Giriş Tarihi: 12.02.2013 12:22

Amerikalılar ''tuz diyeti''nde

New York Şehir Meclisi'nin başlattığı ve Ulusal Tuz Azaltma Girişimi tarafından yürütülen yiyeceklerdeki tuz miktarının azaltılmasına yönelik projeye, Subway, Kraft, Goya ve Starbucks'ın da aralarında bulunduğu 21 firmadan destek geldi.

New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg'in büyük önem verdiği çalışmaya destek veren firmalardan Subway, sandviçlerinde kullanılan sodyum miktarını yüzde 32 oranında azaltabileceğini duyurdu. Kraft, ürünlerindeki peynir sodyumu oranını yüzde 18 düşürebileceğini açıklarken, Ragu ise makarna soslarındaki sodyumu yüzde 20 oranında azaltabileceğini ilan etti.

Kamu ve özel sektörün ortak olarak yürüttüğü çalışma 2015 yılına kadar ülke genelinde tüketilen sodyum miktarının yüzde 25 oranında azaltılmasını öngörüyor. Projenin başarıya ulaşması halinde ülke genelindeki sağlık harcamalarının 10-24 milyar dolar azalacağı tahmin ediliyor.

Yapılan araştırmalar, ABD'lilerin yaklaşık yüzde 90'ının normalden fazla tuz tükettiğini ortaya koyuyor. Buna bağlı olarak Amerikan toplumunun yüzde 90'lık bölümü fazla tuz tüketimine bağlı olarak ortaya çıkan koroner kalp ve yüksek tansiyon hastalıklarının tehdidiyle karşı karşıya bulunuyor.

Uzmanlar, tuz tüketimini azaltma noktasında karşılaşılan en önemli sorun olan ''lezzet kaybının'' 6-12 haftalık süreç sonunda ortadan kalkacağını tavsiyesi ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.