Pazartesi 10.06.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 10.06.2013 11:22

Yaz tatili çocuğu şişmanlatıyor

Yaz aylarında çocuklar daha hareketli ve aktif olsalar da, çalışmalar, yaz tatillerinde çocukların daha çok kilo aldıklarını gösteriyor.

"Aştırmalar, yaz tatillerinin çocuklarda kilo artışına yol açtığını gösteriyor" diyen ve sıcak yaz günlerinde çocuk beslenmesinde dikkat edilmesi gereken ilk noktanın su tüketimi olduğunu belirten Diyetisyen Nil Şahin Gürhan, 5 yaşından büyük çocukların günde ortalama 8–12 bardak su tüketmesi gerektiğini söyledi.
Gürhan, "Dikkat edilmesi gereken ikinci konu, günlük enerji ve besin öğesi ihtiyacını mevcut beslenme programı ile karşılayıp karşılayamamasıdır. İhtiyaçların karşılanamaması durumunda beslenme yetersizlikleri ve bunlara bağlı hastalıklar, aşırı ve boş enerji alımı sonucunda ise şişmanlama görülebilir" dedi.
Çocukların yaz aylarında enfeksiyonlara ve ishallere daha kolay yakalandıklarını vurgulayan Gürhan, bu dönemde sık görülen problemlerden olan gıda zehirlenmelerinin önüne geçebilmek için açıkta satılan besinlerin tüketilmemesini, bilinen ve güvenilir marka ürünlerinin son kullanma tarihlerine dikkat edilerek tüketilmesini önerdi.
Çocuk beslenmesindeki en önemli ve kilo aldırıcı davranışlardan birinin de abur-cubur tüketimi olduğunu belirten Gürhan, yüksek kalorili ve besin değeri olmayan bu tür gıdalardan çocukları uzak tutmak ve daha fazla fiziksel aktivite yapmalarını sağlamak gerektiğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.