Giriş Tarihi: 20.11.2012 15:08

SMS'in yerine RCS geliyor

Cep telefonunun icadı ile kullanımı her geçen gün artan SMS uzun yıllar boyunca operatörlerin en büyük gelir kalemlerinden biri olurken, artan rekabet dolayısıyla düşen SMS ücretleri, çeşidi artan anında haberleşme yazılımları ve buna benzer sebepler dolayısıyla mobil şirketler, Zengin İletişim Servisleri (RCS) gibi alternatif gelir kaynaklarına yönelmeye başladı.

SMS sadece yazı dosyalarının transferine imkan verirken MMS ile fotoğraf ve video gönderimi de söz konusu oldu. Dünya GSM Birliği (GSMA) ise yepyeni bir iletişim deneyimi sunan RCS servislerinin protokolünü oluşturarak, mobil operatörlere yeni gelir kapısı, kullanıcılara ise zengin iletişim platformu sundu.
Tek başına mesajlaşma, grup sohbet, kameralı sohbet, dosya paylaşımı, sosyal içerik paylaşımı, IP üzerinden ses/veri paylaşımı gibi sınırsız özellikler barındıran RCS, her geçen gün yayılıyor.
SMS'in önümüzdeki 5 yıl boyunca da hakimiyetini koruyacağının öngörüldüğü Juniper araştırma şirketinin raporunda, 2017 yılına kadar her yıl 80 milyar civarında RCS mesajı da atılacak.
Raporda ayrıca bu yıl 14 trilyondan fazla mesaj atılacağı ve bu rakamın 2017 yılında 30 trilyona yaklaşacağının da altı çizildi.

''ZENGİN BİR TECRÜBE''

AVEA Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, RCS uygulamasının sunulabilmesi için gerekli olan IMS (IP Multimedia Subsystem) altyapısına sahip olduklarını belirterek, şunları kaydetti:
''RCS üzerine yaptığımız çalışmalarımız neticesinde günümüz GSM teknolojisinde sunulan iletişim hizmetlerinde çok daha zengin bir tecrübe sunulmasını hedefliyoruz.
RCS kapsamındaki yeni nesil servislerinden bazıları, adres defterine kayıtlı bir kişiye ait anlık durum bilgisinin mesaj ve ikon olarak gelmesi, kullanıcının tüm mobil cihazlarındaki adres defterleri ile senkronize edilebilen online adres defteri oluşturulması, adres defterindeki bir kullanıcı ile görüntülü konuşma yapılabilmesi, karşılıklı dosya paylaşılabilmesi, SMS yerine anlık mesajlaşma ve internet üzerinden tüm RCS servislerini kullanabilme olarak sıralanıyor. Ayrıca internet ortamındaki Facebook, Twitter, Google gibi OTT servisleriyle de entegrasyon sağlanabilmektedir.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.