Pazar 30.06.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazar 30.06.2013 15:30

Sağlık Bakanlığı’ndan ‘Danone’ açıklaması

Sağlık Bakanlığı, The Independent gazetesinde yayınlanan makalede 'Danone firmasının kampanyasının desteklendiği' iddiasını kabul etmedi.

Bakanlıktan konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, "Sağlık Bakanlığı, bebek beslenmesinde, Dünya Sağlık Örgütü'nün 'Anne sütünün teşviki ve bebek dostu sağlık kuruluşları' programını uygulamaktadır. Program, ilk 6 ay sadece anne sütü, 6 aydan sonra uygun ek gıdalar desteğinde emzirmenin 2 yaşına kadar sürdürülmesini önermektedir. Sağlık Bakanlığı'nın herhangi bir firma ya da ürün ile ilgili tavsiyesi söz konusu değildir." denildi.
Bu haber üzerine bakanlıktan açıklama geldi:

TÜRKİYE'DEKİ 'APTAMİL' SKANDALI İNGİLİZLERİ AYAKLANDIRDI
Nestle'nin ardından ünlü çocuk maması markası Aptamil'in üreticisi Danone'nin adı anne sütü skandalına karıştı.
İngiltere, dünyanın önde gelen bebek maması markası Aptamil'in üreticisi Danone'nin Türkiye'deki reklam kampanyasını tartışıyor. Independent gazetesi adına Bureau of Investigative Journalism isimli kuruluşun yaptığı araştırmaya göre, Danone'nin bebek maması Aptamil'in Türkiye'deki pazarlaması sürecinde, altı aylık bebeklerin ihtiyaçlarının sadece anne sütü ile karşılanamayabileceği, annelere bu eksikliği telafi etmek için bebek maması almaları önerildi. Haberi manşetinden duyuran Independent, bu durumun 1970'lendeki Nestle'nin mama skandalını akıllara getirdiğini açıkladı. O dönem pek çok ülke Nestle'yi boykot etmişti.

DSÖ ve UNICEF temkinli
Büyüyen mama pazarının Batılı uluslararası şirketler için çok önemli olduğunu yazan Independent, bu kampanya sayesinde Türkiye'deki bebek maması satışlarının en az yüzde 15 oranında arttığını iddia etti. Gazete, bunun sebebinin, hiç ihtiyaç olmamasına rağmen annelerin bebek maması kullanmaya başlamaları olduğunu öne sürdü. Kampanyanın Dünya Sağlık Örgütü'nün [WHO] önerileri doğrultusunda başlatıldığını söyleyen Danone, ayrıca Dünya Sağlık Örgütü ve bir Birleşmiş Milletler kuruluşu olan UNICEF'in kampanyayı desteklediğini açıkladı. Buna karşılık Dünya Sağlık Örgütü Danone'nin kendi ismini ve logosunu kullanmayı bırakmasını talep etti. UNICEF ise kampanyayı desteklemediğini bildirdi. Son gelişmelere Danone'den şöyle yanıt geldi: Kampanya 'anne sütü ile rekabet amacı' taşımıyor burada, asıl derdimiz pirinç unu gibi 'uygun olmayan' gıdalar. "UNICEF'in Türkiye şubesi, Dünya Sağlık Örgütü ve diğer bazı kurumlar kampanyamızı destekledi. Dünya Sağlık Örgütü, yazılı materyallerde kendi logosunun kullanılmasına müsaade etti. Kampanya sayesinde annelerin tahminine göre bebeklerine verdikleri süt yüzde 63 oranında arttı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.