Cumartesi 26.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 26.01.2013 14:36

Her aşıya bir kimlik numarası geliyor

Sağlık Bakanlığı, aşı güvenliğini en üst seviyeye çıkartmak için ''Aşı Takip Sistemi'' kurarak her aşıya bir kimlik numarası verecek.

Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Torunoğlu, Aşı Takip Sistemi ile ilgili bilgi verdi. İlaç Takip Sistemi'nde olduğu gibi her aşıya ''karekod'' denilen bir kimlik numarası verileceğini bildiren Torunoğlu, bu sayede aşıların her aşamada izleneceğini, bir çocuğa hangi aşının yapıldığını anında belirlenebileceğini söyledi.

Aşının nakli ve korunması sırasında sahip olması gereken ısının merkezden takip edileceğini anlatan Torunoğlu, şu bilgileri aktardı:

''Ülkemizde 9 bin 500 civarındaki aşı uygulama noktasındaki depolama ve saklama yerinde dakikada bir ısı ölçümü yapılacak. Bu değerler merkezdeki izleme birimine gidecek. Ani ısı değişimlerinde sistem otomatik SMS atacak. 'Isı değişimi var önlem al' diyecek. Mesaj önce direkt aşı sorumlusuna gidecek. Burası gerekeni yapmazsa bir üst yönetici uyarılacak. Böylece anında bilgi sahibi olup gereken önlem alınabilecek. Aşı kullanılamaz hale geldiyse hemen yok edilecek.''

Sistem sayesinde hem aşıların ısı değişimlerinden zarar görüp israf edilmesinin önleneceğini hem de insan kaynaklı hataların sıfıra ineceğini vurgulayan Torunoğlu, dünyada ilk kez Türkiye'de uygulanacak sistemle ilgili Dünya Sağlık Örgütü'ne de bilgi verildiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.