Pazar 18.06.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 17.06.2017

Hediye çekleri kolilerin önüne geçti

Ramazanda ihtiyaç sahipleriyle şirketlerin çalışanlarına dağıttıkları hediye çekleri erzak kolilerinin önüne geçti. Perakendeciler bu yıl beklenen yüzde 30’luk ciro artışının yüzde 15’inin çeklerden gelmesini bekliyor

Bu yıl yaklaşık 5 milyon civarında ramazan kolisi ve çeki dağıtılması tahmin ediliyor. Bu da 350-400 milyon liralık bir pazar oluşturacak. Marketler de bu pazar için koli ve hediye çeki hazırlıklarını bitirdiler. Bu yıl ramazan kolileri 29.90 ile 99.90 TL arasında değişiyor. Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, "Ramazanda bir önceki aya kıyasla yerel zincirlerin cirosunda yüzde 30 artış yaşanıyor. Hediye çekleri kumanya paketlerine göre daha çok rağbet görüyor. Önceki yıllara paralel satışların yüzde 10'unun ramazan hazırlığı, yüzde 5'inin kumanya, yüzde 15'inin ise hediye çeki yönünde olacağını tahmin ediyoruz" diye konuştu. Bu hafta ve önümüzdeki hafta hediye çeki ile kumanya satışlarında önemli bir artış yaşanmasının beklendiğini açıklayan Altunbilek şunları söyledi: "Hediye çeki ve kumanyalar Ramazan ayında hayırseverler için önemli bir yardımlaşma aracı. Türkiye genelindeki yerel zincirlerimizde hediye çekleri kumanya paketlerine göre daha çok tercih ediliyor. Çünkü kumanyanın içindeki ürünler kişilerin gerçek ihtiyacı olamayabiliyor. Hediye çekleri ise kişiyi rencide etmediği gibi gerçek ihtiyacı ne ise onu almasını sağlıyor. Çorba, hurma, zeytin, bulgur, pirinç, yağ, un, şeker, çay gibi temel gıdaların yer aldığı kumanyalarda tercih 50, 75 ve 100 TL bareminde gerçekleşiyor. Hediye çeklerinde ise ortalama 50-100 TL arası tercih ediliyor." Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Mustafa Songör de hediye çeklerinin son yıllarda ramazan kolilerine nazaran daha çok tercih edilmeye başladığını bu trendin bu yıl da güçlenerek sürdüğünü söyledi.
RAMAZAN SOFRASINA ZAM YOK
Her yıl artan talep nedeniyle ramazanda kurdukları sofralara normalin iki katı para harcayan tüketici bu yıl rahat bir nefes alacak. Özellikle yılın ilk üç ayı gıda fiyatlarındaki anormal artışlar nedeniyle isyan bayrağını çeken tüketicinin imdadına hasat yetişti. Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, haziranda kırmızı mercimekte temmuzda ise buğdayda hasat zamanı olduğunu dolayısıyla ramazanda iki üründe de fiyat düşüşleri olacağını söyledi. Nohut ve fasulyede de yüzde 10'a yakın fiyat düşüşleri olduğunun altını çizen Reis, "Bu yıl fiyatlar normal seyrinde" dedi. İftarın vazgeçilmezi zeytin, pastırma ve sucukta da zam yapılmayacak. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, "Ramazanda zeytini tüketiciye uygun fiyatlarla sunacağız. Vatandaşlarımız orucunu zeytinle açsınlar. Zeytinyağında da fiyatlarımızı artırmayacağız. Ramazan ayını kapsayan ikinci çeyrekte 10 bin tonluk satış yapmayı hedefliyoruz" dedi. Kayseri Ticaret Borsası Başkanı Şaban Ünlü ise, "Ramazanda pastırma ve sucuğun fiyatında bir artış olmaz. Besiciler ellerindeki malları çıkarmak için ramazanı bekliyorlar. En pahalı pastırma dediğimiz sırt, bonfile pastırmanın kilosu şu an 110 lira, but pastırma ise 75 lira. Yüzde 100 dana etinden yapılmış sucuğun kilosu 45-50 lira, sucuk içinin fiyatı da 45-50 arasında değişiyor" diye konuştu. Ramazanın en çok tartışılan konusu ise et fiyatları. Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Birliği Başkanı Bülent Tunç ise zam söylentilerine karşı şunları söyledi: "Ette zam yok. Bunu söyleyenler sadece fırsatçılar. Et ve Süt Kurumu 23.80 liradan kasaba et veriyor. Bu durumda eti 50 liraya satan fırsatçıdır. Üreticide et bugün 27 lira. Bunun üzerinde fiyatlara itibar etmeyin."
70 KALEM GIDANIN FİYATI RAMAZANDA TAKİP EDİLECEK
Tüketici Başvuru Merkezi (TBM) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, belirledikleri kırmızı ve beyaz et, sucuk, peynir, zeytin, bakliyat ve yemeklik yağ çeşitleri gibi en fazla tüketilen 70 kalem gıdanın fiyatını ramazan ayı boyunca takip edeceklerini, anormal bir artış görülmesi durumunda konuyu kamuoyuyla paylaşacaklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.