Giriş Tarihi: 23.10.2014

Fiyata bakıp karar veriyor

Türk sürücüler otomotiv sektöründe geleceğin teknoloji olarak görülen 'otonom' sürüşe, yani otomobilin kendi kendine gitmesine sıcak bakıyor. Otonom sürüşe evet diyenlerin oranı yüzde 62'yi buluyor

Bosch tarafından yapılan 'Otomotiv' araştırmasına göre, yeni araç alımında yakıt tüketiminin yüzde 91'le en önemli kriter olduğu ortaya çıktı. Bunu yüzde 55'le aracın fiyatı, sürüş keyfi, yakıt tipi ve markası takip ediyor. Verilere göre, erkek kullanıcılar (yüzde 58), kadın kullanıcılara göre (yüzde 46) fiyata, kadın kullanıcılar da (yüzde 58) erkeklere oranla (yüzde 48) sürüş keyfine daha fazla önem veriyor. Ayrıca, erkekler yakıt tipine, kadınlar da aracın dizaynına daha meraklı.
OTONOM SÜRÜŞE ONAY

Araştırmada, sürücülerin aracın güvenlik donanımlarına, yakıt tasarrufu ve çevreci olması kadar önem vermedikleri görüldü. Buna karşın katılımcıların yüzde 62 gibi büyük çoğunluğu, aracın sürüş kontrolünü tamamen eline almasını ve belirtilen adrese tamamen kendi kendine gitmesini cazip buluyor. Otonom sürüş olarak adlandırılan bu sistem, otomotiv sektöründe geleceğin teknolojisi olarak göze çarpıyor. Araç kullanım alışkanlıklarının gözler önüne serildiği araştırmaya katılanlar, araç kullanım tarzlarını, yüzde 61'lik oranla ekonomik, 65'lik oranla sakin, 51'lik oranla yavaş ve 70'lik oranla temkinli olarak ifade ediyor. Yola konsantre olanlar, mevsimine göre lastik değiştirenler, yüksek hızla ani manevra yapmayanlar, takip mesafesine uyanlar, aracın periyodik bakımını ihmal etmeyenler yüzde 50'nin altında kalıyor. Araştırma katılımcılarına, çevrelerinde en sık rastladıkları kural ihlalleri sorulduğunda, ilk sırayı emniyet kemeri kullanmamak (yüzde 74) alıyor. Cep telefonuyla konuşmak (yüzde 61), alkollüyken araç kullanmak (yüzde 56) ve aşırı sürat (yüzde 49) katılımcıların en sık rastladığı kural ihlallerinde başı çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.