri arasında John F. Kennedy, Ingrid Bergman vs. sayılıyor. Paris'e her gidene mutlaka ziyaret etmesi salık verilen mağazası, Andy Warhol ve fabrikasındaki çocukların da uğrak mekânı imiş.
KRİZDE SATIŞLARINI YÜKSELTTİ
Hermés'in hazır giyim koleksiyonunu 2004 yılından beri Jean Paul Gaultier hazırlasa da, markanın favori ürünleri, aksesuarları. Kriz boyunca en ucuzcu marka bile zarar üzerine zarar açıklarken Hermés'in satışlarını yüzde 10'dan fazla artırmasının bir nedeni 'lüks imajından ödün vermemesi kadar, aksesuarları da. En ünlü çantaları, adını Grace Kelly'den alan Kelly ve Fransız şarkıcı ve oyuncu Jane Birkin'den alan, Birkin. Altı bin dolardan başlayıp 100 bin dolara kadar çıkan Birkinlerin efsaneleşmesinin bir nedeni de üç yıla kadar olduğu iddia edilen bekleme listeleri. Ama bu efsaneyi de Birkin alma ve internette satma maceralarını anlatan kitabıyla, Michael Tonello bitirdi. Çünkü Tonello, doğru kıyafet seçimi ve davranışlarla her mağazadan Birkin satın alabiliyordu. Bütün ilgiyi çantalara verirken, eşarpları da atlamamak lazım. Hermés'in eşarpları da ikoniktir. Bunu Temel İçgüdü'deki yatak sahnesinden de, Mad Men dizisindeki transfer rüşvetinden de anlayabilirsiniz. Ciddi koleksiyonerleri olan Hermés eşarplarının hayranları arasında Kraliçe Elizabeth, Grace Kelly ve Audrey Hepburn sayılıyor. Hermés'in 'giyilebilir sanat' olarak da adlandırılan ipek eşarplarını konu alan The Hermès Scarf: History & Mystique adlı bir kitap da geçen hafta piyasaya çıktı. Hermés'in bütün ürünleri kahverengi kurdeleli turuncu kutularda satılıyor. 188 farklı boyutu olan bu kutulara önümüzdeki günlerde sık sık rastlamanız büyük ihtimal.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.