Çarşamba 20.03.2013 00:00

''Sıtma aşısı etkisini 4 yıl sonra kaybediyor''

İngiliz ilaç şirketi GlaxoSmithKline'ın geliştirdiği, bugüne kadarki en güçlü sıtma aşısının 4 yıldan sonra etkisini kaybettiği belirlendi.
Oxford Üniversitesi'nden bilimadamlarının yaptığı klinik araştırma, ''RTS,S'' adlı test aşamasındaki aşının, uygulandıktan sonraki ilk yıl yüzde 43,6 koruma sağladığını ancak etkisinin 4. yılın sonunda tamamen kaybolduğunu gösterdi.
Kenya'da 447 çocuğa bu aşıyı yapan bilimadamlarından Phillip Bejon, zamanla etkisini kaybetse de aşının umut vadettiğini, 4 yıllık süreçte 65 sıtma vakasının önlenebildiğini belirtti.
Bejon, aşının tekrarlanmasının etkinin daha uzun sürmesini sağlayıp sağlamayacağının araştırılacağını vurguladı.
''New England Journal of Medicine'' dergisinde yayımlanan araştırmada, aşının etkisinin sıtmaya yol açan P. falciparum paraziti ile temasa göre de farklılık gösterdiği görüldü.
Parazitle daha fazla temas halinde aşının etkisinin ortalama yüzde 15,9, az temasta ise yüzde 45,1 olduğu belirlendi.
Araştırmaya imza atanlardan Ally Olotu, sonuçların aşıdan hangi grubun daha fazla yararlanacağının belirlenmesine yardımcı olabileceğini ifade etti.
1987'de GlaxoSmithKlin'in geliştirdiği RTS,S, çocuklarda etki gösteren ilk ''aşı adayı''.
Test aşamasındaki aşının, 5-17 aylık Afrikalı bebeklerde sıtma hastalığı riskini yarı yarıya azalttığı belirlenmişti. Ancak sıtmanın yaygın görüldüğü bölgelerde aşının etkisinin yeni doğanlarda çok daha az olduğu görülmüştü.
Dünya Sağlık Örgütü'ne göre 2010'da dünya genelinde 219 milyon vakaya rastlanan sıtmadan yüzde 80'i 5 yaşın altında 660 bin kişi öldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.